Somna om
Jag är 14 år och har ledigt hela dagen idag, ändå så vaknar jag vid kvart över fyra. Det händer ofta att jag vaknar så tidigt och jag kan nästan aldrig somna om. Är jätte jobbig för jag blir så trött under andra halvan av dagen!
Bror nog lite på att jag är mörkrädd och inte riktigt "vågar" somna, men mest på att jag är helt pigg!
Har någon några tips till mig?
// Nadja
Det är så jobbigt när man vaknar sådär o inte kan somna om. Jag tycker det kan hjälpa att byta plats. Lägga sig framför tvn o sätta på ett halvintressant program att somna till. Annars är det väl småsaker. Vända täcket o kudden så det blir svalt. Funkar inte det så svitcha så du sover med huvudet på fotändan. Avslappningsband. Ofta tror jag man blir så stressad över att man måste somna om, att kroppen blir för uppe i varv. Bättre att tänka "jaha nu är jag vaken. Det gör ingenting, jag orkar ändå med dagen." Hoppas du fick nån hjälp av detta :) Lycka till!
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se
#1 Tack! 
Har tyvärr ingen annan stans att flytta till när jag bor i min dtuga (gör det varje helg och varje lov). Men håller med dig om att det kan hjälpa att inte tänka på att man ska sova utan läsa och sedan se om man somnar.
// Nadja
Bor du ensam i stugan? Mörkret är inte farligt. Men det kan finnas farliga situationer i mörkret. Men ofast är det på platser där det är upplyst och varmt.
I skogen naturen finns bara djuren och naturen. De rör inte dig om du inte rör dem.
Ta en promenad på kvällen så sover du gott. Jag brukar sova varannan natt. Men jag gör ingen affär av det. Kan vila en stund på dagen om natten blir för galen. Undvik blodiga filmer och dator på kvällen absout inte i sovrummet.
Lycka till blossas Matte
#3 Nej, inte ensam!
Tack för tipsen!
// Nadja