"Brain fog"
Jag kan inte direkt säga att jag lider av trötthet, annat än när jag av egen dumhet t.ex. vänder på dygnet. Däremot känner jag mig oftast psykiskt trött, antagligen på grund av många psykiska problem som jag har. Det mest störande är att jag alltid blir så psykiskt trött på jobbet (arbetsträning). Jag kan vara pigg när jag åker dit, men när jag kommer dit stänger hjärnan ner och allt blir till gröt i huvudet. Jag kan behöva fundera över enkla frågor som hur gammal jag är, kan inte tänka ut smarta saker eller vara kreativ, än mindre social. Det är jättestörande och jag vet inte riktigt vad det beror på eller vad man kan göra åt det.
Är det någon som upplevt liknande eller vet något som hjälper?
(säg inte drick kaffe
)
Jag har förresten hört att det kallas "brain fog" alltså "hjärndimma", det var därför jag skrev så i rubriken.
Hmm dimhjärna brukar man tala om bland annat hos personer som är sockerberoende eller kolhydratkänsliga. Äter du mycket socker? Dit räknas även mackor, pasta, ris, potatis, fikabröd, juice, läsk.
I så fall brukar fenomenet gå över när man drar ner på den här maten.
Ja jag känner igen mig 

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Jag äter inte mycket socker alls, får lätt ont i huvudet av socker. Äter väl rätt så mycket mackor (hembakat, inget socker) och pasta, men absolut inga extrema mängder. Vad ska man äta istället liksom? 
Mackor innehåller väl en del mjöl, kan jag tänka mig?
vilket bryts ner till socker i kroppen. Det gör alla kolhydrater, men det är just spannmål och socker som är de värsta.. och det kan vara så att detta är orsaken till din dimhjärna. Men det behöver inte vara det.
Vad man äter istället? Vad sägs om grönsaker? Kött, fisk, fågel, ägg, ost? Smör, grädde, oliver, nötter, naturell yoghurt, bär? Mat 
Kika in på Kolhydrater.
Kostdoktorn har också bra tips och information.
Kluring om Ryssland
Jag ska försöka ändra, men det är svårt när man har en man som bakar så gooooott bröd 
Jag förstår
Mm men om ni är friska och normalviktiga i övrigt så kanske det inte är hela världen med lite hembakat bröd! Lägg till riktigt smör eller bregott, samt mycket pålägg så mättar det bra.
Mm sorgligt nog. Men konsumenterna har börjat fatta. Margarinförsäljningen har halverats på bara några år, och smör säljs slut. Det verkar som att även färdigmaten inte säljer lika bra.
Med tanke på hur många timmar det finns på ett dygn så borde man kunna ägna en halvtimme åt att laga middag hemma, med vanliga råvaror. Eller är det för mycket begärt? 
Kluring om Ryssland
#9 Ja själv är det bregott och riktigt smör som gäller här. Föröker att göra mycket själv. Men vist slinker det ner havfabrikat som bröd, tomatpure, pyttipanna, sylt, blodpuding och annat. Däremot äter jag knappt någonsin de färdigportioner som finns utna gör iallafal ldelar av maten själv.
Det låter som det skulle kunna vara ångest/stress.
Får du overklighetskänslor ?
#11 Ja. Ibland vet jag inte om jag inbillar mig saker eller inte, fast jag vet att jag inbillar mig men vet ändå inte. Eh… vad skumt det blev, men så är det. Ångest och stress vet jag att jag har.
#13 när jag hade Ångest som värt kändes det som om trycket över bröstet skulle ta död på mig, jag hadde hjärtklappnig och vart liksom helt dissig i huvudet. Kände mig frånokpplad från värklighten på något konstigt sätt. Jag funderade några gånger att hoppa från blakongen inte för att jag ville dö, utna för att jag var så trött och förvirrad. Jag såg det som att ajg skulle flyga iväg från allt. (ja det låter galet)