Annons:
Etikettallmänt
Läst 1902 ggr
Lamina
2013-02-20 07:11

Vet inte vad jag ska ta mig till...

Jag ligger nästan och gråter nu. Jag är så trött på dethär, vet inte vad jag ska göra, hur jag ska få ordning på livet.

Jag kan inte sova, inte som jag borde. Ibland inte alls, och ibland på tok för mycket. Så har det varit hela livet, och jag har ofta inte somnat fören fram på 3-4 på morgonen eller senare. Skolan har blivit lidande, jobb och praktik har blivit lidande. Och hur mycket jag än trivts nånstans så har jag sällan varit där mer än 3-4 dagar i veckan eller i tid. Senaste praktikplatsen jag hade slängde i princip ut mig efter en månad.

Nu pluggar jag på halvtid, och har nyligen fått en reumatsimdiagnos. Och det känns som att det bara blir värre och värre med sömnen. Jag var borta från skolan 3 dagar förra veckan. Har inte varit där alls denhär veckan. Nu är klockan 7, och jag har inte kunnat sova inatt heller, trotts att jag är trött som ett svin. Om 3 timmar ska jag upp och dra mig till skolan… Det kommer säkert bli som tidigare, jag somnar 1-2 timmar innan klockan ska ringa och vaknar 4 timmar senare utan en chans att hinna till skolan innan vi slutar. Klockan vaknar jag inte längre av. Lyckas jag hålla mig vaken kommer jag ändå vara så trött att jag inte kan koncentrera mig…

Jag vet inte vad jag ska göra, fortsätter det såhär kommer jag förr eller senare hamna på gatan… Jag försöker gå och lägga mig i vettig tid, men jag kan inte slappna av och varva ner fören frampå morgontimmarna. Jag försöker gå upp tidigt, men då tuppar jag av framåt eftermiddagen av trötthet. Och då blir det definitivt ingen sömn på natten Lyckas jag hålla mig vaken kan jag iaf inte somna på kvällen… 😕

Vad i hela friden ska jag ta mig till? 😭

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2013-02-20 07:14
#1

Jag har sovit kanske 8-10 timmar sen i Söndags. Jag är trött som ett svin och har ont i huvudet. Men lägger jag mig för att sova så är tröttheten som bortblåst…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Paimon
2013-02-20 14:33
#2

Har du varit i kontakt med nån terapeut eller liknande?

Det kan vara många orsaker till att du sover som du gör. Kan vara nån psykiska besvär, stress, förskjuten dygnsrytm, vanor. Och om du har svårt att själv lyckas så kan det vara en idé att kontakta vården om samtalsterapi/KBT terapi som kan hjälpa.

Hur ser t ex dina kvällar ut?

Lamina
2013-02-20 15:12
#3

Nej, jag vet inte hur man kommer i kontakt med sånna. Men jag kanske skulle ringa sjukvårdsupplysningen och fråga?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Paimon
2013-02-20 15:18
#4

Enklaste är att kontakta vårdcentralen, dom har oftast någon form av kontakt. De finns även privata som i vissa fall är subventionerade av landstinget men de är olika från landsting till landsting.

Upp till toppen
Annons: