Annons:
Etikettfamiljeliv-och-vardag
Läst 3099 ggr
dragonstar
2012-08-06 00:09

vända på dygnet.

JAg har vänt på dygnet så att det passar när jag känner mig som piggast.

Nu är problemet att jag på Torsdag ska på sömnabbsundersökning och jag måste då såva sjukhusets tider villet är mella n9 och 6.

Så nu nåste jag värklinge vända på dygnet. ärpåväg i säng nu men tänkte om ni har några exstra tipps på hur ni bukar göra när ni måste ändra sömntider.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Caf_Roy
2012-08-06 00:33
#1

Jag brukar hålla mig uppe några timmar längre och sova lite mer snarare än att gå och lägga mig tidigare.

Lägger jag mig tidigare ligger jag ändå bara vaken tills den tid jag brukar somna och får då bara sova mindre, men om jag är vaken tre timmar längre och sover en timme mer om dan har jag vänt på dygnet helt på tre dar utan att ta ut mig.

Lycka till på undersökningen!

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

dragonstar
2012-08-06 11:28
#2

Ja jag har försökt den metodne innan men har inte riktigt funnit att det funkar för mig.

Gick och la mig kl halv ett ungefär. låg och skruvade mig i säkert mer en 3 timmar och lyckades tillslut sommna klev upp nu kl 11.15 vilket är tidit då jag brukar vakan vid 14.00.

Är dödstrött men måste ju somna lite tidigare i natt och hoppas att detta hjälper.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Caf_Roy
2012-08-06 12:07
#3

Har du provat sömnpiller? Man kan behöva ge kroppen en liten hjälp på traven innan den fattar att det är meningen att man ska sova när man går och lägger sig.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

dragonstar
2012-08-06 14:14
#4

Inte så bar just nu då jag ska göra en sömnundersökning, tar jag sömnpiller så ändras ju resultaten. Jag skriver nu sömndagbok som ska tas med dit.

pluss att jag är skepptisk mot sömnpiller om du väl börjar med det vänjer sig koppen med den hjälpen och du riskerar att få svårare att sommna natruligt.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Caf_Roy
2012-08-06 15:14
#5

Ah, förstås.

Men vad gäller att vända tillbaka dygnet, prova att skjuta fram sömnen snarare än att gå och lägga dig tidigare. Brukar också vara lättare att somna då eftersom man är vaken längre.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

dragonstar
2012-08-07 10:07
#6

Ja jag ska allt ta och göra det nästa gång. nu går jag och lägger mig kl12 och klev idag upp 10 Känner mig nästan normal ju. Fast jag har fått mindre sömn så är lite seg.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Caf_Roy
2012-08-07 10:09
#7

Då kanske du somnar tidigare nästa natt i stället?

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

dragonstar
2012-08-07 10:13
#8

Jag hoppas innerligt på det. för på onsdag eftermiddag far jag upp för testerna.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Caf_Roy
2012-08-07 10:16
#9

Lycka till!

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Geru
2012-08-19 03:16
#10

Jag ställer om det lite som jag vill. Men jag gillar natten, det är lugnt, känns som om hela världen vilar och huvudet blir så mycket klarare :p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[WickedAlly]
2012-08-19 03:26
#11

#10 Så känner jag också, gillar natten :)

Men om jag måste vända om dygnet så brukar jag somna på något halvt obehagligt ställe, typ sittandes i soffan (Fast soffan i sig är skön alltså). Då vaknar man enklare när klockan ringer tycker jag, brukar ställa klockan så att om jag somnar kring fem så ringer den vid nio. Då är man rätt trött när kvällen kommer och kan somna på normal tid :)

Geru
2012-08-19 04:06
#12

#11 Jag kan inte ställa klockan om jag inte ska iväg på något. Kroppen liksom gör som den vill då:p

Jag går helt enkelt en dag trött, och sover tidigt nästa dag och vänder tillbaka det :P

Men det kräver ju att man klarar av att gå upp då, och att det man ska upp till är viktigt :P

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Smålänning
2012-08-19 22:55
#13

#8 Hur gick det Dragon??

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
dragonstar
2012-08-20 16:17
#14

Jag lyckades så dygnet vät såpass att jag kunde sova under besöket och nu sover jag mellan 12 och 12 ungefär. Har börjat glida tillbaka i gammla spår men jobbar på att hålla på tiderna.

Har tid nästa vecka och får då svar på vad tästen visade =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2012-08-20 21:28
#15

# Skönt att det gick bra:) 12-12 är ju helt ok? Ska bli roligt och se svaren

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
2012-08-20 21:30
#16

#10 precis så jag känner.. men ingen förstår mig. Skönt att vara själv…

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: