Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 2520 ggr
Jungfru82
2018-01-03 21:20

Svårt att komma upp på morgonen

Jag har så svårt att komma upp på morgonen. Går och lägger mig 22.30 ca och ställer larmet på mobilen på 07.00 och då ska jag ju gå upp. Mobilen har jag i vardagsrummet för att jag ska behöva gå upp men när den börjar larma så väntar jag ut larmet på något sätt får jag inte kroppen att resa sig upp. Några tips på hur jag ska komma upp på morgonen?

Annons:
Vixxen
2018-01-03 21:23
#1

Ställ flera väckarklockor på olika ställen.

Aleya
2018-01-03 21:36
#2

Byt alarmsignal till nått irriterande och när du märker att du slutar vara irriterad på den så då byter du. Sen så föreslår jag att du ställer klockan tidigare än när du absolut MÅSTE vara uppe. Jag skulle säga minst en kvart innan eller en halvtimme. Så slipper du vara stressad.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sindri
2018-01-03 22:01
#3

Jag har svårt att se att det skulle vara bra att vakna av oväsen, det känns väldigt stressande. Kroppen är ju fortfarande tung av sömn.
Har du testat en väckningslampa? Den börjar lysa svagt och ökar sedan i styrka. Man kan ställa in på olika tider det skall ta till full styrka. Det skall göra så att kroppens melatonin-produktion sjunker och då kan det vara lättare att komma upp. Jag vet personer som använt dessa med bra resultat.

Jungfru82
2018-01-03 22:08
#4

Suttit och läst om sköldkörteln och trötthet kan vara ett av symtomen

Sindri
2018-01-03 22:17
#5

Ja, trötthet kan vara ett symptom på många saker, men innan man utreder så kan man prova enkla saker.

Man måste också hitta andra symptom som stämmer in på en eventuell diagnos,  inte bara morgontrötthet, men om du tror att du har underfunktion på sköldkörteln så be din VC ta prover. Du skall dock veta att det är oerhört svårt att få den diagnosen. Läkarna tolkar allt som ligger inom "normalvärdet" som friskt, även fast det kan vara olika för olika personer. Jag vet de som testat sig om och om igen i flera år innan de slutligen fått diagnos.

Ring dock aldrig till VC och säg att du TROR nånting, sånt hatar läkarna - de skall vara de enda "invigda".

Upp till toppen
Annons: