sjukvården ...
Jag ligger hemma med förmodad me/cfs och väntar på remissvar från Danderyd. Idag ringde jag för att höra hur det går och de berättade att de skickat tillbaks remissen för komplettering till min läkare den 15/12. Femtonde december!
Hon har alltså låtit mig ligga här i en månad (och jag ligger verkligen 20-22 h/dygn!) och undra utan att höra av sig eller komplettera remissen eller någonting. Förstår de inte hur mycket sånt här kostar på?
Före jul hörde jag min dotter, 7 år säga till sin lillebror att hon inte önskade sig några saker av tomten, bara att mamma ska bli frisk. Om läkarna inte är mer på än så här lär hon få vänta länge … (ja och är det me/cfs så lär det ju inte hända, och det vore ju bra att få veta i så fall, så vi kan anpassa våra liv.)

Men fy vad dåligt! Hoppas du får svar snart. Fruktansvärt jobbigt att bara gå o vänta. Hoppas du har orken att bli upptörd över väntan när de väl hör av sig.
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se
#1 Tack!
Jag hörde av mig själv, bokade en tid och valde att inte gnälla över väntan, för det hade liksom inte lett nån vart.
Hoppas det ordnar sig! Hade blivit så arg!