Trötthet iFokus

Trötthet

Etikettbehandling-och-hjälpmedel
Läst 3916 ggr
IaMiaMaria
2013-01-11 22:29
0

Polysomnografi

Hej.

Jag tänkte höra om någon här gjort en polysomnografi ungersökning (en slags sömn utredning) och hur det gick till och om det hjälpte er något i er utredning ang tröttheten.

Jag ska få göra en sådan, när vet jag inte, men en remiss ska väl snart skrivas iaf.

Jag har en neurologisk sjukdom men mitt problem är nu att jag sover jätte mycket, ca 10-12 timmar. är fruktansvärt trött på morgonen och har riktigt svårt att ta mig ur sängen. Har huvudvärk och mår ur då jag vaknar. Pratar och går mycket i sömnen. Sen behöver jag ofta sova på eftermiddagen också.

Inge roligt att ha det så här. jämt känna mig sjuk, lätt febrig och värk i kroppen. jag tappar all ork och lust till att göra något.

Är verkligen trött på att vara trött.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Smålänning
2013-01-19 13:14
0

Hej

Jag vet inte riktigt, jag fick hem en utrusting hem, som jag band fast på bröstet med en kabel till tummen som läste av blodtryck eller nåt. Den satt som nån elektrod mot bröstet…dåligt minne. Men tog bilder på det och har lagt upp i en tråd här för länge sen.

Men du menar nog att du ska sova på sjukhuset antar jag med typ EEG?

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

gulzebra
2013-02-03 21:07
0

Jag var tvungen att googla på vad det är, men det låter som en sån undersökning jag gjorde, med sladdar här och där på huvudet, näsan, runt bröstkorgen, under brösten och på midjan?

Hur som helst fick jag diagnos efter undersökningen, så hjälpte gjorde det definitivt, men om det var just en sån undersökning som du frågar om kan jag inte svära på :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Smålänning
2013-02-06 09:10
0

Hoppas det har gått eller kommer gå bra på undersökningen:)

Berätta gärna mer när du har gjort den.

Lycka till!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2013-02-13 13:01
0

ÄR det den som man bilr inlagg en natt för? det har jag gjort ma nfick sladdar fästa med tejp kroppslim i hårbotten och någon på benen och likande. Sen kopplades allt till en maskin och man sov. 

Man får lite olika saker berodne på vad man undersöker. 

Sen fick jag göra en narkolepsiundersöknign vilke ninnerbar att mi nfick sitta vaken 2-4 timamr och sen sa dom till mi att föröka sommna efter en vkart elelr om det var 20 Min så väckte dom mig och detta upprepades 4-6 gånger.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.