Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 4765 ggr
Anonym
Anonym
3/23/17, 1:17 AM

Less på jobb å utbränt.

Som rubriken lyder så känner jag mig less på mitt jobb, jag har inget fast jobb utan jag är bara vikarie och har varit det sen 2014, började praktik i 2013 i 6 månader. Jag är duktig på jobbet det får jag höra från flera och jag får jobba mycket ibland för mycket. Varje sommar jobbar jag övertid eller att jag får jobba för mycket. Det väntas inget fast jobb för mig men jag blir så less på å vikariera och jag känner mig utbränt och jag vet inte riktigt hur jag ska göra, sommaren kommer och jag vet att jag kommer jobba väldigt mycket och att vanligtvis får jag jobba mycket också. Efter sommaren får jag en veckas betald semester för första gången.  Jag söker andra jobb på sidan av också men det är svårt och få något. Jag tror att jag blir utbränt kanske p.g.a. jag inte får något fast och jag blir stressad och vi har inte världens bästa chef. Ehhhh vet inte är det någon som har tips?

Annons:
Tjeja
3/23/17, 5:21 AM
#1

Har man jobbat på vikariat och timmar på samma arbete en viss procent under ett år eller mer så har man rätt att få en riktig anställning! Du är väl med i facket? Ta hjälp av dem!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

OlgaMaria
3/23/17, 5:45 AM
#2

Det är ju ofta brist på utbildning som gör att man inte får fast anställning. Men du får väl se till att ta ledigt mer än bara en vecka hoppas jag!? Som vikarie får du ju semesterersättningen varje månad.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anonym
Anonym
3/23/17, 11:56 PM
#3

Jag har pratat med facket och de säger att jag inte har tillräckligt med dagar och jag vet inte vad jag vill utbilda mig annars….

Tjeja
3/24/17, 8:37 PM
#4

Tillräckligt med dagar för att vad? Hur många dagar till behöver du isf då?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anonym
Anonym
3/25/17, 6:22 PM
#5

#4 För att få nå slags tjänst

Maria
4/14/17, 8:58 AM
#6

Du har vikariat skriver du…hur många procent är det vikariatet?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: