svårt att somna
Hej!
jag har galet svårt för att somna, vissa perioder svårare än andra men nu den sista tiden, dvs. en månad tillbaka ungefär, har det vart jättesvårt. Om jag gått och lagt mig runt 11 på kvällen så har jag inte somnat förrän kanske runt 3-4 tiden, och under den tiden ligger jag och läser, kollar på mobilen, sitter vid datorn och allt och lite till men det finns inget som hjälper. Även om mina ögon är jättetunga och jag verkligen är trött så kan jag inte somna och det värsta är att jag inte vet varför. För två veckor sedan sov jag ungefär 8 timmar på fem dagar, jag var som en levande död och skolan gick otroligt dåligt den veckan och det var den veckan då det var en massa nationella prov.
har ni några tips på vad man kan göra för att kunna somna? när jag väl somnat är det inga problem med att sova vidare, utan det är bara själva somnandet som är problemet. Eller ja, när jag väl kan somna tidigt (sådär runt 11-12), då har jag svårt för att sova i ett streck utan jag vaknar lätt mitt i natten och kollar klockan.
Nu är det sommarlov så jag kan sova längre på dagarna, men känns dumt att gå upp runt 1-2 på dagen då halva den dagen försvinner.
Hoppas nu att ni har tips, är rätt trött på att vara trött. 
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Ush det är så jobbigt när man behöver sova och inte kan, för mig blir det alltid ennu svårare att somna med vetskapen om att jag måste såva för att jag ska upp tidigt dagen efter.
Almmänt skulle jag rekomendera dig att inte ha någon elektronik runt sängen och inte sitta framför dator och likande innan du ska sova. Kommer nu inte ihåg varför exsakt men energifältet som utges påvärkar våra kroppar på så sätt att vi inte ka nvaner på rätt sätt.
Sen finns det ju de gammla tricken med att dricka varm mjölk innan man ska sova.