Trötthet iFokus

Trötthet

Etikettunder-sömnen
Läst 5380 ggr
dragonstar
0

Drömmar och mardrömmar

Jag drömmer nog varje natt och jag komme nästan alltid ihåg iallfalla delar av mina drömmar.

Nu undrar jag hur många andra här inne som mins sina drömmar?

och är ni måga som har mardrömmar.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
0

Har inte så många mardrömmar. Kommer nog oftast inte ihåg de flesta av drömmarna:( men ibland har det varit så verkligt i drömmen att jag inte kunnat skilja det ifrån verkligheten. Det är skumt. Haft riktigt läskiga mardrömmar oxå men inte ofta. Men tror drömmar kan ge och berätta mkt.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Maria
0

Jag drömmer jämt. Kommer för det mesta ihåg alla drömmar och ibland är det mardrömmar.

Framförallt de nätter jag har mest ont i huvudet. Då drömmer jag om amputationer och halshuggningar. Äckligt värreSkrikandes

/Maria

Mantissa
0

Jag drömmer varje natt och kommer ihåg det oftast. Det går att träna upp, ligg fem-tio minuter precis när du vaknat och försök minnas drömmen och skriv helst ner det. Upprepa varje natt under en eller ett par veckor även om det blir jättelite ibland. Så gjorde jag och nu kommer jag ihåg jättebra:)

Nu drömmer jag ganska ofta mardrömmar, ibland att jag dör. två gånger var tåg inblandat. Obehagligt som fan men det gjorde inte ont i alla fall:P

dragonstar
0

Jag drömmer att jag flyr men inte komemr undan helt, jag föröker flyga men kan bara sväva korta bitar.

Sen föröker jag rädda alla mina närstående i drömmarana.

Smålänning
0

#2 Usch att drömma om halshuggningar:( Medeltid då eller? Konstigt.

#3 Spännande att kunna öva upp att komma ihåg drömmarna.. Jag har skrivit ner drömmar förr.. ibland tror jag de har stor betydelse och ibland kanske inget speciellt alls. Mardrömmar behöver jag inte komma ihåg;)

#4 flyga vore inte dumt;) Om man inte kan i verkligheten så i drömmarna.

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Maria
0

#5 Jag tror helt enkelt att det beror på att jag har så ont i huvudet som jag drömmer om just halshuggningar.

/Maria

Halvdansken
0

Jag har ofta stressdrömmar, ni vet - man försöker ringa till någon men kan inte få telefonen att fungera, jag är sen till ett flyg men har så mycket att packa att jag aldrig blir färdig, man tappar nånting och ränner runt och letar efter det och går
vilse osv.
I natt hade jag en sån dröm och i drömen tänkte jag - varför kan inte detta bara vara en dröm, varför är det på riktigt. Då vaknade jag och var väldigt förvirrad. 

Sen har jag på senaste tiden börjat drömma om sex SkämsSkrattande. Undrar varför, kanske har det med klimakteriet och hormonförändringar att göra?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Smålänning
0

#6 ja det verkar ju ändå vara så att man ofta kan tyda sina egna drömmar. Man drömmer i liknelser kanske? Tycker det är intressant med drömmar även #7 om de kan handla om jobbiga saker som stress eller ja rent av halshuggningar:( Kanske skulle ha en tråd "inatt jag drömde" (och direkt tänker man på teddy Björnen Fredriksson;)

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Halvdansken
0

#8 - generationsfråga, jag tänker på Hep Stars. (I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut. Last night I had the stranges dream; översättning av Cornelis Vreesvijk.).

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Smålänning
0

#9 jaha :) där ser man hehe.. Kunde inte lyssna på länken, frun ligger å sover bredvid. Men ska lyssna sen:)

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
0

Inatt flög jag över gröna ängar och skogar asmt såg några väldigt ovanliga runor ristade i berget. En härlig dröm för en gång skull =)

Smålänning
0

Det lät som en dikt ibörjan:) låter magiskt, det tycker vi om. Kommer inte ihåg platsen eller vilka tecken/runor d var?? D hade varit häftigt.

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
0

Komemr bara ihåg att det var runor som inte fins i värkligheten men ska filura ltie på det. några konstiga fyrkanter med rutor i var det i allafall.

Smålänning
0

Man vet ju aldrig,finns ju så mkt tecken och språk världen runt..

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
0

Haha ja faktiskt måste nog ta och kolal upp det

dragonstar
0

Googlade just på runor och fick upp de vanliga runraderan so mvar med i drömmen men fick även upp någar täcken likt fyrkanten med kryss i som var med i drömmen det är ett täcken för moder sol uppenbarligen. Rätt läckert då jag alldrig sätt det förut =)

Smålänning
0

#16 du ser:) nä, men allvarlig tro jag man kan drömma om saker man aldrig sett innan mm. Sorts synsk dröm eller så kallat profetisk dröm.. Ja man vet ju aldrig. Moder sol borde betyda något? Kanske att det börja ljusna och saker kommer gå bättre.. Hoppas:)

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
0

Jag hoppas på det, det är ju vår nu och jag längtar efter solen så har jag tur är det ju sol på väg =)

Smålänning
0

#18 hoppas oxå på det! Mer sol:)

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

[Kvandi]
0

Jag minns väldigt mycket av mina drömmar, de är ofta som hela spelfilmer! Jättehäftigt när det är bra drömmar. Mindre kul att jag ofta drömmer mardrömmar som både är läskiga och faktiskt gör ont. Jag har vissa drömmar som repeterar sig, vissa saker som återkommer i olika drömmar och kan i viss mån ibland styra mina drömmar, dvs jag är medveten om drömmen och vill att nåt annat skall hända. Jag har förr haft mycket sömnparalys med hallucinationer vilket är fruktansvärt obehagligt. Jag är ofta dötrött när jag haft nätter där jag minns mycket av drömmarna(eftersom man när man minns drömmar har sovit mkt nära vakenhet).

Igår drömde jag om loppor, löss och insekter i sängen. Senare på dagen visade det sig att jag hade fått flera myggbett på ena benet! (sovt med öppet fönster…) Hjärnan förstår uppenbarligen vad som händer även om man sover!

Smålänning
0

20 läskigt och ändå roligt att komma ihåg sina drömmar så väl. Att styra sina drömmar kallas väl för Lucida eller nåt??

En period kunde jag inte skilja på dröm och verkligeht, det var läskigt… Kunde tro att någon gjort eller sagt nåt… och de förnekar det….jag blir arg.. och så fortsätter det.

Ja drömmar borde man lära sig mer om.

Är lite intresserad av vad vissa tror på: astralresor… inte som dröm kanske, men ändå intressant.

Zolpdiem som jag äter och ibland ställt till med drömandet och andra piller.

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se