Mitt liv är pausat utan startknapp.
Hur funkar livet? Sitte här hemma och funderar över vad ajg ska göra, det känns som att mitt liv är pausat. Jag är sjukskriven och föörker få hjälp och väntar på utredningar. Detta gör att jag sitter hemma hela tiden, kan ju inte jobba, inte studera eller praktisera. Jag vill mer än något annat få en engen tomt litet hus/ sommarstuga att vara i och odla men inte kan jag köpa det utan ett jobb för jag kan ju inte ta lån.
Det är inte heller dags för barn ennu, men samtidigt sitter jag hemma och bara väntar. Det händer inget.
Jag undrar hur man ska leva med detta, vad fins det för hjälp man kan få ignetlinge?
Känner ni igen er i detta?
Jag har lidit av trötthet större delen av mitt vuxna liv. Sen 3 år tillbaka så äter jag mycket D-vitamin under de mörka månaderna, sista året har jag även kört magnesiumtillskott.
OM du dricker mycket kaffe eller te så ska du läsa om koffein och koffeinets verkan på kroppen för det är starkt ut-tröttande..
Förutsätter att du äter bra mat - kött,fisk, fågel, ägg och grönsaker. Om du är osäker så finns de flera gratis-sidor på nätet där man kan lägga in dagens matintag och se direkt hur mycket nyttigheter som går in..
Hoppas du hittar startknappen snart - mental klapp på axeln.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Som uppmuntran (hoppas jag du tar det som) så kan jag berätta att vi fick lån till hus och jag var hemma med föräldrapenning studerade 50%. Min fru jobbade några timmar i veckan och var hade föräldrapenning 50%. Inga jobb, ingen fast anställning. Men Nordea lånade ut ALLT hela beloppet på huset plus lagfarten! Detta är ett mirkakel och jag är så tacksam för detta. Så det finns visst chans att fÅ lån, man går dit och bokar tid båda två. Gör en plan innan om kostnader nu och de kostnader ni förväntar er i det nya huset. Tala väl och var trevlig o ärlig. Berätta om era framtids planer (om jobb) sånt som kan öka inkomsten. Har ni inga lån sen innan och inga barn så ser det bättre ut i tabellen. Det handlar om att vara övertygande att ni klarar kostnaden för lånen och litet sparande. Vi fick lån av Nordea i en liten by och de kände mäklaren och fick reda på att huset var ett bra och friskt hus. (inga renoverings hus) Oj nu blev det mkt text för att skrivas på iPhone:/
#1 dricker en del te faktiskt, försöker minska ner på svart te och dricka mer örtte och grönt te. Kaffa dricker jag inte.
#2 Nordea ska jag lägga på minnet då =) Jag har SEB eftersom att de var de enda som gav huslån till mina föräldrar åren inna najg föddes och sen har fi hängt kvar där. (onödig information kanske)
Det enda te du bör drick är Rooibos röda teer, de har ingen stimulantia alls. Tein och koffein är samma kemiska grej, lika uttröttande båda två.. man kan googla koffein blodsockernivå så dyker det upp mycket läsvärt

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Livet pausar nog för de flesta av oss då och då. Det gäller att komma ur de där trista perioderna, hur vi gör det är nog ytterst individuellt. För min del löste sig mycket när jag avslutade en dålig relation och istället fokuserade på mina döttrar och mina intressen.
Vilken bank man ska välja varierar högst väsentligt. Det beror helt på om man får träffa någon vettig och bra banktjänsteman + att man själv kan förklara hur man vill och tänker lösa sin ekonomiska situation. Personligen har jag haft dåliga erfarenheter av främst Nordea men också SEB men bättre erfarenheter av Handelsbanken och Swedbank.
Att få till en god relation till en läkare kan göra mycket för att få hjälp med mång hälsoproblem.
/Désirée
Jag brörjade inte att må bra förren vi köpt hus. Något eget att pyssla med ge barnen en trygg barndom. Det var mer ett vedelad torp fast i utkanten av stan . Vi renoverade inte utan bodde som det var.
Gör det som du tycker om hobby som stickning virkning. Läs böcker eller gå lite längre promenader med hunden.
Ta vara på tiden. Du är inte kass även att du tycker det. du är värdefull för din familj och djuren.
Njut av våren med kaffe eller thee. Får det var botten kan det bara bli bättre.
Efter mörker kommer ljus. Blossas Matte
Ja hobby är det enda jag kan göra just nu, blir hantvärk pyssla scrapboking bakning och så. Men nu orkar jag inte ens med det, Energin är borta och ersätts mer och mer med en panikångest och orlolighetskännsla en blandnign mellan orkeslöshet och rastlöshet.
Bra relation till läkare har jag svårt att tro på ärligt talat tror jag nog mer på andliga energier och annat en jag tror på de läkare jag har som ska hjälpa mig. Det tar sån tid oc hdom är så sega.
tack så mycket för erat stöd. Svårt att sol.
Jag tänkte på att du skrev att du gillade att odla.
I vår första lägenhet en pytteliten etta hade jag över 80 krukväxter. Jag hade hela tiden något att pyssla med så odla kan man göra nästan var som helst
/Maria
#9 jag vet men klarar inte av att odla i rägenheten någe vidare, dels för att jag vill odla ätliga saker och dels för att dom dör på olika sätt. Örterna får ofta sakdeinsekter och man får inte någon bra balans. Men jag föröker så gott jag kan.