Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 2374 ggr
Tintin82
7/24/12, 9:41 PM

Trötthet!

Många skriver att dom har sömnproblem men för mig är det tvärtom…jag somnar ganska lätt och så sover jag hela natten..har gått från stilla sittande montörsarbete som jag har haft i två år till restaurangbiträde som jag har haft i en månad. Jag jobbar 9-5 och jag är igång hela tiden och lägger mig ca halv 11 på kvällen och försöker gå upp vid klockan sju eftersom jag har en hund som jag måste ut med…men när klockan ringer går jag upp och stänger av den och så ligger jag ytterliggare typ 20 min…hunden hinner jag ut med men det är inte ofta jag hinner äta frukost…om jag är ledig en hel dag så skulle jag kunna sova hur länge som helst…för 2 år sedan fick jag diagnosen ADD/AS och äter concerta plus om jag ibland inte kan sova attarax. Detta är vad jag vill:

Gå upp klockan 7 på morgonen, hoppa in i ducshen, klä mig, sminka mig, äta frukost ser lite tv samtidigt och sedan ut med hunden,,,men så blir det inte utan jag stänger att klockan och lägger mig 20-30 minuter till sedan kanske jag tar lite frukost och sätter mig i soffan sedan tvättar jag av mig innan jag går ut med hunden…..men jag vill inte vara så fruktansvärt trött….jag vill vakna lika lätt som jag somnar….ibland när man ser på tv och ser på en serier eller film så ringer klockan och personen sätter sig upp i sängen och sedan gå upp,,,så vill jag göra inte tänka fula ord varje gång klockan ringer för att jag är trött.

Någon som har förslag om hur jag ska vakna piggare på morgonen?

Annons:
[sakring]
7/24/12, 9:52 PM
#1

Kolla upp om du har någon vitamin eller mineralbrist.

Paimon
7/26/12, 7:34 PM
#2

Som ovanstående, ta blodprover.

Sen kan det vara så att kroppen är stressad och behöver vila upp sig eftersom du är igång hela dagarna på jobbet. Har du testat att gå o lägga dig tidigare, gör det nån skillnad?

Ett annat tips är att börja meditera, varva ner kroppen. En annan sak du kan göra är börja träna.

Smålänning
7/28/12, 2:56 AM
#3

Tar du atarax varje kväll? Jag kan bli sjukt seg av dem på morgonen. Är ju ifs alltid sjukt trött men men…;)

Men du har ju fått concerta, tar du dem tidigt på morgonen? Kanske ska ta dem tidigare?

Annars kan du ju testa dig, men det gjorde du nog innan du fick göra utredning för add? De andra gav dig bra tips oxå. Finns fler trådar dukan söka  i och få tips:)

Hör av dig om hur det går för dig,

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
7/28/12, 3:01 PM
#4

Ush ja som ovna säger gå till en läkare och få blodprover tagna, finns nog en artickel om saker du ka nkolla upp. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: