Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 1596 ggr
Sary
10/7/13, 10:42 PM

Mår bra av att inte sova

Hej på er.

Jag är alltid så seg och har noll motivation, ork eller lust att göra någonting. I skolan sitter jag ofta i flera timmar och gör ingenting (trots att uppgiften ska vara klar tex. nästa lektion), jag finner helt enkelt inte fokusen, motivation eller någon ro (oberoende av omgivningen).

Jag är även alltid väldigt låg, orkar inte säga mycket, skrattar inte, är extremt negativ, sitter bara still och stirrar.

Jag är fast i ett konstant dimmigt zombie-tillstånd psykiskt och fysiskt.

Det finns bara en sak jag märkt funkar för att "väcka mig själv" från zombie-tillståndet… och det är: att inte sova, eller att sova väldigt lite.

Jag mår som bäst när jag bara sovit runt 3 timmar eller så, eller när jag inte sover alls.

Jag blir väldigt pigg, positiv, får ork, blir glad - det är som att ta ett lyckopiller.

Men det håller knappast i längden. Varför reagerar min kropp på det viset av för lite sömn? Finns det någon medicin eller kosttillskott som skulle kunna hjälpa mig? För jag är verkligen trött på det här eviga tillståndet och vill må bättre.

Jag vet inte om det har något med problemet att göra, men jag har flera drag av ADD (ett av dragen är bland annat att man ofta är trött och allt i hjärnen går segare). Kan det ha något med saken att göra?

Annons:
dragonstar
10/11/13, 2:04 PM
#1

Har du varit till läkarn? Ta blodprover kan vara något där som inte stämmer.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: