Trötthet iFokus

Trötthet

Etiketttips-och-råd
Läst 5245 ggr
indaa
0

Somnar hela tiden

Okeeej. Jag lider vanligtvis av "insomnia" (har fruktansvärt svårt att somna). När jag väl sover kan jag sova hur länge som helst dock. Så är inte trött vanligtvis.

Men dom senaste dagarna har jag varit så sjukt otroligt trött. Jag sover ca 10 timmar, går upp, ut med hunden, sen somnar jag på soffan av utmattning. Sover fram till middagen och vaknar och äter, sen går jag och lägger mej nu vid 12. Är helt megatrött just nu när jag skriver detta.

Såhär har det varit i tre dagar nu. Och jag förstår inte vart all denna trötthet kommer ifrån. Jag orkar absolut ingenting. Är vaken max 8 timmar om dagen.

Jag har nyligen slutat äta kött(3-4veckor sen) och ungefär vid samma tidpunkt bytt till nya p-piller. Kan det bero på något av det?
Har även känt mej ganska deppig på sistone, vet att man kan bli trött av det också.

Vad kan det vara? :/ känner mej helt mosig i huvudet och kan knappt fokusera på saker när jag tittar för jag är så trött.

Smålänning
0

Hej! Jag tänkte när du skrev att du bytt P piller, så handlar det om hormoner. Det om något kan väl förändra mkt. Jag är ju man så jag har väl ingen aning men förstått att det kan förändra. Började tröttheten med P piller bytet? Köttet kan det vara pga du måste få i dig b12 ordentligt annars kan det vara tom farligt och kan orsaka väldigt trötthetskänsla och annat. Måste kila, men höres!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[Qimsid]
0

vänta ut p-pillrena du! Det kan va dom som spökar. Om du fortfarande äter mejeriprodukter och ägg så behöver du nog inte oroa dig så mycket för B12 vitaminen!

SoKawaii
0

B12-lagret tar inte slut så fort. Detta kan va olika saker. Kan bli så om man är lite deppig…kroppen "crashar" ett tag och behöver vila. Kan vara hormonerna som behöver tid att funka med kroppen. Prova järn, D vitamin, sol-lampa.

"Do small things, with great love"