Trötthet iFokus

Trötthet

Etikettbehandling-och-hjälpmedel
Läst 3155 ggr
dragonstar
0

Att klaga på vården

Nu sitter jag och är rejält tröttpå min läkare. Jag har innan känt mig dåligt bemött av henne men detta tar nog priset i allafall.

Jag pratade med henne i telefånene för ca 2 månader sedan, hon sa då att jag skulle bli remiterad till Habilitering som ska göra en utredning. Och att det skulle ta några veckor innan jag fick utrednignen och att det intevar någon ide att jag träffade psykolog eller någonting förens vi fått utrednignen gjord.

Så då sitter jagoch väntar, jag skriver ett eget brev och berättar om min problem och skickar in det med för att vara säker på att dom får hela historien då jag inte helt litar på att min läkare ger den. Sen väntar jag och väntar och väntar föröker ringa dit men de personer som har hand om ärenden finns inte där. Till slut fick jag nu föra veckan tag på en välnig dam som kollar igenom mitt ärende.

Det visar sig att det kommit in en privatanmälan alltså mitt brev men inte min läkarremiss. Och att det kan ta upp till 2 år innan man får börja en utrednign.Och när jag berättar vad min läakre sakt så suckar hon djupt och säger att alla i vården vet om att köerna är årlågna på utredningar.

Så i morgon ska jag ta och ringa till läkaren och fråga vat hon tänkt, Klaga allmänt och se om ajg itne kan få byta till envättig läkare.

Nu undrar jag om någon här inne har råkat ut för likande? har ni klagat på våden?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.