Annons:
Etikettallmänt
Läst 2907 ggr
Silversak
7/4/13, 10:18 PM

Sömnproblem och "vakendrömmar"

Hej!

Jag har under hela mitt liv lidit av sömnsvårigheter och vakendrömmar. Någon som varit med om samma sak? Någon som kan ge tips om hur man lättare somnar eller liknande?

Senast inatt hade jag vakendrömmar, drömde om jobbet, tror att stressen av att jag vet att mitt alarm kommer att ringa tidigt på morgonen är en stor orsak till att jag inte kan somna, även rädslan att försova mig o.s.v.

Brukar även se människor i min lägenhet som går runt…

Jag har börjar bli väldigt less på detta då jag nu nästan gett upp mina försök om att få en god natts sömn. Just nu så lägger jag mig oftast först när jag är så trött att jag håller på att somna sittandes. Problemet är att jag vaknar igen ca 1 timme efter att jag väl har somnat. Oftast så slutar det med att jag har vakendrömmar blandat med att jag är "vaken på riktigt" under hela natten, sedan ringer larmat och det är dags för jobb. Just nu har jag fått väldigt lite sömn under flera nätter så att jag nästan somnar på stolen på jobbet när vi har pauser.

Bör jag uppsöka läkare och försöka få sömntabletter av något slag? Är bara rädd att jag kommer behöva äta det hela livet om jag börjar…

Förlåt om mitt inlägg är rörigt, men är som sagt inte pigg och känner mig inte som vanligt. :/

Desperat behov av hjälp och tips!

Annons:
[Mustangcab]
7/6/13, 10:58 PM
#1

Har du inte sökt läkare innan så bör du göra det och se till att få en sömntest på ett sömnlab.

Silversak
7/9/13, 9:44 PM
#2

Okej. Får väl ta kontakt med en läkare och se vad dem säger.

Smålänning
8/14/13, 10:39 PM
#3

Hur gick det? Gick du till läkaren? Tror det finns många här inne som skulle kunna ge tips.. Tyvärr har jag som Sajtvärd inte varit aktiv:( Ta hand om dig. Jo, vad menar du med att du ser folk gå omkring?

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Silversak
8/27/13, 4:42 PM
#4

#3 Nej, har inte varit till läkare än pga flytt osv. Men ska boka tid till sjukgymnast när jag fått mitt schema och tänkte ringa en läkare i samma veva. :)

Alltså… Haha ja, är som spöken typ, är väl lättaste beskrivningen. Det är typ skuggor som är människor som går runt i lägenheten.

Upp till toppen
Annons: