Trötthet iFokus

Trötthet

Etikettberoende-och-sjukdomar
Läst 4106 ggr
dragonstar
0

Har du Ångest?

Jag undrar om fler en jag lider av någon form av ångest?

Jag har senaste dagarna haft stor aproblem med ångest, som blir allt värre för varje dag.

Det kommer perjodivs under dagen och jag har hjärklappningar hårda/ extraslag, svårt att andas tryck över bröste ovärklighetskännslor och allt där till. Kom just på mi själv med kännslan att vilja hoppa från balkomenen igen (det betyder inte att ta själmord för mig utan att jag bara vill göra något ovlanligt drasktiskt flyga bort över sjön och slippa allt här ett tag).

Om ni har problem vad brukar ni göra för att lindra? har ni sökt hjälp för det?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Allamej
0

Jag har väl ångest att hantera mer eller mindre varje dag. Det går i vågor.

Om jag ska göra något som jag vet är ångestfyllt så börjar jag med mindfullness direkt och jag utövar detta under hela tiden jag gör det jag ska.

Om man redan är drabbad så har det ingen effekt, då är det ett stormande tåg som inte går att stoppa. Då tar jag min ångestmedicin.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

dragonstar
0

Ja min ångest dyker upp perjodvis, senaste veckan har jag haft hjärtkänningar och känt panik vill liksom bara ge upp allt. Hadde så innan och det ledde till en jäkla massa konstiga reaktioner.

Försöker slappan av och inte bry mig om allt som ger mig ångest just nu. Årkar inte ta tag i det med.

Lööv
0

Har ochså ångest för att göra vissa saker som till ex gå till arbetsförmedlingen bli mobbad och utskrattad och att gå till  läkaren.  Skulle på gastroskopi och läkren sade bara i ögon höjd på brittsen medan han stirrade mig i ögonen med  gastro slangen i handen. jasså du sköter inte din gluten. Sedan stoppade han ner slangen och jag fick väldiga kväljningar.

Fär kramp i hjärt trakten och det känns som ett hjärnband drar åt om bröstet bak i ryggen. Jag  rusar genast till sängen och försöker räta ut mig andas  lungt slappna av. Kramp i magen värk i magen och sedan måste jag  gå på toa allat rinner ut och jag blir helt slut efter det sover ofta  flera timmar. Helt urlakad dagen därpå.

Ingen tror mig jag är bara lat och ovillig. Får ingen medcin och ingen hjälp  inget bidrag. Mer än hjärt medcin. Blodtrycket rusar upp till 175/100.Mår illa och häller på att svimma.

Har haft det så i 5 år nu utan hjälp. Ångesten bara ökar. Har haft  fem olika läkare och en sade att bantning är enda hjälpen. Sluta med  salt socjer och fett. Bra jag ska sluta med allt mjöl och all mjök ochså för jag har gluten och mjölk intollerans.  Ibland undrar man om läkarna fått sin utbildning i Julklapp.

Ja en  läkare föreslog 3-4 sorter blodtrycks sänkande. Jag åt det ett tag. Hadde konstanta mensblödningar kramp i benen så jag bara skrek rakt ut. Hjärtklappning helatiden. Svettades  som en gris  hela tiden drack 5 liter vatten om dagen och änndå törstig.

Till slut vill ingen umgås med en för man pratar bara om sina 5 olika sjukdommar. Som tur är orkar Blossa min golden lyssna. Blossas matte.

dragonstar
0

Jag blir så JÄ*LA trött på vården när den inte funkar som den ska. Förstår Verkligen inte.

Har du tästat Bulkmedel? Jag har IBS och äter Lunelax varje dag.

Lööv
0

Fick förslag av mage tarm att äta  det senaste IBS hälsomedcin vilket inehåller  havre. Jag tål inte havre inte råg inte vete eller korn.  Hittade  gluten fria cornflakes som inehöll mjölksocker och då prövade jag det. Men  Nej.

Kan snart konstatera att jag inte tål mig själv. De flesta medciner inehåller mjölksocker vetestärkelse eller gluten.  Kryddor lika så och julskinkan inehåller skorpmjöl. Köttbullar och  rökt skinka.

Jag försöker och försöker  att hitta mat att äta läser tills ögonen blöder.

Hur går det för dig då några bra svar från läkarna.

Lyft lilla valpen till tidningen efter maten lek och sömn och vipps så har du en rumsren liten buse. Vilken ras? Har haft shetland sheepdog Jack ruzzel shcäfer whels sprigelspaniel bordercollie doberman och labrador. Och nu 4 golden genrationer.  50 golden valpar på 10 år.

Och 50 st nöjda familjer som älskar sina golden över halva vårt land. Leksand Öland Dalsland Bohuslän och småland.'

De är mysiga Blossas matte

dragonstar
0

Jag väntar svar från läkarna kommer nog någonstans i mitten på April få nya svar. Tills dess kommer det nog inte hända mycket.

Korkade läkare, om du inte tål gluten ka ndu ju inte äta havre. En kompis till mig är glutenintolernat. Jobbigt att inte tåla värken gluten eller laktos. Så mycket idag osm innehåller det. Vad äter du då? Har du hittat mat och resept som funkar för dig?

Jag har inte gjort mat för min kompis mer en en gång, då vart det kött med potatis, och så gjorde jag kladdkaka på glutenfritt mjöl.

Men det måste ju finnas förlag på vad du kan äta, jag skulle kräva att få träffa en Dietist.

Smålänning
0

Jag har haft ångest attacker, mer förut. Men då hyperventilerade jag och var tvungen att sitta ner. Försökte inte att gråta och höll i saker väldigt hårt. De trodde nog jag skulle få hjaärtinfarkt. Skitjobbigt med Ångest!!

Men det msåte de ta på fullaste allvar Dragon! Det påverkar ju allt.. men vet ju att dina läkare inte riktigt är så samanbetsvilliga:( …suck. Du tål inte stesolid? det använde jag måt ångesten, man blir ju trött men ångesten dämpades iaf. Har det utskrivet om det skulle behövas. Ibland får jag mindre ångest/oro..

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
0

#7 jag rinde i går och pratade med dom i receptionen och sambon ska ringa med mig på mondag och prata med dom igen. jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska göra.

jag vet inte om det var så att jag inte tål Stesolid alls  tror att det var en korsreaktin, Men vågar inte chansa. Berettade för sambon i går kväll att jag började få likande självmordstankar fast inte att jag vill ta dör på mig utan att jag vill gräva ner mig under en sten och inte finnas mer. Grät en massa men det känns lite bättre idag för nu vet han vart jag ligger, förra gången höll jag allt inne mycket mer, så jag har endå förbättrats massor.

Lööv
0

skönt att ha någon att berätta för.  Jag kände inget förtroende för min kurator tyvärr.    Jag har inte kunnat jobba på 12 år på grund av ångest. Magsmärtor diarer. Inte läkarna eller kuratorn förstår hur det är.  Jag vill ju egentligen jobba heltid vara social och tjäna heltid kunna ge barnen och min man det de behöver kunna resa osv. Men allt bara låser sig jag kryper ihop i min säng och bara gråter.

Det är inte bara att skärpa sig. Jag måste aseptera att min kropp är sjuk.

Var ute  hos vänner i går de bjöd på soppa och gluten fria bröd muffins.  Soppan hadde buljong och krydor och jag tål inte det ,inte choklade häller. Men jag sade inget för det satt en gnäll kärring vid bordet och gnälde om en tand som hon hadde provisoriskt och vad dyrt det skulle bli att tappa den tanden.

Jag tänke stäng käften innan jag slår till dig. Jag åt min soppa trotts att jag visste att det skulle bli magsmärta och diare och sedan hjärt klappning och en förlamande trötthet. Jag orkar inte se mig själv då. Men vad gör man ibland vill ochså jag var social och äta det som bjuds.

Ska försöka gråta i min ensamhet i kväll.  Blossa  förstår lite. Hon vill ju allra hälst ut och busa inte ligga i sängen en måndag morgon.

Hoppas ni båda mår skapligt och att anhöriga förstår. Ibland vill jag ochså dö. Men det blir så jobbigt för dem omkring. vem ska gå ut med  Bonnie och Blossa. Blossas matte

Smålänning
0

#8 Det är viktigt att vara öppen med sin partner och anhöriga oxå.. Ja, jag vet ju att det inte är lätt. Men som du sa så blir det lättare när man väl har "släppt" ut sig..hmm vågat vara öppen med sina känslor.

Efter jag fick köra min mamma med uppskurna handleder till akuten, sa jag bestämt att det var slut med hemligheter i familjen. Blev så trött när jag fick reda på att pappa inte fick säga något om det som hade hänt innan… Så jag tycker det är bra att vara ärlig, det kan faktiskt rädda liv. Och att kunna få säga att "nu önskar jag att jag var död" el liknande utan att partnern ringer pskyket..

Viktigt att kunna få utrycka ångesten, tala ut den. Talar man högt, så har det en bra verkan tror jag.

Hoppas verkligen att du får hjälp snabbt, men tanke på vad du har skrivit nu så tycker jag du ska kontakt och säga att du har dessa tankar… Tankarna kan ta över också, det är inte roligt:(

#9 Vi får verkligen hoppas att du mår bättre snart. Märker ju att du inte har det bra. Man fastnar i negativa tankar, då livet är ju väldigt negativt. Maan få kämpa och kämpa. Jobbigt det sär med bjudiningen, jag förstår det, jag vill oxå vara artig och äta men sen mår man inte bra. Men ibland får man väl må dåligt då, men ibland säger jag nej.

Hoppas du får en bra dag idag iaf, även om vädret är lite trist;)

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
0

Ush vad jobbigt!  Jagska iväg starx så läser igneom allt och svara bättre senare. Men just nu går det upp och ner ena stinden är jag äsh nu kör vi kan anmälsa mig på arbetsförmedlingen i morgon och nästa stund vill jag krypa in inder stenen. Så Bipolär så att det sjunger om det just nu.

Smålänning
0

#11 Du behöver inte svara bättre, tar det lugnt nu och känn inte att du måste svara på allt här inne Just nu. Gör det som får dig att må bra och bara det.  Du får vara den du är. Vi finns ju här inne om du vill ha stöd och hjälp:)

Ta hand om dig!

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Lööv
0

dragonstar. Självklart ska du ta det lungt. Inte behöver du svara för att lösa våra bekymmer.

Det känns bara bra att ha några att byta bekymmer med. Stress nej gör inte så mot dig själv.

Typist kvinnor att vilja lösa andras problem. Vi klarar oss nog. Njut av livet och ta en dag i taget.  Njut av de stunder du mår bra.

Som en gammal vän sade. Han tålde inte rökt korv. Han åt det och hamnade på toaletten. Och tänk då jag sitter där säger jag : Den var allt bra go dendär lilla goa korven i allfall.

Det gäller att hitta de snå guldkornen. Har kollat lite på Arboga mammans blogg.  Hon har fixat att mista två barn på ett väldigt bra sätt.

Själv går jag i däck för mindre. Har svårt att hitta ut ur  trötthey och smärtor.Men det fixar sig till slut. Sköt om er Blossas matte