Annons:
Etikettfamiljeliv-och-vardag
Läst 2637 ggr
mandyosv
10/11/12, 6:04 AM

SÖMNPROBLEM HJÄLP MIG GÄRNA

Jag kan ju verkligen inte sova.

Nu sitter jag här helt vaken som jag har varit sedan kl 12 igår på dagen då jag vaknade ur en 15 timmar lång sömn från dagen innan det då jag var vaken i 35 timmar.

Nu måste jag alltså sitta här vaken tills ikväll igen då jag somnar av mig själv.

(Men tillochmed igår när jag varit vaken i 35 timmar så försökte jag tvinga mig själv att vara vaken genom att halvsovande försöka få i mig redbull för att orka kolla på svenska hollywoodfruar som kom kl 9)

Slutsats: Jag är vaken ända tills jag somnar helt av mig själv, jag KAN inte gå och lägga mej!

Och när jag väl somnar, då kan jag inte vakna fören jag vaknar av mig själv..

Som blir allt från 10 - 15 timmar dom dagarna jag sover (varannan dag).

Annars så går jag och lägger mej kl 7 på morgonen och sover till 3 på dagen då jag vaknar av att någon efter väldigt många försök väcker mig, och får då panik av att hela min dag och mitt liv blir förstört med 20 missade samtal och lika många sms från besvikna människor i min närhet.

Därför känner jag mig asduktig dom dagarna jag varit uppe i 30 timmar för då har jag ju fått göra asmycke, för jag får så mycke energi när jag varit uppe i 24 timmar! (Obs det handlar inte om nån press eller likanande)

Rensar burar, planerar, går och grejar, åker till stallet. Missar ingenting. Har tillochmed varit på körlektion när jag varit vaken i 31 timmar.

Har därimot dagen innan missat en körlektion som var kl 20 i 12 på dagen bara för att jag sov den natten.

Allt beror på min dator säger min pojkvän som varje dag går och lägger sig kl 5 på morgonen och ber mig väcka honom kl 12. Han tycker det är en perfekt dygnsrytm att vara vaken kl 12. Help!!??!?!?

Vad är det bästa sömnmedlet? Jag vill inte helst ta några tunga mediciner man blir beroende av, men jag har sett att det finns sömnmedel naturläkemedel som innehåller humle, och jag blir ju jättetrött av att dricka öl som innehåller det, men jag hatar öl och blir illamående av det och av all alkohål så jag vill inte må dåligt och spy.

Jag behöver något som söver ner mig t.ex kl 9 på kvällen, så att jag verkligen somnar.

För jag går inte till min säng och lägger mig. jag gör inte det. jag har suttit här i soffan och inte rört mig sedan kl 8 igår kväll. (10 h).

Känner mej helt galen.

Och jag drömmer om att jag är jätteförkyld.

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Annons:
Lööv
10/12/12, 10:48 AM
#1

Tror du måste släppa alla  tankar på annat gå en promenad på kvällen en halv timma innan sänggåendet. Ha mörkt tyst och lungt i sovrummet cirka 18  grader.

Ta en kopp te med lite honung och lägg dig i sängen släpp allt.

Jag funkar som du varannan natt ungefär. Men jag  går upp bläddrar i en tidning en halvtimma sover sedan från kl 3- kl 9 ungefär.

Slummrar en halvtimma efter maten runt kl 15-17  och väntar seedan med sängen till kl 21.30  Natt två somnar jag kl 22.30  som en gris och sover till kl 8-9.

Jag har panikångest  och Gluten Ibs. Men jag försöker få till en ryttm. Har hundar så jag får cirka 5 km promenad om dagen. Rensar hjärnan  i natuern tänker på något jobbigt som jag löser under promenaden . Frisk luft och motion.

Lycka till Ingen dator mobil i sovrummet.  Det skapar steress. Blossas matte

Monsva
10/12/12, 7:23 PM
#2

Hej!

Låter som om du har väldigt grava sömnstörningar och jag tror att det blir svårt för dig att komma till rätta med dem på egen hand… Tycker du ska börja med att boka en läkartid på din vårdcentral.

Förlåt, men för mig låter det inte riktigt "friskt" att man tvingar i sig red bull för att orka se på tv, när man varit vaken i 35 timmar. Vill du eller vill du inte sova? Jag tror du behöver prata med någon proffesionell person om dina tankar och beteende kring din sömn.  Lycka till!

Upp till toppen
Annons: