Trötthet iFokus

Trötthet

Etiketttips-och-råd
Läst 3437 ggr
[Penny&Skoja]
2012-03-09 23:55
0

Trött

Jag är så fruktnsvärt trött jämt ! första året i gymnastiet sov jag bort alla lektioner fick hjälp av sjuksyster på skolan och hon tyckte jag skulle äta vitaminer osv osv  Jag sov som en stock från att jag kom hem tills jag skulle upp till skolan igen var vaken första lektionen och sov sedan resten av lektionerna .

Nu är jag 23 och fortfarande lika trött spelar ingen roll om jag sover 7 timmar eller 13 känner mig aldrig utvilad . Jag jobbar endast 75 % och är döds trött efter 5 timmar på jobbet .

Vad beror det på kan jag göra något åt det ?

Har inte ens ork att göra roliga saker :(Idag sov jag till 15:00 och då tvingade jag mig upp gick och la mig kl 00 det är allså 15 timmar och hela dagen har jag länktat till att få sova och ska snart hoppa i säng med då hittade jag denna sida =)

Paimon
2012-03-10 00:04
0

Första du ska göra är boka tid till läkare för provtagning.

Ospecifierad trötthet är en av de svåraste sakerna att diagnostisera. De och magproblem har jag för mig. *hmm*

Men som sagt, boka tid till läkaren för provtagning, har du t ex fel på järnvärden eller sköldkörtlar orskar det trötthet.

Smålänning
2012-03-10 00:06
0

Hej

Och välkommen hit! Är lite trött just nu så kanske skriver lite flummigt;)

Men det låter som du har problem med sömnen och tröttheten.

Har du någon diagnos? Varit hos läkare? Testat olik saker man kan testa hemm…allt ifrån ändra rutiner till receptfria medecin ifrån apoteket

Vill du läsa min berättesle så kan du gå in på länken här till vänster. Där kan du oxå skriva Din berättelse OM du vill.

Men min trötthet började vid 15-16år och har varit sen dess. den påverkar ALLT! Jag har samma som du kan sova 4 tim el 13 el 8 och vara lika trött när jag vaknat.

Gjort EEG sömntest

och sovit med apparat hemma (sömnapné)

nu ska jag utredas för ADHD…

Man få ransaka sig själv och se om man kan hitta lösningen och problemet på sin trötthet. Kanske det bara behövs mer D-vitamin, men då i doserna ca: 2000E (inte 400E)

Det finns MÅNGA trådar här inne och många är kunniga på sina egna sjukdommar, så jag hoppas du ska hitta det du söker, annars skapar du en tråd som du gjorde nu:)

Ta hand om dig!

/Medarbetare

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
2012-03-12 00:56
0

Fick goda råd ifrån Paimon oxå såga nu:D

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2012-03-12 11:32
0

Hej känner inge mig väldigt mycket em som de ovna skriver behöver veta om du gjort blodprover och så. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.