Annons:
Etikettallmänt
Läst 2241 ggr
[wizzyaw]
12/5/12, 7:06 PM

Aldrig sova

Jag klarar aldrig sova ut ordentligt. Varje gång jag somnar drömmer jag mardrömmar som tar på mig mentalt det har blivit så illa att jag är rädd för att sova. Jag önskar allt bara kunde sluta. Försökte förut att bara sova någon timme så jag kanske slipper mina mardömmar men drömde ändå :( Det värsta är att jag minns inte bara en dröm jag drömmer under natten utan flera. Vad ska jag seriöst göra för jag orkar snart inte mer?

Annons:
Smålänning
12/6/12, 9:49 AM
#1

Hej:) Känns hemskt att du ska behöva ha mardrömmar varje natt. Det är en riktigt pskykisk påfrestning. Första tanken är att du nog behöver prata med någon ang just mardrömmar. Oftast ligger det något bakom som kanske måste redas upp? Kanske du är riktigt stressad eller för mycket i livet? Drömmar ska ju vara till att bearbeta hjärnan och allt den har varit med om. Vissa medeciner kan ge tydliga drömmar. Äter du någon sorts medecin, så kanske det är dags att byta eller byta dos. Medecin in kanske kan vara ett hjälpmedel oxå. Tycker du ska besöka läkare och diskutera. Ta upp att du blir mentalt trött efter natten, du är rädd för att somna, du kanske inte kan utföra arbetet eller skola ordentligt pga mardrömmarna, ditt sociala liv blir lidande? Du kanske har svårt att skilja mellan dröm och verklighet? Ja, skriv ner ALLT innan du går dit. Googla och ta reda på fakta. Du har ju rätt att få prata med någon, så begär det och inte bara medecin in om den vill ge dig det. Sen tror jag att det går göra mkt annat för just drömmarna… Kanske drömmar iFokus har några tips?:) Skriva ner alla dina tankar innan du somnar? Glöm inte att berätta hur det går!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[sakring]
12/6/12, 1:22 PM
#2

Tar du någon medicin? Jag undrar då jag fick Citodon och fick hemska mardrömmar av dem. Tog Alvedon istället och mardrömmarna försvann.

[wizzyaw]
12/7/12, 8:12 AM
#3

2# tar ingen medicin

Upp till toppen
Annons: