Hjälp imorgon!!!
Imorgon ska jag till den pskykolog som ska utreda om jag har ADHD eller inte.kl11.00
Jag är SÅ nervös att han ska säga att jag är frisk mm…
Be, offra, gör vad ni kan för att jag ska kunna få en diagnos imorgon!!! Väntat så länge på detta…men har svårt att tala när jag väl sitter där.. nervo nrevo:(
Andas
Vill få en diagnos och medecin
NU!
Blota ja, just så heter det ja hehe.. Hoppas det ska gå bra.

Håller tummarna för dig!
Själv har jag varit på utredning nu de senaste 3 dagarna och får veta resultatet den 15/3.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Nervös och lös i magen. Jag känner ingen det. Jag hoppas du får en diagnos och kan få hjälp iuifrån det. Flera jag känner har ADHD och asbergers . Vilket är som att köra kroppen på gasen i botten samtidigt som man bromsar.
Men det går att leva med. Bara man har en omgivning som förstår. Min kurator friskförklarade mig sedan jag fört timdagbok och skickade mig till arbetsförmedlingen.
Har en super bra husläkare som blev skit arg. Vad i sade han. Du ska ju ta det lungt med magen i minst ett halår. Hemligheten att leva med Gluten resten av livet. Det slänger ner mig i ett svart hål. Och skapar panik ångets hos mig. Aldrig mer ett vinerbröd. eller choklade elller godis. ingen gröt eller gott bröd med ost.
frukt och mörötter grönskker och kött och fisk går bra. men ingen kall mjölk eller glass. det känns som om man dör lite. livet består ju mycket av mat.gäller att tänka om. men det tar lite tid.
hemligheten med att leva med en sjukdom är att aseptera den själv och att bli asetperad och älskad av sin omgivning. Djur är bra för de älskar en hur det än är.
Kom ihåg att du är samma människa före och efter experternas utlåtande.Gud älskar tjock som smal sjuk som frisk. Så längen vi inte trackaserar och mördar andra. Jesus har dött för oss alla. För att vi ska kunna försonas med Gud. Men bara vi själva kan öppa upp för tron och dras till Gud om vi vill. Till helgen kommer våren Blossas matte
Tack alla som hållt tummarna för mig! Ni är snälla) Jag kom hem irfrån pskykologen för ett par timmat sedan. Jag var visst i inte på utredning… utan han skulle bedömma OM jag skulle på utredning..Inte vad min läkare sa, men men till slut så kom han fram till att jag hade drag av adhd… Och jag ska få göra en utredning, sattes i kön och efter sommaren skulle den börja,
Han var inte alls så övertygad som jag är… det var för jag har IBS(kronisk diarre) och haft ångest attacker och depression och varit med om mycket mm mm. OCH att medecinerna jag äter ibland kan framkalla den symtomen som ADHD har..
Men allt började när jag var barn och jag har bara ätit medecin sen 06…ja jag har ätit innan men inte så mkt typ. Så det kan man inte skylla på.. Problemet finns där och jag behöver hjälp.
#AnneN hur gick din utredning?? bvilka talade de med och vd måste man göra? Tell me;)Hoppas du får ett bra svar.
#Lööv Ja, det är inte lätt att leva med allt skit, jobbigheter. Och som du skriver att inte få äta allt det där som man vill och har gjort är inte rolligt alls. Menar om man har varit blind hela livet vet man ju inte hur röd ser ut;) Hmm men har man en gång smakat något så vet man ju hur det smakar mm mm.
Jag tror jag kommer bli mer accepterad om jag får just en diagnos och om jag skulle få Rätt medecin. Diagnos kan ju ha en negativ sida oxåå, men den skiter jag i;) Folk får tycka vad de vill. Jag är den jag är men kan ju jobba på de bitarna som drabbar min omgivning nagativt. Men tror de skulle fårstå om jag hade en diagnos. Har trott på Gud hela livet.. mer när jag var yngre men har fortfarande tron på den treeniga Guden kvar. Så tror att han finns i min närhet när jag behöver det. Djur kan verkligen hjälpa. Det är vi människor som måste lära älska oss själva sen andra.

#5 Vad bra att du iallafall ska få göra en utredning.
Min utredning blir klar den 15/3 då jag ska få svar på om jag får en diagnos eller ej.
Varit 4 möten, första med socionom och psykolog där jag fik berätta om mina problem och de ställde en massa frågor. Andra och 3tredje mötet var med endast psykologen och då har det gjorts en massa test för att kolla min koncentrationsförmåga, inlärningsförmåga, allmänbildning, mm.
Fjärde mötet ville de ha med en förälder (min mamma) som kunde berätta om hur jag var som riktigt liten, ända från graviditeten upp till låg/mellanstadiet.
Nu ska de "bara" pussla ihop alla de olika bitarna i utredningen för att se om jag stämmer in på någon av npf-diagnoserna.
_**/Mvh Anne
#6 Ja, jag sa att jag tyckte det var jobbigt. Men men…. man ska ju vara ärlig på mötet såklart, men vara tydlig med just de ADHD symtomen man har. SKULLE tagit med testet jag gjorde (ADHD testet på 18 frågor). Men min sambo hade skrivit ett brev till pskykoligen om hur hon tycker jag uppfattas de olka tidern på dygnet. Om problem ur hennes synvinkel. Det tog han emot, så det verkar vara bra oxå.
Frågade mkt VARFÖR ajag vill ha en diagnos. Var det viktigt för mig, min fru? Men det har vi pratat mkt om hemm (och här inne) så det kunde jag motivera bra.
Men kanske att skrvia upp punkter ifrån man föds till nuet om hur problemen har varit. Hur mkt som är neruopskykriatiska problem… där verkar inte IBS och deppression ingå så var berred på det.
Skriv mer om ni undrar något om just detta "bedömningsmöte" som det då var…. suck.
Ibland undrar man om läkare är läkare för att få sin lön. Till min ångest har de skrivit ut hjärt medcin och blodtrycks medcin. Jag gick till pshyk för att få hjälp mot ångesten. Först ville läkaren skriva ut 3-4 sorter.
Jag sade att hjärt medcin inte ska blandas med depp. Då skickades jag till kurator i stället. Hon ansåg att eftersom jag inte äter depp medcin kan jag jobba. Jag skickades till arbetsförmedlinegn. De blev arga för det finns inget jobb eller bidrag att söka. 2500 handikappade och sjuka söker jobb före mig.
Då bad jag läkaren om ångest medcin. Svaret blev att de inte skriver ut det till gluten intoleranta. Ok det är väl bra för jag tål inte malt eller humle. Och sover redan 12 timmar per dygn. Vem ska sköta mitt hem två hundar och två katter tvätt städ och matlagning om jag ligger 20 timmar i sängen och tittar i taket.
Kuratorn svarade att jag skulle avliva min 9 åriga golden och sälja Blossa på 2.5 år. Skita i allt hemma och jobba heltid. Det är ju bara att stänga av tröttheten som på en knapp. Diarerna lika så.
Jag slutade gå till den kuratorn. Som vanligt har jag gett ut allt om mig själv för att fackmän sedan ska trampa på mig.
Jag jag skulle utbilda mig till kokerska i Jönköping 8 timmar om dagen 8 mil bort. Jag tål inte parfym hårspray vissa tvättmedel sigarett rök kan inte smaka på mat som inehåller mjölk eller de fyra sädeslagen.
Jag blir så sterssad i vissa miljöer att jag får hjärtklappning och blodtrycket stiger mot 200/100. Och jag är benskör så jag ska inte gå på ojämna miljöer. Enda möjligheten är väl sång provare på Ica.
Eller toalett invigare på Swedboms. Blossas matte
#9 Får jag lov att säga att du ändå har humorn kvar, det har de inte tagit ifrån dig iaf:) Det är bra.
Borde finnas medecin som glutenintoleransa kan ät?, det låter inte riktigt sant. Det går nog söka om, kanske vi på sidan här kan hjälpa till med?
Säga att du ska avliva hunden och gå ut och jobba, låter sjukt. Hur kan man säga så till en som mår dålig och Vet att hunden är en stor källa till energi.
Känner att du har mkt att skriva av dig, tycker det är bra att du gör det oxå:) Det hjälper oxå och så kan man hitta personer som går eller har gått igenom samma sak (ungefär)
Tråkigt om man har blivit stämplat inom vården. Det är ju läkareden som ska gälla.
ÖNSKAR så att jag kunde stänga av tröttheten som en knapp och lösa magen oxå. Slippa blanda pulver varje dag och slippa äta dimor varje dag. Men måste jag så måste jag men då ska man få stöd och hjälp inte motgång.
Kokkerska? Jag är utbildad kock, i gymnasiet:) Så har du problem med de sakerna du säger är det inget bra alternativ. Borde de veta.
Jag har fått utskrivet medeciner som inte ska äta tillsamans…. har jag upptöckt sedan. Ibland är ju fass lite extrema och inte vill kunna stämmas så de skriver minsta lilla för att komma undan. (inte fass..läkemedelindustrin) Men man SKA vara försiktigt, dragonstar och berättat om hennes känslighet för medeciner så man ska ta det lugnt.
Men det verkar som du borde förtidspensioneras?? Hur skulle det kännas? Menar om du är så dålig kanske jobba inte är ett alternativ, utan att få må så bra som möjligt och få den hjälp man behöver? Samhället ska ju skydda oss alla på allas nivå.
Du får skriva om något ändras, intressant att veta om de ändrar sig och vad de tänker göra.
Det skulle kännas som en skänk från ovan att få förtids pantion om så bara några 1000 lappar i månaden. Har levt på en lön 4 personer nu i 12 år.
Har sålt allt av värde i vårt hem för att ha råd med mat medcin och det dagliga. Internett har jag råd med just nu men i framtiden har jag troligen inte det inte telefon häller. Har sängen och köksbordet kvar i fall de behövs.
Vi äger en gammal villa som skulle behöva renoveras. Men finns det inga pengar så går ju inte det.
Social bidrag vorre ju en lösning men för att få äga ett hus i dag måste man ha lika mycket sparat som man har lån. Har man minsta kr på banken får man inte social bidrag.
Går pannan sönder måste man kunna laga den. Köpa pellerhs mm. Denna månad gick vår 12 åriga bil sönder. Kostade 8000 kt att laga.
Min man jobbar oregelbundna tider kväll helg osv. Vi ses allt mindre och kan ibland inte ens dricka en kopp kaffe ihop.
Vänner har jag få. De jag haft tjatar bara om utlandsresor tjäna pengar och värderar mig där efter.
Valet är väl att skiljas så att jag får socialbridrag. Om jag får ett jobb tänker jag ta ambulansn dit. Eller får de skicka personliga assisietnter som hjälper mig upp ur sången. Sparakar mig i ändan så något händer. Har försökt själv men jag blir bara tröttare och tröttare.
Den enda rekomendation jag fått är att motionera det gör jag med Blossa från 5-10 km om dagen. Ska jag dammsuga håller jag mig i väggarna. Tvättar ena dagen och hänger upp nästa dag. Stryker några gånger om året.
När jag somnar sover jag så hårt och lången att jag då jag blir väckt drömmer att jag är död och blir arg över att jag inte får komma till den eviga vilan.
För frisk för anti depp. Vet inte något just nu Blossas Matte
#7 AnneN NU såg jag att du har skrivit om de fyra möterna. Var jättebra att veta. Men hur kändes alla tester??
Min mamma tycker inte som jag ang uppväxten…jo lekis och början på lågstadiet, men hon kommer inte ihåg allt. Vill veta så mkt som möjlifgt om AALLT om dessa möten så jag inte glömmer bort några detaljer…usch känner mig nästan redan nervös, mest för min mamma ska säga att det inte var så jobbigt som det var. Men men efter sommaren skulle de börja.
Så det är bara några dagar kvar, hur känner du dig?? Spelar det stor roll för dsig om du får en diagnos eller iinte?? Hoppas det går som förväntat iaf.
#11 Men har du inte fått tid med en pskykolog?? Det borde du verkligen göra, själv haft…det kan vara jobbigt men hjälper….just d ja, du sa att du hade haft kurator?? Men be de byta för allt i världen!
Har du inte fått testa någon form av ssri?? Antideppmedecin… Måste du fått testa, även om du äter hjärtmedecin. Men en få förtidspensionering eller det heter nåt annat nu borde nog var det bästa.
Men det är svårt att bli sjukskriven med denna politik…tycker JAG…
Tråkigt att du inte har så många vänner, det ger annars ett otroligt stöd. En hund kan iförsig ha samma effekt ju:) Lära sig se de positiva sakerna är ju bra även om de minimala…
Måste sluta , lillen skall läggas…
Höres!

#12 En del av testerna kändes lite tråkiga, men de flesta tyckte jag var rätt kul, jag älskar ju att göra diverse tester, det var bara de som tog tid och var enformiga som blev tråkiga (det var de som testade koncentrationen).
Nu kan jag ju inte svara för exakt hur utredarna på din ort gör, jag var också orolig att mamma inte skulle komma ihåg hur jobbig jag faktiskt var, men de var jätte duktiga på att ställa alla de rätta frågorna till henne för att väcka hennes minne.
För mig skulle det göra stor skillnad att få en diagnos, dels för att jag då skulle få veta varför jag är som jag är och mina problem skulle bli lättare att acceptera för då har jag en diagnos och är inte bara dum i huvudet. Dels även för att jag då kan få mer hjälp om jag börjar studera (har inte klar gymnasiekompetensen) + att det ska tydligen enligt min handläggare på AF finnas en hel del extra hjälp som de kan gå in med för att få ut mig i arbete.
Men mest vill jag ha en diagnos just för min egen skull, för att veta!
_**/Mvh Anne
Tack AnneK!
Kommer väl fråga mer sen när det närmar sig..:) Men uppskattar att du vill prata om det. Lite så jag känner ang att få diagnos plus min fru skulle uppskatta det, skulle kunna ansöka om medecin som jag inte skulle få annars mm.
Så jag hoppas de hittar "felet" på mig… vill inte bara vara störd.
Pshyk läkaren sade att anti depp bara gör att det blir lite roligare att gå på toaletten.
Måste läsa och läsa på allt från kryddor till pälägg och bröd. Allt har de då vetemjöl i eller skummjölks pulver.
Men det är inte roligt att sitta på toa med magsmärtor och höra ett vrål och sedan svimma.
Har gjort det dagligen nu i 2 år. Vilar jag inte blir det stomi opration. Ja bara jag slipper smärtan så får de väl ta tarmarna till Julkorv nästa år.
Måste nog ta pshyk läkaren en omgång till. Jag borde kunna söka pantion på halvtid.
Känns ganska taskigt att köpa dyr medcin som inte hjälper och glutenfritt som inte hjälper för tusental kr.
Kuratorn vägrar att tilltala mig då vi ses vid tåget ibland. Vänder sig bort. I bland måste till och med en så sjuk människa som jag gå ut. Även att jag inte just då söker ett jobb.
Sortera bakplåts papper på sammhall kanske jag kan klara 2 timmar några gånger i veckan. Eller räkna skruvar vika kartonger. Kan ju alltid ta med en potta och prutta och bajsa lite i som Dag -Otto säger.
hoppas hitta lite vår gjädje nu då solen och blommorna kommer.
Självklart vill man ha en diagnos så man vet att man är sjuk handikappad eller något inte lat eller elak. Alla vill väl försörja sig och må bra kunna säga jag mår bra i dag. I stället för all denna ångest och känsla av att var misslyckad.
Jag älskar alltid andra mer än mig själv. För jag är inte som jag borde. Lycka till alla Blossas Matte

Nu har jag gjort de sista testerna och fått diagnos!
Dagens möte började med att gå igenom resultatet på de tester som gjorts vid tidigare möten, gå igenom deras anteckningar från intervjun med mamma och gå igenom det jag berättat själv för dem.
Sedan gjordes det ytterligare 2 tester på papper där vi gemensamt gick igenom frågorna och där man skulle uppfylla vissa kriterier för att passa in på en diagnos.
Så slutresultatet är:
ADHD med fokus på koncentrationsproblem + autism.
_**/Mvh Anne
AnneN Det är väl lustigt att man kan ha ADHD och autissm samtidigt. Det är som att göra bil med både gasen och bromsen i samtidigt.
Skönt att du fått svar. Har flera i min släkt som har båda dessa diagnoser. Vet hur det funkar ungefär. Hoppas du får hjälp utifrån det.
Man är inte lat och dum man har ett handikapp som bromasr.
hoppas få hjälp själv. Har inte kunnat jobba på 12 år. Ingen a kassa eller sjukpeng eller pantion. Inger social bidrag häller.
Hoppas få rätt hjälp. Blossas Matte

#17 Tack det var en riktigt bra beskrivning det där med gas och broms samtidigt! Väldigt bra!
Jag har många vänner och bekanta som på olika sätt är väldigt insatta i vad för hjälp som finns att få och hur man går tillväga för att få den + att jag har bra kontakt med psykologen & socionomen som genomförde utredningen och de har lovat att hjälpa mig om det är något jag behöver hjälp med.
Hoppas att du också ska kunna få den hjälp du behöver snart.
_**/Mvh Anne
Är det din hund på bilden. Låt mig gissa rasen. Doberman rottis eller schäfer. Har hagt blandisar de är så härliga. Man får verkligen kärlek av barn och av djur. Man får tillbaka det man ger till dem på ett bra sätt. Tiden och energin blir till kärlek och ömsesidig respekt.
Skönt att du har bra hjälp med dina diagnoser. Hoppas att de kan sätta fingret på mitt undrar ibland om det är sköld körtel i allfall. Är så väldigt trött och häglös jämt. Jag tittar oftast på bråten här hemma. Borde städa men orkar inte. Ibland så orkar jag inte ens vattna blommorna.
änndå är jag inte tilräckligt deppad för att få medcin tyvärr.Får se vad det blir Blossas matte.
#18 Vad bra att du har fått din diagnos nu! Elller? Var det som du hade tänkt dig, mötet mm. Vet du vad du ska få för hjälp?`Medecin eller annat.. du får gärna berätta. Jag ska ju börja min utredning efter sommare, håller på att läsa om vad de ska göra mm.. Något man ska förbereda sig på?? Känner mig nervös att de inte ska ta mig på allvar… Hittade dock en jättebra länka ang utredning v vuxn med adhd..finns i en tråd.
Men du får skriva till i "din berättelse" (skriva en om du inte gjot) hur det går.

#19 Ja det är min hund Velvet, blandning mellan lapsk vallhund, pitbull, amstaff & dobermann 
#20 Ja det är jätte bra att jag äntligen fått en diagnos (eller 2) som talar om varför jag är som jag är. Mötet var till stor del som jag hade trott att det skulle vara, förutom den shocken det blev att helt plötsligt få diagnosen autism, som jag inte hade haft en tanke på att jag kunde ha. Men nu då jag börjat läsa mer om det så stämmer det så bra in på mig det de beskriver som högfungerande autism.
Ska skriva ner min berättelse så snart jag själv hunnit landa lite mer och fått svar på de frågor som snurrar på i full speed i skallen.
Något som är bra att tänka på inför första besöket är att vara väl förberedd på att kunna beskriva varför man tror att man har någon diagnos och vilka problem det ställer till med i din vardag.
_**/Mvh Anne
#21 Tack annek! Du är till mycket hjälp ska du veta:) Det var det jag tänkte oxå, att man ska kunna förklrar dessa "dfunktionshinder" i vardagen. Jag har ju hela tiden tänkt att det är bara trötthet.
Men att jag har svårt med ilska, har kort stubin och kan bli arg över ingenting:( Sen det med planering, jag vill veta vad vi ska göra, om det är något planerat…min fru kan säga "jag ska på möte ikväll". Jag: Va?! ska du?? Det har du inte sagt!" Och det har hon ju sagt men jag har inte tagit in det…Då blir jag frustrerad.
Finns andr saker som inte är lika stora som de andra, men även tecken på diagnosen. Får väl förstärka det lite när jag talar om det.
Jag är även lite sådär, att jag inte vill vara till besvär och kankse inte säger saker som egentligen är viktiga.
Väntar på din berättelse:)
**Lööv
**Jag har läst allt du har berättat om dig själv här. Ett elände att bemötas med sådan respekt från vårdpersonal, kuratorn dessutom!!
Du kämpar på och i motvind dessutom.
Jag har ett tips till dig, i all välmening. Har du provat högdoserat D-vitamin? Man tror att 90% av nordborna har brist på D-vitamin, även vården anser att många lider av brist, även om deras värden förmodligen är långt under de vi egentligen skulle behöva.
D-vitamin är ett steroidhormon som påverkar bland annat könshormoner och kan teoretiskt sett ha vilken funktion som helst i kroppen - forskarna vet ännu ganska lite om det, men de verkar mer och mer på det klara med att vi behöver mycket D-vitamin för att fungera och hålla oss friska.
D-vitamin bildas i huden när vi får sol under sommarmånaderna (som tumregel kan man säga att ens egen skugga inte får vara längre än man själv är lång om solstrålarna ska räcka till - annars kan vi inte bilda D-vitamin)
Vidare är D-vitamin fettlösligt och som tillskott ska det tas i samband med naturligt fet mat. Kan vara avokado, fisk, nötter, majonnäs.. det man tål och vill äta.
Läs mer om riskerna med låga nivåer och hur D-vitamin kan hjälpa.
En annan grej är margarinerna. Jag vet att du inte tål mjölk. Kan du äta laktosfria produkter eller är det helt mjölkfritt som gäller? Hur somhelst, undvik margariner!! De är starkt inflammatoriska, kemiska sörjor som bara gör kroppen ont. Smör är allra bäst men tål du inte mjölk så får du hålla dig till annat - oljor, färskost, fårost etc.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
23. Jag är benskör och har järnbrist så jag fick D-vitamin på resept utskrivet så det äter jag varje dag.
Jag tål ju tyvärr inte ost smör eller grädde. Så jag använder olivolja eller lie carslhams matfett på mina hembakade mackor av majsmjöl.
Försöker vara sund i vardagen med morötter tomater kålrot och hemlagat kött. Tyvärr syndar jag väl förskräckligt genom att äta en och annan potatis och grovt ris.
Tål inte heller buljong. Äter örtsalt och ägg ibland. Blir väldigt sjuk av endel glyten fritt. Då är det skummjölks pulver i det. Jag tål inte choklad. Så jag äter nötter mandel och vindruvor.
Jag tror jag har löst endel av tröttheten genom att dra ner på hjärt medcinen. Jag hadde panikångest efter 3 anhörigas död och hamnade med en knäpp hjärtläkare som bara srek åt mig. Jag kunde inte veta om jag hadde propp i hjärtat eller ångest.
Nu då jag trappar ner medcinen försiktigt känner jag mig piggare.Och D vitaminet i solen.
Har tagit min husläkare i örat. Och han har nog skällt ut kuratorn.Arbetsförmedlingen vill inte ha mig. Får se vad framtiden inehåller mer än promenader. Blossas matte
Ja det är verkligen inte lätt om man inte tål de saker som faktiskt är bra för en:( Men fett utan laktos finns ju? Ja, vi har nog alla märkt att din sitation inte är enkel, tyvärr:( Men något går ju alltid göra, men frågan är hur man kommer på VAD man ska gör :S
Undrar om el vad du använder för bulkmedel eller diarretabletter? Jag använder dagligen tabletter och pulver i vatten mot min diarre. Det hjälper ju även om allt kommer lite senare. Är skiträdd (hehe) när jag ska ut på praktik att jag ska få sådana akutdiarrer:( Så då måste jag göra upp schema med tabletter så det inte kan inträffa.
Sen antar jag att det kan vara svårt att hitt bulkmedel mm pga glutan mfl problem du har.
Hur går det med planen att bli förtidspensionerad? Går det?Kollat upp det?
Jag använder dimor. och tar jag 2 tabletter ett par gånger kan jag ibland gå urt några timmar. Har försökt få mage och tarm att skriva ut kortison eller något avslappnande för magen. Jag tror att det är IBS jag fått. Minsta stress så blir det diare.
Hadde tagit 2 dimor då jag var på arbetsförmedlingen. Men könde behovat av toa hela tiden. Hadde kramp i slutmuskeln flera dagar.
Ibland blir jag stenhård i magen och det gör minst lika ont då magen krampar. Mage och tarm hittar inget fel på mina tarmar så då kan jag inte få någon medcin.
Har fått förslag om onaka men det får jag ut efter en halvtimma.
Jag har bett min husläkare om att ta hem en blankett om förtids pention. Men har inget hört.
Min bästa vän fick stomi opereras och börja jobba heltid efter 2 veckor.
Lösningen jag sökt är att para Blossa för att få en kull valpar och kunna bidra med en och annan kr till hushållet. Hon har bitit hanarna två gånger nu så jag vågar inte pröva igen.
Min dotter har en trapp städning kvar i stan som man har betalt 11 timmar i veckan för. Jag klarar den om jag får göra det på tre dagar. Men hennes man vägrar släppa den. Trotts att de får åka 25 mil för att utföra den.
När nöden är som störst så är hjälpen som närmast sade min gamla pappa. Har frågat Gud om plan B då inte plan A fungerar.
Blir jag lite irriterad kanske jag går till arbetförmedlingen och ber dem dra åt ett varmare ställe. Mina döttrar har varit utan jobb 4 respektiven 2 år. Så jag har inget förtroende för dom.
Vet inte vem som skulle anställa en sjuk person som bara kan sitta på en stol några timmar. Samhall vill det inte.
Har varit dagmatte och sömmerska. Men just nu klarar jag inte av det.
blossas matte
Bra att du har anmält att du vill ha ansökningspapper till förtidspension. Låter ju som den bästa lösningen.. förutom att bli frisk då;) Finns mer än dimor, det äter jag oxå varje dag. Men det är ju som du säger.. ibland kan man bli jättehårt och det är ju inte bättre det. Man vill ju ha en balans.
Bulkmedel då? Det är sådan man blandar med vatten och sväljer, tex en viss fröskalsorts, inaxol, och så något vitt pulver jag fick "questran" (tror jag d heter) 4mg. Jag fick ju IBS efter de stoppade upp en kamera där bak… de såg nog inget ovanligt å det är då man får den slaskdiagnosen (som min läkare sa). Men ba att ha en dignos iaf.
Plan B hade ju varit något ju. Får hoppas Han visar den snart då;)
Konstigt det där med städningen, skumt.
Nä, vd kan du göra för få extra inkomst… vet inte. Man får ta en dag i taget..
Småläning. Tack för all uppmuntran. Skönt att det funkar för dig med utbildning. Hoppas du klarar att jobba utan för många korslutningar.
Min husläkare vill att mage och tarm ska ta sitt ansvar och skriva ut kortison eller bulk medel. Jag ska gå till hälsokost och apoteket i morgon. Problemet har ju varit eckonomin ett tag. Nu har jag frikort på medcin till lördag. Men då ska jag ingen medcin ha.
Nästa vecka har de säkert kommit på något som kostar 275 kr.
Ska kolla hälsokost om de har något Ibland tar jag ett glas vatten en tesked potaismjöl blandat med husk. Det stoppar lite.
Blir så törstig av dimor och jag äter vatten drivande för blodtrycket. Må bra ja med kissa dricka äta skita och blöda järnbrist.
Säger till han där ovan att nu får han sluta vrida mer i disktrasan mig alltså för nu orkar jag inte mer.
Nu ska jag ta en kvälls promenad med Blossa och Bonnie. Blossa drar och Bonnie 10 år blind och döv bromsar. Men ja ja jag hjälper liven till de inte orkar längre. Familjen har alltid varit viktig.
Du får väl ta ett barnvagns rese med lill grabben i vårsolen i morgon. Berätta vem som gjort blommorna djuren träden. Vem som lärt oss sjunga vissla god mat att äta osv. Det kostar inget bara närhet och glädje. Bada i sjön i sommar och sola på gräsmattan. Bygga sandslott. Svätta vatten osv.
Lycka till Blossas Matte.
Lööv,
hur många µg (mikrogram) är dina D-vitamin på? Du bör nog få i dig åtminstone 50 µg varje dag om det ska ha noterbar effekt.
Kluring om Ryssland
Lööv
Tack själv:) Vill inte har för många kortslutningar i magen inte;)
Bulkmedel…kommer inte ihåg vad de heter..nåt med fröskal iaf. Är nog det vanligaste, det brukar hjälpa många. Potatismjöl är ju ett gammalt trick, det tog jag när jag hade halsbränna varje dag i ja jag vet inte i hur många år..tills jag gjorde magmunsoperation.
Det ska inte vara några konstigheter alls att skriva ut dessa bulkmedel, så ring fort innan lördag och hämta ut det.
Får ta ut sonen i vårsolen. Imorgon är det prov. Inatt har han gråtit så tog upp honom och febern var 39,7:( Stackars liten (15mån) Men vårsolen ska han fås sen:)
D-vitamin som Missinaction skriver ska jag själv testa. Det är nog det enda jag inte testat…konstigt nog:S Så det tyckerjag du ska ta till dig, 2000E tror jag det ska ligga på en kvinna? Rätta mig.. Kolla upp det på hälsobutiken oxå..eller kolla in priserna på www.kostdoktorn.se kostar ju, men kan hjälpa snabbt, vad jag förstår.
Har själv dåligt med pengar, studenter båda två, min fru får helt studiebidrag, plus vårdnadsbidrag, jag har halv studiebidrag. Köpte hus i dec, har lån sen innan mm…. så ekonomin är Inte den bästa.. Usch, blir så trött på pengar:(
Lägga ut 50-100 kr i månaden på D-vitamin eller alla tänkbara läkarbesök, år av dåligt mående, utebliven arbetsinkomst osv. - då får man försöka prioritera och känna om det är värt det.
Ja 2000E är ett rätt bra riktmärke för en kvinna 
Kluring om Ryssland
Min d-vitamin ligger på 10mg. Jag ska ta en tablett om dagen av den. Jag äter brocollie räkor och ägg.
Har röntkat mig och jag är mycket benskör. Men det bästa är ju motion så det får jag ju massor.
Ska strax ut i ssolen och må bra. Stressar jag inte blir inte utskälld av hundägare eller läkare. Träffar människor jag tycker om så mår jag skapligt.
Hum. Får man IBS av röntken slangen i ändan. Ja det kan jag tänka mig. De hittar ju inget fel på mig. Förutom att jag inte tål lactosfritt häller En skiva ost kommer ut direkt och till och med grädde.
Bästa medlet är väl ren kalk som vi gav hönsen då jag var liten. Jag åt sledvis då ingen såg.
Har levft på kött och råvaror från egen gård halva livet mjölk korngrynsgröt och pannkakor med egna ägg mjölk och grädde. Ost och smör. Kelade med kalven och grisen fåret lammet geten kon tills det blev dags för slakt. Då åt man köttet och visste att den hade haft ett bra liv.
Lustigt att man inte tål säden som växer på åkrar och ängar och mjölken.Ja grubbel kommer man ingen stanns med.
Eckonomi. Ja man får köpa det man har råd med.
Sköt om er i vår solen Blossas Matte
Skrev just ett långt inlägg men skitdatorn tog bort det!! Orkar inte skriva nytt!
Jag är sur….
Smålänning. Så kan det gå då haspen inte är på.
Jag har haft eländet i 5 år så jag får leva med det. Nu är det inte varje dag utan någon gång i veckan sedan jag slutade med lactosfri mjölk.
DET LUGNAR SIG DÅ JAG TAGIT hUSK OCH POTATISMJÖL OCH LÅTER BLI ALLT SURT. Jag försöker låta bli starka kryddor och vin öl är det ju malt i så det kommer ut det med.
det är som det är. Hoppas du får sova för lille sonen. Jag läser just nu en historisk romantisk berättelse i en god bok. Av kopplande.
Grattis till bra averat högskole prov var det avd. Nu kan du avärja en korslutning.
Känner mig på styva linan då jag hängt tvätt i dag. Hihi Sköt om dig och familjen. Bamsekramar Blossas Matte

Smålänning, hur har det gått för dig med utredningen?
_**/Mvh Anne
# 33 Skriv i Word så sparas det.
#35 Än så länger har jag inte fått någon kallelse. "efter sommaren" sa han, men det kan ju betyda när som, hoppas på aug,sept. eller ja, imorgon vore ju bra;)
Vore skönt att få det gjort. Kan ju erkänna att jag kommer bli jättebesviken om de inte sätter någon diagnos.. inte bara jag , min fru som får stå ut med mig oxå.
Hur går det med dig? Startat med medecin? Hoppas den hjälper som den ska.
#36 ja, kanske borde, men då blir nog risken att jag inte skriver alls:(

#37 okej, då fortsätter jag hålla tummarna för dig 
För mig går det frammåt sakta men säkert, började med medicin (concerta) i fredags och mår hittills ganska bra av den, enda nackdelen än så länge är att jag har svårt att sova eftersom jag inte blir trött. Sover 2-4 timmar/natt och känner mig ändå utvilad då jag vaknar flera timmar före väckarklockan ringer, jag som alltid varit morgontrött och även sover mig genom flera väckarklockor och brukar vakna flera timmar efter de ringt.
Hoppsan på tal om att sova så måste jag göra ett försök nu, ska upp igen om 4½ timmar 
_**/Mvh Anne
#38 Låter bra att den fungerar. Även om du inte akan sova:( Tycker om när man vaknar innan klockan ringer..händer dock väldigt sällan.. så det låter som en bra biverkan hehe..
Tack för du håller tummarna, det kommer behövas;)
Men tar du insomning till natten?
Hoppas du får sova lite mer iaf;) är ju skönt för kroppen iaf

#39 ja det är ju skönt att vara pigg som omväxling, men mindre bra för kroppen i längden skulle jag tro om den inte får sin sömn. Tar insomningstabletter vid behov OM jag kommer ihåg det i tid, måste tas minst 8 timmar före det jag ska kliva upp för annars är jag dödstrött och riskerar att inte kunna hålla mig vaken under dagen.
_**/Mvh Anne

Nää men skänker en tanke til ldig och hoppas att du får hjälpen du behöver.