Annons:
Etikettallmänt
Läst 3776 ggr
Smålänning
2012-03-20 20:10

Positiva tråden:)

Här kan man skriva om man har något positivt att skriva om någon, något.

En uppiggande rim, poesi, dikt kanske?

Ja, jag vet inte exakt vad, men ord som har en helande effekt på dig.

Visdomsord eller liknande, vad tycker du?

Kanske något som hände idag som fick dig att skina upp:)

(Finns två andra trådar här inne, (i spalten till vänster;) En som man lägger in bilder som gör en glad och en som man lägger in låtklipp som gör en glad, rekomenderas oxå:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
Lööv
2012-03-21 10:24
#1

Vad som gjorde mig glad i dag. Gick en runda med mina vovvar i vårsolen. Pratade med en kille som tog rast nere vid fabriken. Han sade att jag har fina hundar.

Jag hittade de första tussilagon i dikeskanten. Vilka nu sitter i en ägg kopp på bordet.

Solen skiner och jag har tvättat lakan vilka jag ska hänga ut i vårsolen och vädra täcken. Sola och ta ut marsvinen en stund.

Fika lite i solen och prata i telefon med min 80 åriga mamma en stund.

Åka bussen till stan och köpa lite bra medcin. En päron split kanske.

Just i dag är jag sol och vårad helt och hållet. Blossas mattte

AnneN
2012-03-21 10:54
#2

Jag har underbara vänner som jag är tacksam för varje dag! Glad De accepterar mig precis som den person jag är oavsett om jag har en bra eller dålig period.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

dragonstar
2012-03-21 12:32
#3

Jag gjorde ett första försök att lägga in video på youtub för er skull. Här är min valp och katts morgonlek, jag kan bara sitta och fnissa dom rejsade och busade i över en timma.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2012-03-21 18:32
#4

Idag fick jag mer än godkänt på ecy-prov och fick reda på att jag får mins VG i en kurs. Solen har skinit på oss. Suttit på altanen och mått bra.

OCH så blir jag så himla glad över läsa era glada händelser!:)

Hoppas något positivt händer innan jag somnar:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Lööv
2012-03-21 22:09
#5

Härligt med djuren Bara njut av dem och hämta livskraft och glädje av dem.Blir sugen på valp igen. Men Blossa har  tummlat runt med grannens lagotto 40 min i solskenet.  De låg i en svacka då  Timus gled ner med huvudet under Blossas mage. Just nu vill han bara testa var han kan  få in en viss grej och Blossa vill leka inte bli tarkaserad. Hon tog han i  skägget. Och Och både matte och jag skrattade gott åt det abay pip han åsad kom.

Sedan blev det skos racse hängande i varandras svansar följt av kullerbyttor och språng.

Njut av barnen smålänning. Det kan vara en tand som åstadkommer feber.Vår yngsta  hadde ständiga öroninflammationer. Kolik mm.Men jag längtar efter barnbarn.

Grattis till bra resultat på proven. Har testat Bulkmedel Hulkmedel.

Ska till Ulricehamn hela lördagen med familj väninna och vovvarna över dagen.Fika och bibelstudium med  vänner hela dagen.  Och hundpromenad i solen vid Åsunden. Det gör mig glad.

Dragonstar vilken härlig lek.  Blossa och katten Tjejsie  håller på lika dant. Ofta följer Hon med på hundpromenaden. I kväll var det 12 åriga Smulan.

Glöm inte guldkornen vi har i vardagen.   Kram Blossas matte

Funkmeyer
2012-03-25 16:46
#6

Jag träffade på min gamla gitarrlärare på stan idag som jag inte sett på två år. Vi kände igen varandra direkt och hade mycket att samtala om, bland annat hur vi har utvecklats som personer sedan vi skiljdes åt (han har ett 'riktigt' jobb och jag har börjat på en ny skola). Det gjorde mig väldigt glad! Sen att det är skönaste vädret på västkusten slår ju inte heller fel!

Annons:
Smålänning
2012-03-25 22:11
#7

#6 Härligt med sådana möten:)

Här har det varit soligt och varmt. Så passade på att sola lite. Staplade ved, inte lika roligt men nyttigt;)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2012-03-28 12:47
#8

Humor =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2012-03-28 14:07
#9

#8 Humor! Nästan lite läskigt hehe men bra:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Lööv
2012-03-28 19:20
#10

Oj vilken underbar  film. Nästan som Blossa men hon är inte riktigt lika lydig. Bara Bus än vid  3 års ålder.' Djur gör mig glad.

Trotts promenad i hellregn.   God kväll på er Blossas Matte

dragonstar
2012-03-30 22:05
#11

Vet inte om detta är posetivt me njag och sambon ska åka in till stan i morgon och göra högskoleprovet. Jag tänker först strunta i det men sambo noch jag satt och pratade lite och jag blev lite sugen så har ficksat hundvackt hela dan och ska nu packa allt som man behöver ha med.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2012-04-03 23:00
#12

#11 Oj högskoleprovet! Inte dåligt. Hur gick det?? Har funderat och en gång anmälde jag mig… hade 100m dit.. men fegade ur.. Men vore ju intressant att testa alltså.

Idag har vi köpt en bil till en pendlarbil, golf -84:) Känns som nöstalgi när man körde den… 2014 blir den skattefri hehe…goood. Men vi använde kreditkortet:( Men har pratat med banken och de vet att jag ska ut på praktik och jag verkligen måste ha en bil om jag ska få jobb sen oxå. Har ju redan en men den ska frun ha;) och sonen.

Positiv var oxå att vi gick och la oss vid nio…. hmmm nu är jag pigg och sitter vid datorn… suck.

Jaha…

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2012-04-04 13:53
#13

#12 inte blev det någe prov både jag och sambon skulle göra det men han orkade inte efter att jobbat och varit sjuk och jag kände inte heller för det. Vart strässad.

Har nyss varit till tadndläkaren inga hål och ennu ett år ed tandförsäkring framför mig.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Smålänning
2012-04-05 01:04
#14

13 det kommer säkert fler tillfällen, allt har sin tid.

Sjuk och jobbat? Oj hoppas han blir bättre snart, hälsa.

Inga hål, det är verkligen positivt!

Idag hade vi gäster här, det var verkligen jättebra:)

Var hos läkaren idag och pratade.. blev ett bra samtal. Han skulle dock tala med en kollega om han skulle skriva ut efedrin som uppigande…hoppas.

Ta hand om dig dragonstar!!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2012-04-05 17:33
#15

14# läste först att tändläkaren skulle skriva ut uppigande och funderade vad för skum tandläakre du har =) hahah

Sambon är bättre nu det är något som går hos oss, får ont i halsen oh känner sig krasslig och så går det över på några timmar och några dagar efter kommer det tillbaka.

Inga hål är superposetivt =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2012-04-07 01:20
#16

#15 tänk om tandläkaren kunde skriva ut uppigande hehe… hade varit nåt det:)

Konstig sjuka ni har..att det kommer och går sådär bara? Jobbigt, hoppas ni blir av med det. Influensa?

Ta hand om er!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2012-04-07 21:16
#17

Vet inte alls vad vi har. Jobbigt! Men det finns värre saker i livet. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2012-04-15 13:18
#18

Igår var det sol:) Idag var det sol när vi vaknade:) (tyvärr inte längre)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
2012-04-17 05:27
#19

vaknade tidigt till klockan ideag..och gick UPP! Så jag somnade inte om som jag brukar..känns skönt att ha gott om tid innan man ska iväg och jobba.

Känns väldigt roligt att praktisera:) Tror ändå jag har valt rätt yrke… HOPAS jag får lärlingsplats där oxå till sommaren…pray.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
2012-04-22 18:25
#20

Nä, jag vet knappt idag alltså:( Kanske att jag fick rensa i trädgården i tio min innan det var annat man var TVUNGEN att göra:(

Jaja…ce la vie

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
dragonstar
2012-04-22 19:32
#21

Syrran fylde år och vi firade henne idag. träffade pappa och vi pratade om semsterresor.

Ny ska jag leta lite bland mammas tyg gömmor och sen blri det nog hem och sy lite.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
2012-04-22 20:12
#22

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2012-04-25 00:13
#23

Ja, nåt sånt borde man göra. Lära sig mer om naturen om inte, vara ute i den mer. Tummen upp:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
2012-04-25 00:25
#24

Det bästa med de första 24min på denna dag tycker jag är att det kommit många nya till denna sida:) intressanta trådar och samtal:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2012-04-25 00:35
#25

Ja jag satt i går natt och frågade rut efter ställen att anonsera om sajten på så det blev en dela länkar laggda i morse och nu har det börjat trilla in lite fler människor så kul =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: