Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 2511 ggr
Castiel.
11/23/13, 10:24 PM

Extremt trött, men sover dåligt

Kan börja med att berätta att detta har pågått i typ 3 år och det är inte pga väderomväxlingarna eller säsongsmässigt. Folk brukar ofta säga till mig "Men det är ju för att det är vinter snart", jag vet själv att det inte är pga säsongerna. Kan också tillägga att jag ska till en läkare den 27:e November för att ta blodprov och se om han hittar någonting som kan orsaka det jag ska beskriva. 

Okej, så för 3 år sedan så började jag bli tröttare än vanligt. Jag går i skolan från 8:45 till 16:05 varje dag. Jag äter frukost varje dag, jag äter lunch varje dag, jag äter mellanmål varje dag och jag äter middag varje dag. Inga konstigheter där. Den levnadsstilen har jag haft i hela mitt liv och har aldrig ändrat på den heller. Jag har varit fysiskt aktiv i stort sett hela mitt liv. 

Trots att jag lever ett hälsosamt liv så blir jag lätt extremt trött. Det har hänt att jag kommit hem från skolan runt 16:30 och gått och lagt mig direkt för att jag är så fruktansvärt trött och så har jag sovit i åtminstone 6-7 timmar utan att äta middag för att jag helst ville sova. Detta resulterade att jag vaknade mitt i natten av att jag var pigg och kunde inte somna om för fem öre. 

Hade lite problem med det där i några månader, men tränade på att vara uppe till åtminstone 20-20:30 innan jag gick och lade mig. Sov från 20:30 till 7:45 och när jag vaknade kände jag mig inte utvilad, var fortfarande extremt trött och skulle kunna sova i åtminstone 5-6 timmar till. Jag misstänker att jag sover för djupt om nätterna. 

Ibland sover jag så djupt att jag inte ens reagerar när mamma kommer in i mitt rum och pratar med mig (brukar reagera ganska så lätt i vanliga fall). Jag vaknar ALLTID om det är ett åskoväder ute eftersom jag är rädd för det, men ibland så kan jag sova igenom det för att jag sover såpass djupt att jag inte reagerar.

Även fast jag sover såhär djupt så är jag fortfarande riktigt trött när jag vaknade och känner mig inte utvilad. Sen kan jag gå trött i princip hela dagen tills dess att jag går och lägger mig igen. 

Idag började jag bli trött runt 13 tiden då det fortfarande var ljust ute och jag hade kunnat gå och lägga mig och sova, men mamma sa att jag skulle vara uppe till åtminstone 20 tiden. Nu är klockan dock efter 22. Jag är extremt trött just nu och det jobbiga är att jag vet att jag kommer sova riktigt djupt och inte vara utvilad när jag vaknar upp imorgon. 

Jag TROR att läkaren kommer se att jag har järnbrist, det är jag nästan säker på. Om det är ärftligt vet jag inte, men min mamma har haft järnbrist i många år och tar medicin för det idag. Jag har en del humörsvängningar som också tröttar ut mig en del, men nu på sistone har det varit rätt lugnt gällande mitt humör. 

Är det någon mer än jag som är trött 24/7 som kan ge mig lite tips vad jag kan göra för att sova bättre på nätterna? Vill helst inte ta sömntabletter då jag är paranoid över att inte vakna upp dagen efter.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
decembercelsius
11/25/13, 4:26 PM
#1

Kolla din sköldkörtel!

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus


Upp till toppen
Annons: