Habilitering ska utreda!
Äntligen ska Habilitering utreda mig. Jag har fler år velat få utrednig ndå jag perjodvis är deprimerad och trött hela tiden. Vi har misstänkt ADHD ASPERGER eller BIPOLÄR. De ska nu gå igenom min sjonaler och göra en utredning änteligen!! Får se hur lång tid det tar och vad dom kommer utreda men jag är så innerligt glad att dom tar mig på allvar nu. Någon annan som har kontakt med Habilitering är dom snabba?
Vad bra! Äntligen!
Måste vara en lättnad att du nu kommer få hjälp. Hoppas du ska må bättre av bara det. Kan ju ta tid, men bara man vet att de gör sitt bästa så är man ju nöjd. Du får skriva mer när du vet. Vill veta att du/ni har det bra..
Vad skönt att det börjar hända saker. Det är bra att de har något att utgå från, så att säga.
Har inget svar på om Habilitering är snabba eller ej, men jag hoppas att du kanske har kommit närmare en förklaring under året. Vet hur jobbigt och tärande det är att gå och vänta och må förjävligt.
Kom ihåg det jag skrev om trötthet i PCOS-tråden också nu. KAN ju vara en bidragande orsak. Fast hur det hänger ihop, skulle jag vilja veta. Störning i hormonbalansen, säkerligen.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Går hos hab själv efter min AS-diagnos för drygt 5 år sen. Snabbheten vete sjutton, det är nog väldigt olika beroende på län, men min erfarenhet är däremot att personalen brukar vara väldigt bra jämfört med annan sjukvårdspersonal. Här får man iaf ett asbra bemötande varje gång man är dit, märks att personalen är kunnig och faktiskt tycker om sina jobb. Hoppas det är samma sak i din landsända! :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#3 Hoppas att det är samma här. Jag har ringt och frågat när ajg får kontackt med dem för över en vecka sen då sa hon att dom skulel ringa mig på mondag. väntade hela förra veckan och fick inget samtal Ringde idag och fick veta att hon som har hand om detta är ledig denan vecka och så fick ajg nummret till avdelningschefen då hon jag pratade med tyckte att jag borde få komma till dom snart.Måste s'äga att det var underbart att få så snabb hjälp efter att få väntat så länge.
Avdelningschefen var på möte hela dagen men han ska riga mig i morgon och annars ringer jag honnom.
Hoppas att detta kommer igong snart.
Det är ju en väldans skillnad på hur samhället behandlar en om man har en skriftilg diagnos elelr inte.
Jikes, det lät omständigt!
Ja det är en jäkla skillnad. Inte alltid på det bra sättet iofs, men för det mesta är det positivt iaf :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#5 Ja det snurrar alltid till sig för mig.
Men förhoppningsvis börjar dom utreda mig och är mer öppna och kollar mer allomfattande en vad de nadra innan gjort( har gjort korta täster på strägnäs psykriatriklinik) där är det ju oftats att man svara på olika frågor från ett tex 20 frågors formulär och det är ju inte alls säkert att man har de så tydligt och starkt som formuläret visar.
#6: Ah, ja utreds du för något NPF så räkna med mer grundlig undersökning än 20 frågor :P Tar ett antal timmar totalt, beroende på uppdelning av passen får du räkna med att en igångsatt utredning kan ta någon månad eller så (beroende på vilka diagnoser du utreds för då. Själv utreddes jag för AS, ADHD och Tourettes, tog totalt typ en månad) komplett med både IQ-test och formulär och hela klabbet ^^
Jag tror det bar är AS dom ska köra, Kanske ADHD och jag tänmker be dom slänga in Bipolärtest i det om dom kan. Gjorde dock ett kortare täst på datron som var AS och då skulle man se ansitken ovh former. Men jag är en estetare och ser foremr i allt och räknar ofta ränder och fyrkanter när jag ser dom så var inte överaskad att det tästet gick bra för mig.
Skulle då koppla käönnslor till ansikten jag såg, det gick ocvhså jättebra och dom sa att jag inte kunde ha SA elerl ADHD för att testet var så bra. men nu värkar det som att dom fattat att jag har andra problem och bestämt att göra ett grundligare täst.