Annons:
Etikettberoende-och-sjukdomar
Läst 2566 ggr
dragonstar
2013-10-11 14:28

Ljud kan göra dig trött

När man har mycke buller och och ljud runt en så blir man trött. Sen finns det ju ljud du int tänker på tex kyl och frys dator och likande som ochså ger ifrån sig ljud.

Dessutom finns det ljud som vi inte kan höra men som endå påverkar oss.

Vissa människor är känsligare en andra.

Symtom på detta kan vara:

Trötthet

Huvudvärk

yrsel

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Smålänning
2013-11-02 00:20
#1

Bra skrivet, sånt man kanske inte tänker på.

Testa att sätta av huvudströmbrytaren och lyssna på före och efter.

Elallergi finns ju också.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2013-11-03 13:01
#2

Precis, tästa att ha öronproppar (men tänk på att du då inte hör något alls).

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

MaMaMade
2013-11-12 11:42
#3

Jag är ljudkänslig (samt doft- o ljuskänslig). Blir helt knäckt av att gå på stan i några h. Trivs bäst hemma, särskilt på fm/dag då döttrarna är i skolan. De *hörs*! Det är jättejobbigt, särskilt som jag hör dåligt o har tinnitus. Har hörapparat sedan ½ år tillbaka o det är *jättesvårt* att vänja sig vid den då ljudet blir burkigare o har ganska mkt diskant. Behöver den då min hörselnedsättning ligger inom talfrekvensen men tar av den så snart jag kan…vilket inte underlättar inställningen av den.  När jag lägger mig vill jag helst ha lite ljud iform av lugn o avslappnade musik. Ibland i lugnande syfte men också för att slippa bli 🤪 på "pauspipet" som jag ständigt har i huvudet (o som blir värre av konstant ljud). Tål inte skarpa, höga ljud, föredrar mörka o hesa röster - avskyr sopraner. "Jämna" ljud; diskmaskinen, köksfläkten, datorfläkten…gör mig utslut men vem vill handdiska o vara utan internet! 😉

Lööv
2013-11-13 14:45
#4

jag lyckas stänga ute mycket ljud. Om jag inte ska sova middag och de skrapar med en lastmaskin vid fabriken. Eller har dunka dunka musik högt i en bil. Eller grannen har fest till kl 2 på natten.

        Är man extrta känslig  kan man ha  asbergerger.   Eller  problem med hörseln. Tinitus. 

D vita min hjälper bra mot vinter mörkret,   Jag har Gluten och blir dödstrött av det. Inget att göra.

Öronproppar ok. Men jag lägger täcket över örat.    Lycka till Blossas  matte

Upp till toppen
Annons: