Ingen inbillning!
Wow, det är alltså inte inbillning!
Jag har länge varit trött och min mamma har sagt att jag alltid varit "en trött människa". Det påverkar allt i mitt liv och jag är snart färdigpluggad och livrädd för att börja jobba då jag inte vet om jag kommer klara av det pga tröttheten.
Vissa dagar är värre än andra men jag får alltid tvinga mig att göra saker, även om det är saker jag tycker är roliga. På senaste tiden har det blivit värre, förmodligen för jag på nio månader hade tre dödsfall i familjen.
Jag har varit hos läkare och allt jag kom därifrån med var ett "det är bara att acceptera, du är en trött människa!". Inga fel på mina blodprover och därmed var det tydligen bara min inbillning.
Kändes så himla skönt att snubbla in på denna sidan för jag har nästan börjat tro att jag bara är lat och inbillar mig att jag är trött och utmattad hela tiden - ingen i min omgivning förstår och en del verkar inte ens tro på mig. Därför var det så väldigt skönt att se att jag inte är ensam!
Vilka blodprover togs? Kontollerade de sköldkörteln?
Välkommen hit:)
Det är så jag kände och känner fortfarande lite. Att ingen tror på mig, att läkare tycker man ska acceptera allt, skulle de säga det om det var benbrott eller cancer eller något annat.
Jag har begärt att få hjälp, tagit reda på saker/undersökningar/medeciner och föreslagit, "dessa vill jag testa". Tyvärr får man slå sig fram.
Det började hända saker efter jag kontaktade Patientnämnden och berättade att de hade slarvat bort remisser och inte trodde på mig. Kanske det är bra att vända sig dit åt och berätta att de inte ta dig på allvar och att du snart ska jobba mm mm. Ös på.
Jag fick just testa soömnen hemma med en apparat jag fick ta hem. Se om man snarkar eller får för lite syre mm under tiden man sover. "Sömnapne" Finns en video och trådar om det här på sidan.
Testat EEG, mäter aktiviteten i hjärnan, förkottat. Sök på det och läs.
Finns olika medeciner också man kan föreslå. (finns det oxå trådar om här på sidan)
Här på sidan kan du få stöttning och tips hur du kan gå framåt. Skriv gärna hur det går för dig:)
BYT läkare om den inte tror på dig, tillslut hittar du DIN läkare.
Alla väl!