Annons:
Etikettallmänt
Läst 3906 ggr
dragonstar
8/19/12, 1:01 AM

Sängkläder o kuddar

Vad har ni för kuddar och sängläder? Visa trivs ju med platta kuddar och andra med fluffiga. Vad har ni?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Geru
8/19/12, 1:02 AM
#1

Har 4 st kuddar, rätt fluffiga:p Och ett duntäcke :) Ibland två om vintern(eftersom jag vädrar ut rummet innan jag ska sova, blir så kallt annars)

Fast… Sängläder har jag inget;)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

dragonstar
8/19/12, 1:05 AM
#2

Jag hr själv en kudde, en dunkudde älskar dun! och ett vanligt bommulstäcke som en gång var fluffigt men idag är rätt platt.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[WickedAlly]
8/19/12, 1:36 AM
#3

Ingen kudde och ett duntäcke som är ganska sletet. Behöver ett nytt, fast det har jag sagt i evigheter.

Sängläder har inte jag heller, inte just nu iaf men i framtiden kanske :P

dragonstar
8/19/12, 3:07 AM
#4

Jag har alltid sängkläder, men lyckas ofta rulla in mig i lakanet eller stoppa in ena benet och armen under mitt eget eller under sambons tunna övermadrass.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Paimon
8/19/12, 3:54 AM
#5

Älsklingen hälsar att hon är väldigt trött och varit uppe alldeles för länge och inte upptäckte sänglädret och hängde inte riktigt med förens en viss sambo påpekade ^^

Hon säger även att det enda sänglädret hon har i sängen är mig……vad hon nu menar med det Oskyldig

[WickedAlly]
8/19/12, 3:55 AM
#6

#5 Läder är ju slitstark och tål mycket så du får ta det som en komplimang Oskyldig

Annons:
Geru
8/19/12, 4:04 AM
#7

Ledsen, men jag kunde inte låta bli Oskyldig

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[sakring]
8/19/12, 6:35 PM
#8

Själv har jag en liten platt kudde under huvudet och en något större stabilare under ena armen. Ett tjock täcke av syntet samt två yllefiltar över mig. Sedan är fotändan höjd 9 cm.

Smålänning
8/19/12, 10:48 PM
#9

vet inte vad jag har för kudde, men vi har bara ett lakan som täcke på sommaren… sover nog på det mesta..(tolka inte fel)  men borde nog testa att köpa en sådandär bra kudde och en anpassad madrass mm mm men vem har 40 000 till det?

Har inte så mkt läder i sängen som dragon, men kanske vore nåt haha;)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[sakring]
8/19/12, 11:11 PM
#10

En bra bäddmadrass och en hyfsad säng får du för under 10.000 och till och med under 5.000.

Smålänning
8/20/12, 10:43 AM
#11

#10 summan jag uppgav var inte uträknat, utan mer ironi på hur mycket man måste betala för man ska sova så rätt som möjligt. Visst kan man få säng för 5000kr, men gå ska man ha en anpassad för en egna rygg så kostar de madrasserna väldigt mycket. Men tack för du kom med tispet.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

FruJag
8/20/12, 10:56 AM
#12

#10 Beror väl på vad man ska ha. Hyfsad säng hittar man lätt för 5-10 000 men en bra säng fär rygg o allt kostar betydligt mer. Ta tempur tillex, en kudde kostar 1600 typ. Sängarna betydligt mer.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[sakring]
8/20/12, 11:07 AM
#13

Bra säng för ryggen innebär att man kollar hur mycket man väger och väljer säng därefter. Själv har jag en medium medan min man har en hård. En tempur bäddmadrass kostar inte så mycket.

Annons:
Smålänning
8/20/12, 2:21 PM
#14

14 500kr på pricerunner om man vill ha den billigaste  180x200cm. Vore faktiskt nåt. Men nu har jag en hård, helst ok, men skulle vara intressant att testa olika sängar, tex 1 säng/månad.

En bra kudde vore kanske bra oxå.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[sakring]
8/20/12, 8:24 PM
#15

# 14 Jag avser en en-persons-säng när jag uppger priset. Det är därför jag talar om hur mycket man väger. Min man är längre än vad jag är och väger mer och behöver mer stöd än jag därför har han en hård säng och jag har en medium.

Fridaaaa
8/20/12, 9:01 PM
#16

Har 4 kuddar haha några platta, några fluffiga, föredrar fluffiga:D Sean tjockt härligt täcke ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Smålänning
8/20/12, 9:04 PM
#17

Ook… Fint.

Finns det fler som vill tillföra tråden lite ny erfarenheter om kuddar och sängkläder?

Vilka märken som är bra och som håller? Sköna lakan kan göra mycket.

Ska man mangla lakanen? Vissa använder stärkelse har jag hört? Detta var mer för, men på hotellen är de mest manglade, har jag för mig.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[sakring]
8/20/12, 10:09 PM
#18

Här är också sängkläderna manglade. Det är skönt att lägga sig i och så ser det snyggt ut i linneskåpet.

JereMina
8/21/12, 2:49 AM
#19

Jag måste ha både Tempurmadrass och kudde annars får jag så ont och blir ännu tröttare.

dragonstar
8/21/12, 2:25 PM
#20

Ja detta med smärta efter smn känner jag igen, sover rätt bra i min seng men hadde nog såvit bättre i en bättre säng. Det jobbiga är när jag åker iväg och såver i andra sängar, eller när sover på golvet på liggunderlag. När jag vakanr är jag stel som en pinne och delar av kroppen har domnat bort. Ush!

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
ixtab
8/28/12, 1:38 PM
#21

Just nu har jag en medium hård säng från dream zone, vilket är en riktigt hållbar säng enligt mig.
tre fluffiga kuddar, men dom tappar forn och lixom dör.
ett vanligt fiber täcke.

Jag har sparar och ska köpa nya sängar och täcken och kuddar och Jag skulle vilja ha tips på en mjuk mjuk madrass fluffiga kuddar och ett fluffigt täcke.

det ska vara så fluffigt att man kryper ner i ett hav av mjukast moln känsla… :)

Absolut inte dun

Jag byter sänkläder en gång i veckan för jag tycker det ökar njutbarheten med så många procent att ha väldoftande sängkläder..

Sedan att ha det så dammfritt som möjligt och väl vädrat…

sen ska man ju bara somna oxå, men det var en annan historia

Live long and prosper

Smålänning
8/29/12, 10:11 PM
#22

Det här med sängkläder verkar vara väldigt viktig ändå, kanske inte riktigt tänkt på det. Men får väl titta på lite mer på det när man får mer pengar.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

FruJag
8/29/12, 10:25 PM
#23

För mig är det superviktigt med matchande sängkläder. Känns superlöjligt egentligen. Men samtidigt så ger det ett lugn på nåt sätt när det hör ihop.

Enda gången min matchningspedanthet inte slår in. Är till barnen (som ständigt skitar ner sina lakan så man tar vad som är rent) och till gäster (som får det som finns. Dock oftast i matchande tyg).

Borta bryr jag mig inte. Allt som är tillfälligt är ok. Men just i vår säng, där vill jag att det ska matcha. Och det skär alltid lite i mig när allt är i oordning. Men tid o ork. Och pengar (så man kan köpa lite nytt i stället för de där lakana man fick med när man flyttade hemifrån).

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

zickan
8/30/12, 11:28 AM
#24

Ja matchande säng kläder måste det vara. Sånt kan jag störa mig länge på annars.
Just nu har jag ett billigt ikea täcke. Det är tunt och skönt. Byter till vintertäcke senare. Kudden är det två av. En mer platt och en väldigt hård och rätt hög.
Jag har så svårt att koppla av och somna. Brukar hjälpa att byta kudde. Förr hade jag 7 kuddar i sängen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FruJag
8/30/12, 12:20 PM
#25

7? Oj wow, fick du plats i sängen då? :) Jag har alltid sen jag var barn rullat kudden under nacken. Eller ja vikt den så det ska bli mer stabilt. Egentligen borde jag kanske ha en sån där kudde som går upp mer i nacken. Men jag skulle nog försöka rulla den med.. haha. Är man en vanemänniska så är man.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

zickan
8/30/12, 12:44 PM
#26

#25 160 säng. Jag trycker ihop mina kuddar till små högar. Förr så rullade jag så mycket och hade svårt att ha en kudde under hela natten. Märkte det var enklare att rada upp flera och byta när jag inte kunde slappna av. Numer räcker det gott och väl med en hård och en mjuk, samt inte byta när jag väl somnat.
Slutade rulla runt efter jag skaffade hund för 6 år sedan. Blivit undermedvetet att inte rulla på honom. Men ändå kan man sträcka på sig. Nu vänder och vrider jag mest på mig när jag ska somna.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FruJag
8/30/12, 2:47 PM
#27

Haha ok. :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Annons:
ixtab
8/30/12, 3:53 PM
#28

jag vill oxå ha machande sängklader, helst ljusa. och absolut inte blåa :/

Jag bryr mig inte heller när jag är borta..

Det finns jätte billiga sängkläder på jtex. Jag köpte till min son 8 delar två påslakan 4 örngott och två underlakan  för 250 faktiskt helt ok och hållbara..

Live long and prosper

gulzebra
9/2/12, 11:32 PM
#29

Kuddar ska vara tjocka, men inte fluffiga - jag vill inte att de sjunker ihop under huvudet så jag får kudden i ansiktet när jag ligger på sidan, men mycket kuddar ska det vara. 5 st har jag i sängen, ska skaffa en till när jag får tummen ur :P

Täcket måste vara svalt, annars dör jag. Stort också, har nyligen gått från täcke för enkelsäng till dubbel och jag byter aldrig tillbaka. Love it!

Utöver det, täckekudde. Måste alltid ha en snutt av täcket under huvudet.

Och så bara syntet, absolut inget dun what so ever. Dels av djurskyddsskäl, har bojkottat dun i över 10 år nu just för det, dels för att jag fick en dunkudde en gång och vingpennorna stack ut då och då. Slutade med att kudden hamnade i en råttbur, hatade eländet :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

ixtab
9/3/12, 1:46 PM
#30

#29 Haha, jag trodde jag var ensam om att vara tvungen att ha en bit täcke under huvudet…

Dun använde jag aldrig, innan för att jag tyckte det var för kompakt, men efter att jag fått se hur dom rycker dunen av levande fåglar skulle jag inte änns fundera på att ha det ….

Live long and prosper

hahael
9/16/12, 12:40 AM
#31

Jag har ett varmt duntäcke en ganska säckig kudde men inte för platt. Brukar ha en filt över mig eller värme påse :)

Klart att laxen ska ha en jolle

Smålänning
9/17/12, 10:13 PM
#32

Vi har haft ett påslakan under sommaren… men snart är det dags att stoppa i ett täcke i det;) Börjar bli kallt:(

Skulle vilja ha en säng som masserar och inbyggd spikmatta, finns det hehe

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[sakring]
9/17/12, 10:58 PM
#33

Själv håller jag som bäst på med att försöka prova ut en ställbar säng som är 105 cm bred men inte längre än 200 cm. Det finns en del att välja på. Då jag haft en propp i ena benet så har jag höjt fotändan 9 cm men det innebär att huvudet ligger 9 cm lägre. Det räcker om jag får fotändan höjd.

Upp till toppen
Annons: