3 år av trötthet
Vad är det för fel?
* Ständig trötthet
*Huvudverk
*Blekt ansikte, ibland nästan blå
*Magproblem
*Orklöshet
*Svaghet
Har varit såhär i 3 års tid.
Sökte hjälp för över ett år sedan men det gjorde aldrig någon ordenklig undersökning..
Problemet blev aldrig löst och jag orkar snart inte längre
Jag tycker att du skulle gå och kontrollera ditt hjärta.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Okej, vad kan det vara för fel isåfall?
Jag har ingen aning, kanske kan vara något litet blåsljud på hjärtat eller någonting annat.
Be att få göra ett EKG.
Blir du andfådd lätt eller så?
Kan även vara någon vitaminbrist kanske såsom B12 brist.
Be också om få ta blodprov för att se om du har någon vitamin eller mineralbrist.
Ibs?
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Höstlegenden skriver bra saker där. Tänkte för mig själv,"syrebrist" men då brukar man bli blå om läppar, naglar och bli trött, slö. Men skulle du haft det i 3år så skulle du nog inte levat idag:S De måste(!) göra en ordentlig utredning! Du begär att få göra prover, sök på Google om dina symptomer och se om du hittar någon sjukdom el diagnos som stämmer in. Ifrågasätt. Läkare kan vara väldigt stressig och vissa tål inte att man kommer med egna förslag… Men då är det bara att byta läkare;) det är bra med sjukvården. Nu ska jag sluta skriva.. Hoppas du kommer få fler tips och råd och uppbackning av våra besökare:) Ta hand om dig
Tack alla för hjälpen!
Ja jag blir lätt anfådd och blöder även ofta näsblod (om det har något betydelse)
Okej, jag bokar en tid hos läkaren och hoppas på en förklaring!
Ja, be och ta komplett blodvärde också.
Så EKG, blodprov för komplett blodvärde samt vitamin och mineralbrist.
Jag tänke avvakta lite med läkarbesöket för att prova vitamin och mineraltabletter. Dom innehåller A,D,E,C,K,B12 och Järn mm.
Nu har jag tagit dem i en vecka men märker inga större skillnader.Jag känner mig 'ytligt' piggare, men kroppen är fortfarande trött, sliten och blek.
Har även börjat känna av ett tryck vid öronen som strålar ut vid nacke och ögon. Det kommer i vågor och i samband med det så blir jag väldigt yr och har svårt att se 'kisar med ögonen'
Lite andra saker som kommit till nu mot slutet (inga stora saker, men kanske kan ge ledtrådar?) Jag har som sagt börjat blöda mycket näsblod som aldrig slutar, täpper jag igen ena näsborren så tar sig blodet ut genom andra, ur munnen eller ner i halsen. Jag har även fått blåsor på sidan av tungan vilket kanske är normalt?
Nu belastar jag er med allt jag kan komma på, men jag litar inte riktigt på att läkare gör sit yttersta för att hitta felen. Därför föredrar jag personligen att ta reda på vad som kan vara fel och försöka vägleda dem istället för tvärt om.
Vänta inte med läkarbesöket.
Har ingen aning om vad det kan vara. Men jag tycker inte du ska vänta.
Hur gammal är du?
#8 Det låter ganska oroväckande tycker jag. Tycker du ska ringa vårdcentralen på en gång.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Elöverkänslighet kan ge alla alla de symtom du har, även näsblod och blåsor i munnen.
B12-brist?
Järn och B 12 kan man behöva äta cirka 3-6 månader innan det ger resultat. Kolla synen kan vara syn fel som ger dig dessa symtom.
Lycka till. Blossas Matte
Jo, jag har astigmastism
#15- Vadå?
Det är ingen idé att gissa här i tråden för symtomen kan bero på väldigt mycket.
Skriv ner allt på en lapp och sök vård genast.
/Maria