Annons:
Etikettallmänt
Läst 4397 ggr
Azeman86
9/26/13, 10:27 AM

Extrem trötthet

Jag har en extrem trötthet, men har svårt för att sova ändå. Känner ständig orklös, matthets känsla, ingen energi alls. Känner mig rätt så likgiltig. 

Jag sover om nätterna, men inte bra. För att jag vaknar tröttare än när jag var när jag gick och la mig, och det det kan dröja flera timmar, enda till eftermiddagen för att komma igång. Om jag ens kommer igång, som jag knappt gör. Känner mig så förbaskat seg, inte alls nå pigg. 

Hållit på så här bra länge, och jag tycker att det bara blir värre o värre. Jag klev upp för några få timmar sen, men jag orkar knappt röra på mig eller ha ögonen öppen. 

Och jag vet inte vad det kan bero på? Stress? Då livet har varit hektiskt det senaste året. 

Att jag äter dåligt? Jag har knappt pengar så att det går runt, äta rätt är svårt.

Eller kan det bero på något annat? 
Vad ska jag göra?

Känner även ofta av yrsel (med både att det kan svarta för ögonen, och att marken kan försvinna - men än så länge har jag inte svimmat även om det har varit nära på), blodtrycket brukar vara lågt, hjärtat slår extra slag, jag tappar hår, andas tungt.
Förra veckan hände något intressant med. Vet inte om jag blev yrsel eller ej, men allt försvann runt om - marken och allt men ändå var jag medvetande ändå men kunde inte göra så mycket, och jag kunde bara gå åt ett håll, det liksom låste sig så jag kunde bara gå åt ett håll så jag höll på att gå ut på vägen, tror nästen jag höll på att svimma? Detta höll i sig kanske en sekund om inte kortare (det gick snabbt), men det var verkligen obehagligt.
En snubbe kom bakom mig på cykel, han måste ha trott att jag varit full eller något. 

Jag är bara 27 år, men känner mig som 90 årig gumma.
Eller mera död än levande.

Annons:
VildaVittra
10/1/13, 10:58 PM
#1

Gå till doktorn och ta ett prov på din sköldkörtelfunktion.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

chade
10/3/13, 12:13 PM
#2

kolla upp dina järnvärden också!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Azeman86
10/18/13, 6:38 PM
#3

Tack för svaren. Nu har jag varit lite dålig på att kontakta hälsocentralen och så. Så jag har inte gjort det ännu, men det är nog behövligt nästa vecka då jag känner att jag bara blir värre o värre. Har börjat tappa matlusten allt mer och känner av allt mera illa mående. Och jag tappar bara mer o mer hår. Så nu så håller min pojkvän på att tvinga iväg mig, så jag ska ringa på måndag. Så får man se vad det är. :)

dragonstar
11/3/13, 1:14 PM
#4

Helt klart gå till läkaren, de du beskriver kan bero på många olika saker. Men du behöver kolla upp det.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

OlgaMaria
11/3/13, 1:37 PM
#5

Använder du preventivmedel?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Azeman86
11/4/13, 2:13 PM
#6

#5 Jag har koppar spiral, satte in den i samband med aborten i vintras (januari). Efter den har jag ärligt talat inte mått nå vidare bra, mens perioderna är extremt jobbiga och konstiga och bara blodet är konstigt. Förlorade även hemskt mycket blod dom första månaderna efter jag satte in den, då jag blödde i några månader rätt så kraftigt. Men har planer på att plocka ur den, just pga att jag mår som jag gör.

Annons:
Azeman86
11/4/13, 2:14 PM
#7

Har tid den 15e på vårdcentralen, får se hur det går här då jag har nyligen flyttat och är inte bokförd här ännu.

OlgaMaria
11/4/13, 2:39 PM
#8

Kan vara värt att läsa… kopparspiral.blogspot.com

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Azeman86
11/4/13, 3:37 PM
#9

#8 Det där kan verkligen stämma, då det stämmer in en hel del på mig med symptomen. Jag får ta upp det med läkaren den 15e, jag önskade att tiden kunde gå fortare så att man hade kunnat få det gjort. Då mina panikattacker och sånt tär på min pojkvän med som får stå ut med en del just nu, speciellt under mens perioderna.

OlgaMaria
11/4/13, 5:40 PM
#10

#9 Jobbigt att du mår så dåligt! Du får nog räkna med att läkaren ser ut som ett frågetecken om du tar upp det med kopparspiralen. Men rapportera det gärna som biverkningar då du är hos barnmorska och får den uttagen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Azeman86
11/29/13, 8:34 AM
#11

Har nu tagit lite prover även vart på hälsoundersökning. Och tydligen så hittade dom inga fel alls, fast läkaren var lite knepig med. Men jag tänkte plockar ur min kopparspiral och har nu även fått tid för det, och se hur jag mår där efter, eftersom att jag har mått dåligt sen jag fick den.

Azeman86
11/29/13, 8:42 AM
#12

Det enda dom hittade var lågt bloctryck som vanligt.

Upp till toppen
Annons: