Annons:
Etikettallmänt
Läst 1560 ggr
Anonym
Anonym
1/2/14, 12:55 AM

Fundering

Jag har länge stressat, vilket mer eller mindre gjort att jag gått in i väggen (kanske inte så "hårt" men ändå, blev sjukskriven två veckor och har nu julledigt, hur det blir framöver vet ingen ännu). Första veckorna sov jag otroligt mycket. Helt normalt, har jag förstått!

Däremot så har jag märkt att jag numera får som muskelryckningar (mest i benen) när jag ska sova. Det är inte det där rycket man får då det känns som man faller, utan det här är alltså medan jag är fullt vaken, typ precis lagt mig ner. 

Har hört att det möjligen kan bero på magnesiumbrist, men funderar på om det kan ha något att göra med utmattningen/depressiva symtom också? Tydligen så har jag en del drag som pekar på vuxen-ADHD också, har dock inte lyckats få någon utredning för detta ännu. Vet dock inte alls om det ens är relevant…

Tänkte testa att äta extra magnesium i vilket fall, och se om det blir bättre, men var nyfiken på om det finns andra i samma situation som jag, som upplevt liknande saker.

Annons:
scheindel
1/7/14, 8:34 PM
#1

jag har inte själv upplevt det i samband med att jag går och lägger mig, men vad jag förstår är det ganska vanligt och kan bero på att det händer saker i nervsystemet när det håller på att skifta från vaket tillstånd till sömnläge.



Upp till toppen
Annons: