Trötthet iFokus

Trötthet

Etikettoff-topick-ot
Läst 3868 ggr
Smålänning
2

Magi i vardagen

Magi, Magiskt

Kom tänka på detta när jag nyss såg "den magiska leksaksaffären" eller vad den heter;)

Jag tror själv magi finns  på rikigt, fast vi inte alltid ser den. Ibland kommer den inte pga vi inte tror på den.

Fast Magi i vardagen kan ju vara att komma utt på en skogspromenad och få sig en liten aha upplevelse där bland de höga granarna:)

Har alltid gillat och mått bra av "övernaturliga" filmer / sago filmer.. DÄr magi och fantasi är verkligheten. Vill ibland tro att detta som vi ser varje dag inte är det verkliga, utan att vi "ser" inte den "rätta" verkligheten..

Lite stökigt runt omkring mig just nu så jag kan inte koncentrera mig…. skriver mer sen……

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
1

Här igen..

Magina ja. Visst ska vi ta vara på den, särklit vi som är trötta. Den kan ju ge oss kraft.

För mig har det hjälpt att titta på sådana filmer, Neverland, bron över terabitia, spiderwick, peter pan, narnia,Harry Potter, Guldkompassen mfl hehe.. I sådana filmer så kan jag drömma iväg mig och ändå tro att det finns en annan verklighet.

Vet inte hur det är mer er?? Hjälper det för er?

Kanske ska man vara lite andligt öppen för få känslan av magin?

Kanske man kan få kraft av att krama ett träd? ja… jag vet inte.

Ibland har jag lagt min hand på ett träd och försökt få styrka.. elle haft katten i knät och bett den sända lite av sin styrka till mig. Bett Gud själv sända styrka så jag slipper vara trött å slö varje dag.

Kanske tror jag för lite på mig själv? Kanske har jag något speciellt där inne som inte de flesta har… har alltid känt mig annolunda..inte känt mig som människa… men men det har väl de flesta.

Oj oj nu har jag fått skriva av mig oxå hehe…

Glöm inte bort magin i vardagen!! "en termos kaffe och mackor i skogen" som min pappa sa en gång…;)

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
0

Jag älskar Fantasy Harry Potter, sagan om ringen och även sådant med vampyrer tex buffy the vampire slayer.

Kollar på en del Science Fiction, ex Stargate.

Just nu lyssnar jag på (Bok) Kelley Armstrongs Women of the other world.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

MissInAction
1

När jag såg rubriken tänkte jag självklart direkt på **Harry Potter! Skrattande
**Denna underbara historia som jag kommit att älska. De böckerna har gett mig så otroligt mycket och de ger mig styrka när jag känner mig nere, de ger mig djup, perspektiv och visdomsord. Rowling är min gudinna. Hehe…

Sedan tycker jag, eller jag tolkar det som, att du är inne på två olika spår. Det ena som handlar om att man kanske drömmer sig bort, tar del av fantasivärldar för att det känns så långt bort, så annorlunda från vår värld, fast ändå så nära eftersom vi så lätt kan ta till oss det. (Vissa kan ju inte alls förstå fantasy). Det blir ett litet avbrott kanske.
Och en annan aspekt kanske är att vi får energi genom att titta på eller läsa om fantasyäventyr? Eller att skriva själva. 
För min del så är det såhär, men det kan ju vara helt annorlunda för er Glad Jag har alltid haft ett rikt fantasiliv och kommer nog alltid att ha. Det berikar. Och jag ser det som en tillgång, att jag kan ta till mig det.

Den andra saken som du tar upp är naturen. Jag är övertygad om att allt levande har energier och samverkar. Alla djur, träd, växter etcetera. Så att krama ett träd är väl helt underbart! Ofta så kan man, eller jag åtminstone, känna att bekymren liksom "rinner av en" och man får ny energi. Det är som att ta några ordentliga andetag och få ny kraft. Och den kraften får vi från naturen! Helt fantastiskt <3
Om det nu är att sitta på en sten i en glänta i skogen. Eller att vada i vattenbrynet vid stranden. Eller vandra på en fuktig skogsstig en höstdag. Eller gräva i grönsakslandet. Det finns nog få människor som inte mår bra av detta? Vi behöver kontakten med jorden, naturen. Och det är så synd att vi som art har förlorat det där och börjat gå längre och längre ifrån det. Finns naturligtvis många folk som fortfarande lever i harmoni med naturen, men de allra flesta verkar inte göra det.

Och där svävade jag iväg Flört

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

dragonstar
0

Själv är jag intreserad av Healing, shamanism och olika spirituella tankesätt.

MissInAction
0

Samma här Glad Fast mer åt druidism-hållet.

Kluring om Ryssland

dragonstar
0

#5 vad intresant =) Vet faktiskt inte exsakt vad druism innebär?

MissInAction
0

Hur ska jag förklara det lite kortfattat Cool
Man kan väl säga att druiderna hämtar styrka och visdom från naturen. Eller egentligen är vi inte skilda åt.

Här är en sammanfattning om modern druidismGlad

Kluring om Ryssland

dragonstar
0

#7 Låter som någon i stil med det jag tänker och tror. =)

MissInAction
0

Du får läsa lite mer om det då om du orkar och har lust Glad Finns ju både internet och böcker att tillgå. Och forum. Det är kul när man hittar  något som ger aha-upplevelser.

Kluring om Ryssland

dragonstar
0

Ja jag kommer nog kolla runt lte på det, men just nu ligger jag lite lågt med det då det tar en del energi. Den lilla energi jag har använd till att föröka få vård och det innebär söka information om saker så ibland blir det en del skrivande till articklar här inne med =)

Smålänning
0

#3 bra skrivet! Du skriver levande, så du får gärna sväva iväg här i tråden:)

Ja jag talar nog om olika sorters magi, ror ju på vad man lägger i ordet.

Men tror faktiskt det finns just ordgrant magi. Men att vi har mist förmågan att använda den. "tro kan förflytta berg" Tänkt om det vore ordgrant hehe.. Men magi som just harry potter, tror jag faktiskt existerar.. ja jag är lite lustig. Fast det finns ju saker som vi inte vet…och saker som vi nog inte ska veta om:S

Men just då sagan om ringen el harry potter få rmig att må bra. Men VARFÖR?? Något i det kanske är sant och det finns en saknad av den verkligenheten i människan?

Men tror vi kan använda olika sorters magi i vår vardag i kampen mot tröttheten (ondskan hehe). Naturen har energi..men gillar ordet magi, så det använder jag.

Har som jag skrev i en annan tråd haft huvudvärk.. Men har en app på min mobil som (heter meditaionbuddy, gratis) har en "forest" inspeling med fågelkvitter (typ) som faktiskt hjälper mot huvudvärken. Den får mig nog att slappna av och stressen lägger sig.

Den får mig tänka på att man går i skogen en sommarnatt..eller sitter i trädgården.. och hör koltrasten sjunga (tror det är den??) runt kl 4 har jag för mig de brukar höras extra mkt:) Anyway, det får mig iaf att må bra… :S

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
0

Någon som upplevt någon "magi" som de vill dela med sig av?:)

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
1

Lekte just med sonen på altanen.. skenet av solnedgången genom fönsterna.. Jagade honom, han skrattade så han knappt fick luft.. varmt och mysigt på altanen.. Kommer bli fint sen när vi fixat till den lite mer:)

Varit så soliga dagar och varmt de senaste dagarna. SÅ skönt och det behövs! Mer sol! Mer värme! Kan vi inte slopa vinterhalvåret i sverige…

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

MissInAction
0

Åh, det låter härligt! Kan se det framför mig Glad

Kluring om Ryssland

dragonstar
1

Har fått valp det är magi för mig, Eller mest kissfläckar och ångest just nu, men de där stunderna då han ligger och myser med en på golvet oc man ser på tv. UNderbart.

Smålänning
0

Man får ta vara på de små glimtarna i vardagen…:)

#15Ja, det kommer bli bättre och bättre:) Får ta kort och visa oss oxå ju!

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på busfröt

Smålänning
0

Vad sött! Ja den ser verkligen bussig ut hehe:) Mysigt!

Hur känns det? Bra hoppas jag;)

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

MissInAction
0

Meeen vad söt Skrattande Smälter man eller!

Kluring om Ryssland

dragonstar
0

Han är en riktigt plåga och jag är suoertrött på honom men varje dag blir man mer och mer fäst och nu har ha nbörjat följa mig överaltl och sover på mina fötter eller i min fam och då smälter man bara.

MissInAction
0

Haha, en riktig plåga Flört
Låter supermysigt, tycker jag! Saknar verkligen att ha djur omkring mig… Gråter

Kluring om Ryssland

Smålänning
0

:) kan ju förstå att det är jobbigt oxå, men lite som med barn oxå haha… de kan vara jobbiga men man smälter ofta;) Tycker faktisskt man kan jämföra lite… Du får lägga upp en söt bild på tråden bilder som gör en glad;)

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
0

Ja det är nog rätt myket som barn endå. Mycket är olikt men en hel del är ligt. Han kisar inne och man måste städa massor, mata och hålal sälskap, denna lilla krake måste ju bäras då ha när så liten ennu och ja en massa annat.

Smålänning
0

"23 Oj, kissar inne, det är ingen hit alls:( Och gå runt och bära på han…. Men det kommer bli bättre. Det tar ju tid att uppfostra, vad det än är vi uppfostrar…

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag ute med sambon och min syster och hälsade på pappa och hans fru, Det var korvgrillning och lite röjlning på tomten och min lilla skrutthund bestämde sig att gå och gröva i en hög våta sågspånsdamm.

Smålänning
0

Så söt! Skrutthunden:) Föresten, har den ett namn??

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
0

Jag säger skrutt eller skrutten, sambon säger hunden, bobby eller samma som mig min syster envisas med grimm och min svärmor säger sötnos.

Men efterom att jag spenderar mest tid med honnom kommer ha nlyssna till skrutt. =)

Smålänning
0

Önskar jag kunde få extera vardagsmagi just nu. Jag behöver verkligen magi just nu, vill se saker vill känna de där känslorna fylda av magi. Vill vara lycklig och glad, vill ha energi(!!!)

Så finns det någon lite hustomte som kan ge mig lite energi så motages detta;)

Många pratr om övernaturliga saker… men man ser det inte så ofta. Nu menara jag lite mer åt det extrema hållet. Nä jag vet inte…

Känns som jag har tappat all min syn, känsla, för det andliga… Känns som jag inte har några känslor alls, bara trött trött trött…

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
0

Ush vad jobbigt, antar att ronja inte bidrar till energin =)

Kan du inte göra något som du värklign gillar oh som ger dig energi?

Smålänning
0

#29 hade lite ångest och var tvungen å¨skriva lite :/ Men men jo Ronja ger energi, söt litet knyte:) Men skulle vilja göra något, bara frun och jag eller bara för mig själv…. Nä, jag vet knappt Vad jag tycker är roligt längre..

Du känner ingen tomte med ett trollspö;)??

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

MissInAction
0

Läs Harry Potter Glad

Säger jag lite halvt på skoj, och halvt seriöst. Böcker man blir glad och inspirerad av.

Jag vill minnas att jag sett dig inne på LawOfAttraction? Annars rekommenderar jag att du tittar in där och läser lite om hur LoA kan hjälpa oss. Det krävs så lite och ger så mycket!

Kluring om Ryssland

Smålänning
0

Hej missaction:)

Ja filmerna har jag sett, de tycker jag jättemycket om…frun har ju böckerna…kanske man borde;)

LOA?? Vad är det?… tell me more

Jag känner att jag blir kallare och kallare….vill absolut inte detta.  Men vet ju att det är så när man gått igenom mkt och saker händer hela tiden och man får aldrig tid att läkas… Önskar jag kunde göra sådana där astral eller drömresor så jag kunde pausa lite ibland;)

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se