Annons:
Etikettbehandling-och-hjälpmedel
Läst 2582 ggr
nillanpillan
2013-03-07 09:16

Stora sömnproblem :(

Tror jag börjar bli sjuk nu, har så stora sömnproblem att kroppen börjat strejka :/

sover aldrig en hel natt, och om jag sover vaknar jag upp flera ggr. Är aldrig utsövd, alltid denna trötthet. Men nu har det blivit ännu värre. Jag orkar knappt ta itu med något… 

Är rädd att VC inte ska ta en på allvar om man ringer därför jag tvekar…

Ni med stora sömnproblem hur gör ni ?

Annons:
kvekki
2013-03-17 08:07
#1

Jag blev väldigt väl bemött hos VC och de fixade en remiss till neurolog som i sin tur ordnade sömnundersökningar. Pröva köp magnesiumtillskott och ät sålänge. Det är ju inga stora pengar o inte farligt att äta. Magnesiumbrist syns inte på blodprov men kan ge svårigheter att sova(ger t.ex. Krypningar i benen, stress, ångest/oro,depression).

nillanpillan
2013-03-17 08:48
#2

Tack.

Jag var hos Vc. Hon lyssnade och det togs massa prover, men allt visade bra. Togs även prov om jag hade magnesiumbrist.

Jag fick en karta med 10 sömnpiller. Så nu är det väl meningen att jag ska lära mig att sova på den kuren…

kvekki
2013-03-19 07:28
#3

Tycker det är märkligt att det är så lätt att få ut piller! Läkarna är lata/ointresserade o löser hellre problem med piller än att leta vidare efter orsaker. Samma sak med min kompis med paniksyndrom/posttraumatisk stress, det är inte tal om att ordinera terapi så hon får bearbeta -de bara öser på henne starkare o starkare piller… Hoppas att du får bättre hjälp nästa gång. Skall jag vara ärlig så fick jag faktiskt inte heller den bästa hjälpen första gången, då ville läkaren att jag skulle äta bättre, typ gröt till ffrukost och sedan pröva ta druvsocker när tröttheten kom. Det funkade givetvis inte så jag gick tillbaka och det var först då jag fick min remiss vidare.

Upp till toppen
Annons: