Hej!
Jag är 15 snart 16 år gammal och har aldrig haft det här problemet förut, då jag börjar bli väldigt trött och fattar inte vad som händer så kanske ni kan hjälpa mig.
Det har pågått i ca. 2-3 veckor nu, jag går och lägger mig som vanligt runt 22:30 - 23:00 och stiger upp runt 7:15 när alarmet går. MEN mitt problem är under denna sömn tid så vaknar jag, det är alltid en gång mitt under natten eller väldigt tidigt på morgonen.
Trodde först det var runt c. 3-4 på morgonen då det är så mörkt ute nu under vintern men en kväll vaknade jag, var otroligt pigg så jag tänkte att det var dags för skolan och att jag bara hade missat alarmet men att det var de som hade väckt mig. Jag steg upp och av någon anledning gick direkt fram till mobilen där jag såg att klockan var 00:53.
Jag tror det brukar vara runt 00 - 01 tiden vanligast men som t.ex. idag vaknade jag upp runt 06 någonstans av ingen anledning alls och kunde inte somna om, vilket jag brukar kunna göra om jag vaknar runt 00-01 tiden.
De 3 första gångerna vaknade jag utav att jag behövde gå på toa, sen fjärde gången vaknade jag bara och somnade om, 5 gången var det toa igen men det var sista gången. Alla gånger efter det har jag bara vaknat av ingen anledning alls och somnat om.
Mitt problem: Lägger mig runt samma tid varje kväll, vaknar oftast runt 00-01 tiden, somnar om, vaknar 7:15
I början var det okej jag brydde mig inte om det så mycket men nu efter några veckor börjar jag bli ganska trött.