Trötthet iFokus

Trötthet

Etikettoff-topick-ot
Läst 2694 ggr
Smålänning
0

03:05 Så pigg just nu!

Tog lita tabletter så jag skulle vara utvilade imorgon.

De slog över så nu känner jag mig skitpigg och har redan städat köket, hängt upp en inomhusgunga till casper..vad här näst, städa källaren…. känns som man går på speed:)

Ganska skönt att känna sig pigg och ganska harmoniskt samma gång.

Bara jag uppe då?? Önskar det vore sommar du hade jag kunnat vara ute å jobba med huset.

Ingen som vill prata?? Nähe..

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

MariaG
0

Här är en till som är vaken, men speciellt pigg är jag inte. Ska snart dra mig till sovrummet.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Allamej
0

Jag ska försöka få sova men eftersom jag vet att jag kommer att ha mindre succé i det så kommer datorn att stå på, och en lampa lysa så jag inte slår ihjäl mig när jag stiger upp igen.

Allt beror på hur ont jag har…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

dragonstar
0

Ush jobbigt att bli pigg på kvällen/ natten. Jag blir så med ibland, inte pågrund av medecin men av någon anledning kommer jag vid ca 9 tiden igång och börjar städa eller pyssla.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Lööv
0

typiskt depp grej. Man vilar tar det lungt spessielt på vintern. Mörkt mörkt och är det änndå mörkt kan man ju lika gjärna göra något städa pyssla. Ibalnd tar jag en hund promenad kl halv 12 på  kvällen. Det kan vara skummisar ute då men jag har två vakt hundar.

Tio meters håll om inte morras det rejält. Folk tror inte det om golden men min gamla hund Fanny vaktade min tvilling sulky med  fredas godis utan koppel satt bara där.   En dag  handlade jag på konsum då en av A lagarna kom in till mig. Kan du komma ut. Ja vadå. Jo din hund vaktar min kompis cykel. Den har han ställt bredvid din barnvagn. Din golden visar varenda visdoms tand för han.

Jag kollade läget och Fanny en 12 årig golden halvdöv halvblind morrade på kilen och plockade bort hans hand från cykeln. Hon bet han inte men varnade. Efter dethadde jag ibland fredags  godis i form av vin i vagnen. Ingen rörde det medan jag handlade annat.  Hon avskyddde  ochså att man andades sprit ångor på henne. Vaktade mig från alla karlar. Hon kom till oss efter en skilsmässa. 6 år gammal. Husse hadde övergivit henne och matte satte henne i hundgård 10 timmar om dagen. Hon lärde mig det jag inte kunde om hundspråk innan.

Genom henne lärde jag mig att läsa andra människor och hundar. Min granne trodde intepå det. Hennes  golden kom fram till oss en dag och visade bakbenet på ett väldigt spessielt sätt. Jag sade till hennes mattte att hon har ont i benet. Hon nekade till det i flera dagar. Sedan fick hon åka in akut med hunden hon hadde diskbråck. Kunde inte resa sig.

En schäfer här i samhället hadde en kvinna tagit omhand genom djurskyddet.  Hon visade aggretion mot henes barnbarn.  Jag tog med mig mellan tiken dit och lät dem träffas. Hunden hadde varit i ett hem innan med alkoholiserade människor som låtit barnen göra elak saker mot henne.  Hon litade på hundar men inte på människor.

Varken jag eller Twinnie nådde fram.

Tyvärr blev det värre ju äldre hon blev. Hon blev så blockerad att det blev avlivning.

Saknar ett gäng valpar och alla trevliga och otrevliga valpköpare. Ibland häpnar man över vem som tror att de kan ha hund.  Instängd med blöja i källaren var ett förslag.  En valp blev misshandlad för att hon kissade inne och för att hon inte kunde sluta leka.

Nu blir det inga valpar till dem som har barn under 5 år.

Vilken vår sol hämta kraft i den och i djuren Blossas matte

Allamej
0

Halveringstiden på sömnmedicinen är här… dags för 2 muggar kaffe så att jag kan fortsätta sova sen.

Lät det konstigt? Koffein kan antingen vara uppiggande eller sövande beroende på vilket stadie kroppen är i. Jag är i det stadie som somnar efter ett par muggar.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor