Annons:
Etikettpresentation
Läst 6152 ggr
[LoveUnite]1
2015-05-02 10:11

Trötthet i några år samt andra problem

Hej,

wow, visste inte det fanns en sajt om trötthet!
Jag har lidit av järnbrist sedan 6 år tillbaka. Jag har med tiden lärt mig hur min kropp reagerar när det är järnbrist som är tröttheten.

Mina läkare har dock gett upp på mig, de lyssnar inte längre, eftersom jag har järnbrist så är det därför jag är trött hela tiden, trots att senaste blodprovet var fint.

När jag har järnbrist är jag trött, blir ordentligt frusen när jag ska sova, hjärtklappningar, mina tänder skakar och jag måste sitta upp och skaka med benen för det känns som att blodet inte åker runt. - Detta försvinner ALLTID när jag tar järntabletter.

Den trötthet jag har nu är extrem, orkeslös är jag också. Tröttheten gör mig lätt deprimerad ibland för jag orkar verkligen ingenting och det minsta lilla jag gör blir jag utmattad av. Väder påverkar självklart, jag är lite piggare när solen kommer fram, men sådan har jag alltid varit.

Jag har otroligt svårt att somna om nätterna, men jag har haft de problemen sedan tonåren, det kommer från och till, perioder. Läkarna ville inte hjälpa mig med det så nu självmedicinerar jag med rent melatonin vilket hjälper, jag somnar inom 1 timme när jag tar det, annars kan det ta 2-4 timmar innan jag somnar ibland vaken hela nätterna.

Jag har haft ett stressigt arbete de senaste 2 åren och det har varit sedan dess jag både ökat i vikt, trötthet och skada i rygg och fötter. Jag tror ju allt detta hänger ihop men inte läkarna, de undersöker mig inte ens. De säger det är inget fel med dig, åk hem, avvakta och ta Alvedon om du får ont. Ta järn tabletter.

Jag fattar inte vad som har hänt med Sveriges läkare alltså! Det är hemskt! Ska de uppföra sig såhär kanske vi borde sluta betala skatt till dem!

Min kiropraktor gjorde en ordentlig undersökning på hela mig och kom fram vad ryggproblemet var och att det är permanent. Jag tar upp detta med läkare och sjukgymnast men de dubbelkollar inte ens, bara slänger det åt sidan.

Jag har i alla fall slutat från mitt jobb, letar efter ett annat mindre stressigt och fysiskt krävande jobb. Nästa v vet jag om jag lyckats landa ett tillfälligt jobb och då hoppas jag att min kropp kommer i bättre balans.

Annons:
cherrypaj
2016-09-14 15:07
#1

Har du kollat sköldkörteln?
Jag led av fruktansvärd trötthet, kände mig matt samtidigt som jag hade svårt att somna på kvällarna trots tröttheten…efter många om och men och påtryckningar på läkarna visade det sig att jag har hypoterios, alltså lågproduktion i sköldkörteln.

Det visade inget på första provet som togs men jag stod på mig för ett prov till och DÅ var visst inte allt som det skulle. Nu äter jag levaxin och mår prima :)

Lycka till med allt och hoppas att du kommer piggna till så småningom!

Upp till toppen
Annons: