Trötthet iFokus

Trötthet

Etikettoff-topick-ot
Läst 2504 ggr
dragonstar
1

Hund när man är trött?

Jag funderar på att skaffa en hundvalp me när orolig om jag kommer orka med att gå ut med den så mycket som den behöver.

Hur har ni som har sömnproblem löst detta? Har ni haft valp?

Barn är ju inte helt samma sak men det påväkar ju likande så hur har ni klarat av det?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

AnneN
0

För mig har det inte varit några större problem att orka med hund (även när hon var valp), men det kanske beror på hur stora problem man har med tröttheten. För mig är det så att ha hund hjälper massor eftersom jag då blir tvungen att gå ut flera gånger om dagen oavsett väder, humör, och annat. Det ger mig mer energi att pyssla med djuren, gå ut med hunden och aktivera henne.

Om man är osäker på om man klarar att ha hund så kan ett bra sätt att ta reda på det vara att börja med att vara dagmatte/daghusse till någon hund medan ägaren går skola/jobbar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

indra-bus
0

De e jobbigt i bland jag har ju en bruksras.

Men samtidigt är mina barn o djur de bästa jag har o de roligaste jag vet är att träna med hunden. De lillför så mycket positivt o ger så mycket glädje att jag får energi av dem. Inte tvärt om. O man måste hur trött man än är.

De ger mig molivation att inte je upp lixom.

Hoppas du förstår hur jag menar ;)

Men som #1 säger är de nog bra att pröva om man är osäker.

Men rent spontant känner jag att en hund skulle göra dig gott.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

dragonstar
0

Tack för svaren, Jag är själv sugen på en bruksras speciellt Schäfer men eftersom att jag är så trött har jag valt att leta efter en Maltes. Dom funkar för både panonärer och barnfamiljer och ska var en lättlärd sällskapshund. Så jag ka nprova på olika aktiviter med den och endå slappa utna att oroa mi för att hunden kommer klättra på väggarna.

Hyacint1
0

Jag rekomenderar starkt Pomeranian eller liten dvärg spetz som det ju faktiskt är. De är både pigga och glada, fördelen med dem är att orkar man inte eller av någon anledning inte har tid så behöver man inte gå så långa promenader med dem varje dag. Har en själv och det är något av det bästa jag har gjort det var när jag skaffade  henne. :))

dragonstar
0

#4 Jag har faktisk precis bokat en liten Maltes/ chihuahua valp på 8 vekor som jag ska hämta i helgen. Stackarn måste sitt på tåg med mig i  timmar men de kommer nog gå bra.

Sambon har sagt att han vägrar ta ansvar men han ställer upp om jag behöver hjälp. Så den lilla killen får flörta rikligt med sambon =)

[sakring]
0

Kom ihåg att valpen behöver kissa ungfär en gång i halvtimmen. Jag menar tågresan.

Har du varit hos uppfödaren och titta på valpen?

Smålänning
0

#5 Så du har skaffat en hund nu?? Roligt!

Många bra tips du fick här inne oxå:)

Jag har bara haft katt så jag vet inte, men tror en hund kn tillföra mkt energi.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Lööv
1

Hund är bra motivation. Jag köpte en golden för 2.5 år sedan och många goa böcker.  Vilar läser promenarar cirka 5 km om dagen och det gör mig pigare och hjälper  mig i min gluten trötthet.  En mindre vovve kan faktiskt gå på en tidning ibland.  Men det får inte ersätta  promenader och bus ute.

Vovvar gör en piggare gladare och man träffar många trevliga människor.Lycka till  Blossas matte. Har haft hund i 46 år.

dragonstar
1

Jag har bokat den, har inte varit där är 6 timmar tåg 12 tur och retur åker dit i hälgen kollar och hämtar hem den då.  =)