Annons:
Etikettfamiljeliv-och-vardag
Läst 1667 ggr
TezzD
9/17/13, 11:37 PM

konstigt

Kortfattat…

Jag vaknar av barnen kl 6-07.. … är sååå trött hela dagen.. när kl slår 20.00 blir jag klarvaken… somnar inte före 01-02…. lägger mig alltid kl 00…. vaknar runt 6-7.. trött hela dagen… sedan klarvaken o svårt att somna…
VARFÖR?!?! Vad är fel?!?, hur gör jag för att somna tidigare? Jag kan ju inte lägga mig innan klockan slår 20… måste natta barnen då…*suck* Detta förstör mig inifrån….huvudvärk och dubbelseende…

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Calcifer
9/17/13, 11:38 PM
#1

Du blir övertrött och känner dig pigg helt plötsligt. Det är rätt vanligt, tyvärr.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

TezzD
9/17/13, 11:42 PM
#2

usch… hur länge ska detta pågå då? …. skitjobbigt att vara så slö hela dagen, orkar ingenting… finns det något i hälsokost man kan ta på dagen som hjälper till att pigga upp en?

Har testat allt känns det som, men inte hittat något som funkar…

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Calcifer
9/17/13, 11:44 PM
#3

Om jag kunde hjälpa skulle jag. Tyvärr har jag aldrig hittat något som fungerar för mig. Är jag trött så är jag trött, punkt slut. Sen har jag fått lära mig den hårda vägen att jag kan absolut inte t:ex vända tillbaka dygnet genom att bara hålla mig vaken några extra timmar tills det blir kväll. Då slår det slint i mitt huvud och jag kan lätt vara vaken i två dygn till, typ. 

Men beroende på hur gamla dina barn är, kan du ta en kort tupplur mitt på dagen?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

TezzD
9/17/13, 11:48 PM
#4

Samma som här då… innan jag fick barn var jag nattuggla! Hade 7-16 jobb en kort period i livet men det var inte alls min grej! :P

Jag har två flickor.. den ena fyller 3 på Torsdag och den andra fyller 1 den 3 Okt…. Kan inte ta tupplurer 😐 för om jag somnar så blir jag inte människa under resten av dagen sen.. vill bara sova hela dagen då🤪

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
9/17/13, 11:50 PM
#5

Dags att göra sig redo för sängen nu iaf, hoppas på att somna fortare ikväll 🤪 som man gör varje kväll haha.

Hojta om du hittar något bra preparat som får en vara pigg på dagen o somna på kvällen 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Calcifer
9/17/13, 11:50 PM
#6

Knepet är att ta en ruskigt kort tupplur. Typ, inte sova mer än 20 minuter. Det brukar kickstarta hjärnan, men sover man längre blir man typ trasig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Mustangcab]
9/19/13, 7:55 PM
#7

Prova med melatonin som gör att du blir trött och somnar i tid. Du kan få det på recept hos läkare.

TezzD
9/19/13, 9:35 PM
#8

ja, det är nog dags att söka läkare.. o ta tabletten runt 21 iaf… men jag är så fasligt rädd att man ska vara sjukt trött av den dagen efter, eller slö… 😐

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Mustangcab]
9/19/13, 9:59 PM
#9

De varar runt 8 timmar och det är helt naturligt. Min man som arbetar på lite udda tider över världen använder dessa när han byter tidzon. Det är inga beroendeframkallande mediciner.

TezzD
9/19/13, 10:16 PM
#10

Det låter bra det! Jag ska skriva ner det och kolla med läkare! Tack! 👍🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Ove-D
9/24/13, 4:04 PM
#11

Om du tycker om örtteer så finns det flera som kan var till hjälp tex med kamomill.

TezzD
9/24/13, 4:56 PM
#12

Har testat kamomill också 🤪 kanske finns starkare / Svagare beroende på vart man köper?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

tlover
9/26/13, 11:06 AM
#13

jag tycker inte att melatonin gör en trött dagen efter, tyvärr gjorde den inte så att min sömn blev jättemycket bättre.

Hur sover du när du sover? Sover man dåligt blir man ju trött hela dagen. För mig hjälpte kedjetäcke mycket (betydligt mer än alla tabletter jag testat) det brukar bara rekomenderas till folk med div diagnoser men min man som är diagnosfri har testat dom och sover också mycket bättre med kedjetäcke.

Tyvärr är dom dyr om man inte gör eget eller får på recept så min man har inget kedjetäcke trots att han sover bättre med det.

Spikmatta har också hjälpt oss (både jag och min man sover dåligt) att sova bättre träning är en annan sak (viss slags träning ska man ju däremot absolut undvika då man är trött).

Vi dricker/äter heller aldrig nått med koffein i efter kl 20 00 (kaffe, te, choklad m.m.) för att undvika att bli för pigg för att kunna somna.

Allmänt hälsosam mat hjälper ju också och att vara ute mycket ska hjälpa också.

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: