Trötthet iFokus

Trötthet

Etiketttips-och-råd
Läst 3822 ggr
[Älskamig]
1

Hur blir man pigg?

Jag har märkt att jag är jätte trött. Hur mycket jag än sover är jag trött. Men det kanske har med att jag bara suttit vid datorn ett längre tag nu, gått och lagt mig, vaknat och satt mig vid datorn igen. 

Hur blir man pigg? Äter mycket grönsaker och har tänkt börja träna, men får inte upp viljan.. Men ja… Ni förstår kanske? :D

Hur blir man pigg? :P Brukar sova mellan 11 - 12 timmar var natt nu på sommarlovet!

dragonstar
0

Trötthet kan bero på så otroligt mycket.  Men vad man kan göra själv är att inte sitta vid datrorn timmarna innan man ska sova. All erlektronik påverkar oss negativt och försämrar sömnen.

Se till att äta regelbundet sallad är bra men det gäller att äta varierat, nyttigt och regelbundet.

Rör på dig och se förök att träna regelbunet.

Sen är det alltid bra att ta blodprov på vårdcentralen för att veta att man inte saknar något, eller har något annat som spökar i kroppen och gör en trött.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Älskamig]
0

#1: Jag gick på tur upp för ett fjäll igår, känner mig mer pigg nu :) Så det ska jag inta var söndag :)

Smålänning
0

#2 är man tillfälligt trött så finns det ju naturläkemedel, koffein, ginsegn, rosenrot mm mm… man kan ta för få lite extra energi. Ska nog undvika alla drycker med för mkr socker i.

Sova så mkt som du gjort varje natt kan oxå vara ett problem.. sov 7-8 timm varje natt och se om det hjälper?

Ja som dragon säger finns det en uppsjö av orsaker som kan göra en trött..sjukligt trött.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se