Annons:
Etikettoff-topick-ot
Läst 2428 ggr
Smålänning
2012-08-15 13:47

Mår väldigt dåligt just nu

Söker jobb och en ny familjemedlem och dålig ekonomi..nederlag…

Känner att jag borde skaffa samtalshjälp, men väntar ju på adhd utredningen som ska komma igång snart.. Sa de ju. Men änså länge har jag inte fått brev. Det känns skitjobbigt, jag vill ha hjälp nu! Eller rättare sagt en dignos och hjälp.

Min ångest har kommit tillbaka och känslan att inte vilja leva kommer krypande. Så det är jätte mycket just nu. Trötthet i allt detta är ju inte roligt direkt. Tar allt för kunna vara pigg för att ta hand om familj, hus, bil, söka jobb…och allt annat som måste göras..

Vill ha mer ork…

Kommer kontakta min läkare och se om han kan se när utredningen kommer att komma igång. Suck, detta är så påfrestande i relationen till min fru…stackarn, att få stå ut med mig. Hon längter nog mer än mig på att jag ska få hjälp.

Over and out!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
MissInAction
2012-08-15 14:04
#1

Liknande situation har jag varit i, dock var jag sjukskriven och väntade på utredning, och var singel. Vad jag menar är att jag känner igen mig och det är inget konstigt att det blir för mycket för dig.

Hur har du det med egentid? Går det att ordna mer? Kan ju vara allt från fem minuter här och där, till någon timme eller mer.
Jobbar din fru?

Kanske kan det vara en idé att göra upp ett schema? Inte våldsamt inrutat, men exempelvis att mellan kl 9-11 ska jag ringa till det och det företaget, eller mellan 11-12 skriver jag ansökningsbrev/skickar CV. Mellan 14-15 är det trädgårdsarbete. Eller vad du nu behöver göra Glad

Många mår bra av att ta dagen som den kommer. Andra mår bra av struktur och riktlinjer.
Ha ett block/dokument där du skriver vilka jobb du söker och datum, samt vad du får för svar. Och följ upp ansökan med att ringa - då visar du att du är intresserad.

"Efter sommaren" skulle din utredning komma igång va? Det kan ju vara augusti och det kan vara oktober. Oavsett så skadar det inte att prata med någon nu. Kuratorer kan man väl få tid till ganska snabbt? De är bra på att hjälpa en med praktiska saker också! Alltså de gör inte saker åt dig, men de ger dig idéer och peppar.

För att få energi måste vi göra saker som får oss att må bra. Vad helst det nu kan vara! Ofta kan naturen hjälpa till, där finns massor med energi! Lyssna på upplyftande musik. Läsa inspirerande böcker. 
Städa/rensa hemma så att du får igång energiflödet.
Och gör så gott du kan för att underlätta för sig själv. Att gå och tänka att "jag är trött" gör en bara tröttare. Försök hitta alla små ljusglimtar du kan och fånga upp dem, känn dem. Det är sånt du vill ha mer av, eller hur? Glad

Jag tjatar rätt mycket om energier, men om man betänker att allt är energi, så förstår man hur viktigt det är. Lika attraherar lika. Vill du vara glad så behöver du tänka glada tankar och känna dig glad. Fake it til you make it, ungefär! Du är som en TV-mast och sänder ut en viss frekvens, och du kommer att dra till dig mer av det du sänder ut - oavsett om det är jobbigt eller till glädje för dig. 
Förstår du? Cool

Styrkekramar


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Smålänning
2012-08-18 22:56
#2

Tack! Väldigt bra skrivet!

Så mkt som stämmer så bra, så ja du har eller är i en liknande sitation. Idag pratde jag med frun om egen tid och att jag vill kunna åka och hälsa på gamla vänner mm. Svårt för henne dock som måste amma och i så fall ha en 1,5 åring springande omkring.

Det med schemat har oxå frun sagt, men blir ju aldrig av.. Så dålig på diseplin oxå:( Men ska faktiskt försöka ordentligt, påmin mig;)

Skriva upp de jobb jag sökt….mmmm jag vet, jag måste göra det OCH följa upp… Jobben kommer i sept säger elföretagen..så måste skicka ut igen tänkte jag.

Jag har faktiskt besökt två ställen på plats:) Duktigt. Har ingen bra självkänsla, så det kan vara svårt.

Energier får du prata så mkt du vill om:) Jag har ju utbildat mig till elektriker hehe..hrm:S När men så är det som du skriver. Men problemet är att jag är ganska negativ coh klagar mkt tycker folk i almänhet… det har jag aldrig tänkt på själv, men nu när jag vet om det så hör jag det… skitjobbigt. Har kort stubin oxå, gör inte saken lättare.

Borde ringa och boka tid hos pskykologen kanske, fick ett nummer av adhd…"killen" men vet inte var det finns nu..suck.

Idag var vi på astrid Lindgrens värld… först när jag såg allt folk så kändes det jobbigt, men det blev en bra och fin dag:) (förutomn lite tjafs mm)

Är så torr i ögonen när jag skriver.. Känns som man har linser:/

Borde väl gå och lägga mig då.

Tack missaction för brevet:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Paimon
2012-08-19 04:01
#3

Jobben kommer i september…..dom flesta elföretagen har väl ändå mest jobb under sommar/semestertider pga all FU man gör Obestämd fast ifs var jag inom industrin så det kanske mest gäller industrielektriker.

Smålänning
2012-08-19 11:06
#4

#3 Nej, du har rätt Paimon. De som jag har pratat med, säger: återkom i sept. Sommaren är typ dött.

Så nu får jag ta nya krafter och söka i början v sept:) Känner att det finns ett visst hopp i allafall. Men nu har jag ju sökt andra jobb…. tänk om jag skulle få nåt av dem och sen en månad senare kommer ett lärlingsjobb….vad gör jag då??

FU??

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

MissInAction
2012-08-19 11:42
#5

Jag har lite bråttom iväg nu så hinner inte skriva så mycket. Men tänkte tillägga att en annan bra grej med att skriva upp vilka jobb man sökt, och även andra saker som man tycker känns motigt att göra - är att man då verkligen ser vad man faktiskt gör. Att man har gjort något. Så att inte ångesten växer av att man "borde" eller att man tänker att jag gör ju inget eller jag orkar inte

Och jag är likadan. Har kort stubin och tenderar att tänka negativt. OskyldigMen det är egentligen fel att säga att jag "är sån". För det går ju att förändra! Glad Det här är något jag jobbat intensivt med och har faktiskt upplevt stora skillnader. Allt blir lättare när man uppmärksammar det positiva och fokuserar på det, samt fokuserar på hur man vill ha det - istället för hur man inte vill ha det.  Glad

Håll modet uppe! 

The Secret har inspirerat många. Tittar man närmare på budskapet så ser man att det återkommer i i princip alla religioner.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Paimon
2012-08-19 15:53
#6

#4 Ta det bekymret då. Det är lätt överväldigande att sitta och tänka "tänk om jag får det här när jag gör det!" Många ggr blir det ett ganska lätt val för man känner vad som känns riktigt rätt.

FU=förberedande underhåll eller förebyggande underhåll. Man har det mycket inom industrin när maskinerna stänger ner över semestrar.

Sist jag hörde så behövdes det en del industrielektriker, iaf i dom här krokarna. Dock behöver man ju ha gått en elutbildning mot industrin, vet inte vad du har gått för nån och vad det är för extra man behöver för att bli industrielektriker.Obestämd

Annons:
Upp till toppen
Annons: