Fick praktikplats!! Ääär orolig...
Efter 4 nej på olika elfirmor fick vi nu ett JA till att göra min 8v praktik. Ja jag är skitglad. Nu kommer min utbildning som elektriker bli komplett.
Men… jag är så orolig för min trötthet och kroniska diarre. Jag vill ju ha lärlingsplats där sedn (1600tim) och då vill jag vara alert och framåt.. Hur ska jag kunna göra detta? Käka dimor och amefetamin;/
Ska till läkaren imorgon och kolla igenom alla utredningar vi hittlis har gjort.
jag hade skickat till honom om en medecin som heter efedrin som INTE behöver någon licens.. Han var tveksam.. men nu ska jag övetala honom om att jag verkligen behöver denna. För det gäller ju min framtid, nuet kan avgöra om jag får jobb där eller inte. Önskar så att de ska ta min oro på allvar och hjälpa mig så mkt de kan för att jag ska kunna funkgera på arbetsplatsen.
Ja.. vad ska man göra när man vill göra sitt bästa men inte kan?
Men men nu sk jag verkligen försöka!
Och sen när min adhd utredning kommer…då hoppas jag att den inte är på arbetstider så de tror att jag kommer vara sjuk hela tiden.. vem vill anställa en sådan?? Suck.. hjälp
Försök så gott du kan. Sen tror jag att det är viktigt att ha en öppen dialog med arbetsgivaren. Jag hade möten med min chef och min fadder när jag började och där kunde man diskutera vad man var bra på, vad man behövde jobba på och om det fanns nån speciell anledning till att det inte gick så bra. Och om det fanns snåt speciellt stöd man behövde.
Så jag tror på öppen kommunikation. Men försök i början så mycket du klarar av och se hur mycket det är.
#1 Ja det är det viktigaste att har en öppen kommunikation. Tror ju det ska gå bra, behövde bara skriva ut min frustration lite:)
Får nog inte ta upp ala problem utan mina positiva sidor. Sen om man skulle bli anställd kan man ju meddela chefer om att man har vissa problem så kanske de mer förstående om något händer.
Grattis till praktikplatsen! 
Vad gäller utredningen så brukar det vara vid kanske 4-6 tillfällen och då är det, såvida det inte bara är provtagning, max någon timme.
ADHD och även andra neuropsykiatriska funktionsnedsättningar pratas det mer om i dag och det börjar bli mer och mer accepterat. Ingen som kommer att avskeda dig för en sån sak! Och gör de det, så går de emot lagstiftningen.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland