Annons:
Etikettberoende-och-sjukdomar
Läst 11637 ggr
fia87
4/27/17, 11:07 PM

Hjälp med sköldkörtelvärden

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om mina symtom men huvudsakliga är att jag är så fruktansvärt trött. Jag har ju läst att TSH kan vara högre men inom "normalintervallet" och att man kan må dåligt ändå. Är det samma med t4? Mitt TSH ligger på 1.2 och t4 på 18. Hoppas någon är här, som vet ♥

Annons:
NiklasTyreso
8/22/17, 1:04 AM
#1

Om jag inte minns fel från min senaste provtagning så får t4 vara upp till 20 när man äter levaxin. Har du 18 utan att ta hormontillskott så har du ju en hygglig nivå. Kanske något annat ger tröttheten.

Choklad
10/10/17, 9:51 AM
#2

har du kollat om du har diabetes? Jag har det och jag blir ofta trött , beroende på hur mitt blodsocker ligger.  Blodsockrets nivå påverkar oss  fast vi inte har diabetes.  Jag har  för många år sedan opererat min sköldskörtel, nu har jag lite förhöjd (vad det nu heter) men det verkar inte som att det är viktigt.

Det jag ville säga är att diabetes och sköldskörtelproblem verkar höra ihop, eftersom så pass många personer har de båda "sjukdomarna" 

Jag brukar dricka några droppar  citron på morgonen, då känner jag mig piggare under dagen och kan hålla mig vaken.

U R us

Farwuq
12/23/17, 6:58 PM
#3

För mig var det eter värre, jag är diagnostiserad med MS.
Jag var/är helt slut och trött - bl.a..

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: