Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 2930 ggr
Saffran0Spice
2/17/15, 9:08 PM

Så trött på att vara trött!

Skulle gärna ta emot lite tips på hur jag kan få ordning på min sömn då jag, min läkare och sjuksköterska inte vet vad vid mer ska göra och testa =(

Har haft sömnproblem i ca 17 av mina 25 år och känns som om jag testat allt mellan himmel och jord för att få bukt med det. När jag var liten så sov jag ovanligt mycket och hårt - kunde lägga mig fredag em och inte kliva upp ordentligt förrens tisdag morgon, gick på toa under denna period men det gick inte att väcka mig!

Sedan som i en handvändning så kunde jag inte sova längre.
Jag halvsover endast och kommer inte ner i REM-sömnen. Jag har utretts på sömnenheter och av sömnläkare, testats för sömnapné och tagit bort polyper. Har testat ca 30 olika mediciner och olika kombinationer, har testat aroma-terapi, akupunktur, akupressur, musik, ljudisolering, mindfullness, meditationer av olika slag, motion, kost och dieter, olika typer av klädesplagg, täcken och sängar, målat om, feng shui, strikt schema m.m…

Blir galen snart, har konstant ont i huvudet pga att jag spänner mig och mår illa av hur trött jag är - men får ändå inte sova!

Någon som har något förslag?

Annons:
VildaVittra
2/17/15, 9:15 PM
#1

När den reguljära sjukvården misslyckas, så är det en möjlighet att vända sig till den kinesiska medicinen. Visst, den är inte vetenskapligt testad, men har utvecklats under en vansinnigt massa år mer än vår (vi hade ju några mörka århundraden när allt sånt sågs som satans verk, det har de inte haft).

Det finns en kinesisk läkare i Sthlm, som även är läkare i västerländsk medicin.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
2/17/15, 9:18 PM
#2

#1 Ok, ja akupunktur är väl kinesiskt om ja inte minns fel?
Har testat teer osv också - men ska kolla om det finns någon österländsk läkare lite närmare mig =)
(kring gbg och bohuslän, sthlm är lite för långt att ta sig!)

VildaVittra
2/17/15, 9:20 PM
#3

Du kan ju annars mejla henne och fråga om hon har någon att rekommendera, hon har fått väldigt bra kritik. Ska se om jag hittar henne.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2/17/15, 9:22 PM
#4

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
2/17/15, 9:24 PM
#5

Tack - ska kolla in detta =)

VildaVittra
2/17/15, 9:25 PM
#6

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Saffran0Spice
2/17/15, 9:30 PM
#7

Hittar inget om kostnader för de olika behandlingarna, ingår de i högkostnadsskyddet?

VildaVittra
2/17/15, 9:31 PM
#8

#7 Har svårt att tro det, men hör med dom. Stod att man skulle ringa för pris.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
2/17/15, 9:32 PM
#9

#7 Ah, hittade det nu, skall maila dem =)

Maleficum
2/27/15, 3:09 PM
#10

Du blir inte trött och kan sova någon tid på dygnet? (alltså inte bara de "vanliga" sömntiderna? Eller sova med försjutning av dygnet?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

OlgaMaria
4/15/15, 11:09 AM
#11

Har du provat magnesiumcitrat? Och melatonin? Jag tar båda varje kväll och det får bukt på mina svåra sömnproblem. Tycker också det hjälper lite grann med kvällsteer. Relax från Pukka har gett bäst effekt av de få jag provat.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: