Trötthet iFokus

Trötthet

Etikettoff-topick-ot
Läst 2435 ggr
Smålänning
0

Mörkare tider

Jag HATAR när det blir mörkare… förstå mig rätt. När det vänder mot att det blir mindra ljusa dagar och de mörka hemska dagarna tar över.

Känner kanske inte mig så deppig som jag gjorde förr. Nu blir jag mest irriterad! Kan det inte bara vara vår sommar höst PUNKT! (som pojken säger i ketchupreklamen)

Aa PUNKT!

Skulle vilja flytta till en bungalow i Laos under vintrarna.. Men vad ska jag göra där?? Koppla vägguttag kanske?? ha ha hrmp…

Jag har inte fått någon lärlingsplats än… HUR lätt är det att söka jobb när ALLA chefer har två års semester??! Får väl tvinga mig till ett jobb?? "Upp med händerna, ger mig ett jobb"

Snart får jag leta efter ett vanligt jobb…. MEN vill få klart mina lärlingtimmar ju! Så jag kan börja jobba som elektriker på riktigt.

Allt detta plus mörkare tider.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Lööv
0

Känner ochså tyvärr av det värst i agusti. Då skiner solen som bäst man solar och vet att det är oundvikligen snart höst.

Man vet att det inte är så men tyvärr så känns det som om mörkret ska inta jorden. Kyla mörker och regn. Burr.

Du får väl göra någon korslutning så du får jobb. Der opptemistiskt på det hela. Min gubbe är  60 år och blev uppringd av en gille med eget företag som gav han ett nytt välbetalt jobb. Det fixar sig.

Njut av lillan och av sensommaren. Jag finns kvar här i mörkret med lite ljusa ord.         Blossaa Matte

Monsva
0

Jag känner att det blir jobbigare o jobbigare att genomlida höst o vinter ju äldre jag blir. Jag finner inget som är bra med dessa årstider!

Brukar försöka spara ihop pengar till en utlandsresa i januari-februari så man åtminstånde har det att se fram emot.

Men ännu är det sommar och jag ska lägga tankarna på kallare årstider på hyllan. Idag har solen varit framme en hel del. Härligt!

Lööv
0

Smålänning.  Jag tror att det är typiskt karlar att se det som ett kompakt mörker. Utan utväg.

Jag har gått i genom en väldigt mörk period i mitt liv under 2 år. Men har fått lära mig att ta vara på tiden som den är. Att hitta en ljuspungt varje dag trotts  regn blask och  mörker.  Blir nog mer deppad över att sommaren regnar bort. Men jag ska likväl gå upp ur sängen varje dag tvätta mig ta på mig kläder äta frukost och gå ut med vovvarna.  Året om. Och tack och lov så hadde vi inte  över en meter snö denna vinter.

Det första halvåret med Blossa hadde vi en meter snö. Jag brukar gå på elljuspåret somär tänt till kl 22. Men då behagade de  ploka upp dubbla skidspår. Och jag hadde inget var  gatorna var smala utan trottoar och jag pulsade miltals i denna snö med  Blossa springandes  lös för att få motion.

Då kom skidfar själv och vrålade och skrek att jag borde anmälas  spärrars in för jag sabbade skidspåren. Jag skulle gå  ner i skogen med en hund. Tack du men det är allemans rätten som råder här svarade jag. Och jag pulsar inte i en meter snö med bara kängor. Stövlarna blir fulla av snö.

Till slut frågade jag en kille som är polis. Han sade att det ska vara ett skidspår och en stig för hundar och människor.  Botten då  de lade skidspår i stigen vi hundägare trampat upp. Det är cirka  4 skidåkare som ska fram och 50 hundägare.  Gissa hur min IBS är efter dessa vintrar.  Nu blir det salt i skidspåren denna vinter.  Visst det blir mörkt utan snö. Men jag orkar inte dessa konflikter. Varför ska man behöva slåss för att existera.

blossa och jag går längs med  järnvägen i stället och ner till sjön. Har badat nästan  varje dag. Gångbanan är plogad och nu har Blossa slutat att stjäla schafar och kassar.  Hoppas kunna para henne till jul. Så får jag dunbollar.

Vet du vad det största reseptet  på Lycka är? Gör något kärleksfullt för någon annan.     Fika på sängen till frugan.  Mata babyn mitt i natten. Busa med sonen så hustrun får vila. Dels får du kärlek tillbaka och sedan blir du glad själv.

Som min gammle Far alltid sade när nöden är som störst är Hjälpen närmast.       Elektriker fatts  hjämt.   Jag behöver en som ska  montera in min diskmaskin. Rörmockaren måste komma först.

Kärlek sol och blommor bär smultron svamp är gratis.  En familj o goa skratt. Och kramar.      Lycka till.  Hösten är inte så dum med hög och klar luft och den  bästa sensommar värmen ska domma då. Kramis från Blossas Matte

Lööv
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hund promenad på sommar Eljuspåret Blossas Matte