Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 940 ggr
Rosen82
2018-12-29 19:01

Trött

Trötthet och tung i huvudet efter 4 dagars ledighet. Fast visst när man är julledigt så träffar man så många människor så man blir aldrig direkt ledig. Såg att dessa kunde vars symtom på lågt järn fast själv tror jag att det har med mörkret denna årstiden att göra. Någon som har tips på bra vitaminer? Funderar på att köra på berocca fast ta dom vid 3 på eftermiddagen?

Annons:
Mooniq
2018-12-29 19:28
#1

Det bästa du kan äta som tillskott är torkad brännässla. Sommartid kan du plocka och torka själv - gratis. Brännässla innehåller hur mycket bra saker som helst av vitaminer och mineraler plus lite annat. Det stärker blodkärl, renar blodet, förbättrar cirkulationen och det bästa av allt är att kroppen har väldigt lätt att ta åt sig nyttigheterna. I fabrikstillverkade kosttillskott har kroppen svårt att utvinna mineraler och vitaminer. 

Brännässla smakar hö och luktar hö. Jag rör ut 2 tsk i pyttelite vatten och häller sen på 1,5 dl proviva - så sveper jag det och det funkar helt ok. 

Vintertid kan vi även behöva D-vitamin. De delar av solskenet som gör att vi skapar D-vitamin studsar ut i rymden okt - april pga jordens lutning. 

Googla brännässla och läs på.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Rosen82
2018-12-29 20:54
#2

Läste om det och såg att det fanns att köpa i pulverform men hjälper det även mot trötthet

Mooniq
2018-12-30 07:12
#3

#2 Rosen82 - ja det gör det. Trötthet kan ofta bero på mineral eller vitaminbrist och jag har ätit brännässla som tillskott i lite mer än ett halvår och känner stora förbättringar på många områden.

Jag sover bättre och djupare, har oxå fått mer sammanhängande sömn, vaknar inte på nätterna längre. Har haft sömnproblem i många år. 

Min cirkulation i kroppen är otroligt mycket bättre, då jag slutat vara svullen i händer och runt fotleder

Jag har bättre ork i kroppen. Har alltid älskat mina promenader men har under sista 2 åren känt mig helt dränerad efter en promenad, nästan känt mig kollapsfärdig - ingen sån känsla alls i kroppen sista 4 månaderna. 

Jag är piggare  i själen, gladare - jag har har i nästan hela mitt liv haft vinterdepressioner - inget sånt i år. 

Fryser inte längre - jag har varit den mest frusna person som existerat, tror jag. 

Jag läste oxå på om jod och jodbrist - för jag äter inte fisk/skaldjur. Så jag tar 1 droppe jod 2 gånger i veckan i en smoothie, och de dagarna tar jag även en kapsel selen - eftersom jod och selen samarbetar. Om du äter mycket fisk o skaldjur eller gillar salt mat så har du inte jodbrist - men kan vara bra att läsa på om ändå.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: