Annons:
Etikettfamiljeliv-och-vardag
Läst 4236 ggr
dragonstar
2012-03-14 17:03

Att vara förälder med trötthet.

Jag undrar hur ni som är föräldrar hanskas med er trötthet? Hur klarar ni av att sköta er själva och barnet?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Smålänning
2012-03-16 23:54
#1

Jag är Pappa till en son på 15mån och en till som kommer i Juli.

Jag tycker INTE det är lätt alls! Jag mår skit av att inte kunna leka och stoja fullt ut med sonen som jag vill. Jag är trött och han får leka på sitt rum mest… trötthen får mig känna mig som en dålig pappa. Tålamodet är heller inte bra när man är trött och stackarn får nog höra för många "nej","sluta" "aja baja" än vad han ska behöva:(((

Därför gick jag till läkaren INNAN han skulle födas för få hjälp. Men det fick jag inte. De slarvade bort remisser och verkade inte ta mig på allvar…Nu går det bättre, men jag är såklart orolig för nästa oxå.

Min trötthet eller vad det nu kommer bli för diagnos påverkar hela familjen , min fru och barn.

Så min högsta dröm är att kunna vara pigg och glad..helst utan IBS oxå men det kommer jag väl få leva med.

Japp…lite om vad jag känner.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2012-03-17 14:51
#2

#1 JA just det de sa du förut, jäkligt dumt att dom slarvade bort dig annasr kanske du fått den hjälp du behöver nu.  Det är ju skönt att din son endå har en mamma som mår lite bättre och som kan ta delar. Kan säga att jag önskar mig barn men vet att det inte är tid för det nu.

Käns lite konstigt att man å ena sidan länktar efter barn hus jobb och bar vill komma igång med livet och o andr asidan vill gräva ner sig under en sten.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2012-03-18 10:21
#3

#2 vet exakt vad du menar…jag vill oxå gräva ner mig, på senaste.. även då om vi har barn, hus..Tror aldrig det blir rätt tid för att skaffa barn.. min egna tanke;) Men tråkigt såklart att man mår dåligt då man får barn för man vill ju vara frisk så man kan "ta in" barn ordentligt.

Det tog tid innan jag kunde känna ig helt lycklig över barnet, och då har jag längtat efter barn jättelänge. Men är så glad att vi fick honom:) Visst, vi kanske inte är den där lyckliga familjen på tv, men hur många är det?? (!!)

Man får kämpa tillsamans som en hel familj. Men våra rötter kommer bli starka av alla stormar, så hoppas jag det ska bli. Att vi kommer klara mkt resten av livet pga dessa motgångar.

Men viktigt sdåklart att söka hjälp som föräldrer, men ska inte vara för stolt.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2012-03-18 10:26
#4

3# Förstår precis, det är så med allt igentligen.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Lööv
2012-03-19 10:30
#5

Mina barn är nu vuxna 24 år och gift älsta tjejen och 22  den yngsta. Jobbar som extra lärare i skolan.

Jag har tydligen haft gluten hela livet utan att veta det förren vid 48 års ålder. Jag var väldigt trött efter första förlossningen.  Nattvak och sömnbrist och blöjor.

Då nr 2 kom var jag piggare gladare det funkade så bra med  valp och två barn på 2 år och en nyfödd. Har aldrig ångrat det. Har gjort små saker som inte kostar så mycket , hund promenad till olika lekparker och skogspromenader med fika och hund. Skridskor och skidor pulka ute. Bad på sommaren. Har inte haft råd med  längre resor än 30 mil till mormor eller foater morfar.  Men vi gjorde det till en liten utflykt att åka dit och köpa någon enkel leksak i en billighetsbutik.  Bada med kusinerna i sjön. Läsa en saga på kvällen och bara mysa och prta med  mormor.

Nu har jag en undrbar dotter som har en enurbar man. De kommer hem var fjortonedag på middag som jag lagar. Och vi pratar och har allt gemnsamt.

Vår yngsta bor hemma och är lika djurtogig som jag. Hundar katter marsvin och hamstarar.  Djur och barn ingen större skillnad. Kärlek har du det kommer ochså moderskapet eller faderskapet att gå bra.

Hade en gamal vän som inte skaffade barn. I tonåren var jag mycket hos dem. Han sade till mig att han ångrade att de inte skffade barn. Frun ville inte.Nu ser jag fram imot  att  bli mormor någon gång.

Tills dess hoppas jag att Blossa vill ha en kull valpar med en stilig hane. Älskar att pyssla med de små liven. Nattvak i 10 dygn och sedan att bära ut och in. Blir undrbara kärleksfulla goa små liv.

Blossas mamma fick 13 valpar i första kulle vi klarade 12 st.

Hadde 6 kattungar förra året. Då blev kattmamman tagen av räven. Vi matade med flaska i 2 dygn innan vi hittade en amma. Hon hade 2 ångar så vi hade en  främmande kattmamma och 8 ungar att mata ifjol. Vi klarade dem alla 8.  lill fisa Tjejsie kommer och mysar och kelar. Hon är ju van att klättra upp via benen upp i famnen för att få sin flaska. Nu suger hon på min tumme och spinner och kelar. Hon älskar att  ligga och sova med Blossa.

Eller att busa med gamel frarbror Smulan katt på 12 år. Han var död  då han föddes i min garderob Nobell dagen 2000. Men jag maserade han längen och väl och han vaknade och blev en glad sprallig katt tjej tills vi insåg att han var en hane vid 10 månaders ålder.

Han sover på min kudde varje natt. Så livet är mycket att dela med djur och människor. Gubben får alltid flytta någon lite då vi ska kela. Hihi Blossas matte

dragonstar
2012-03-19 11:36
#6

Lålter som en helt underbar familj =) detta med de små utfyckterna är jag jag ser framfr mig när jag tänker familj.Att njuta av det enkla =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Upp till toppen
Annons: