Annons:
Etikettallmänt
Läst 2136 ggr
supernatural
3/15/17, 5:12 PM

Det här med jobbet...

Hej! Jag jobbar på hunddagis, ett bra jobb (fast dålig lön), på heltid. Jag kör bil, plockar upp 12 hundar, promenerar med dem, äter lunch med mina kollegor, promenerar med hundarna igen, åker och lämnar dem och lämnar sedan ett antal andra hundar som har tillbringat dagen i vår lokal (och inte i bilen med mig). Jobbar 8.30-17.30. De senaste veckorna har flocken blivit väldigt jobbig att ha och göra med, de drar i kopplena, bråkar och busar och ja är jobbiga. Samtidigt som detta har eskalerat har min tröskel för att börja gråta blivit minimal så nu gråter jag varje dag, ofta mer. Igår fick jag fem gråtattacker och var så ledsen så jag stannade faktiskt hemma idag. Jag sitter nu och funderar varför det är såhär. Kanske skulle det hjälpa att byta jobb? Tycker ändå om mitt jobb, min egen hund är med hela dagarna och jag får vara ute mycket. Vet inte riktigt hur jag ska göra… har ni några tips? Mina vänner säger att jag kan vara påväg att bli utmattad så jag borde ta tag i problemet så fort som möjligt :)

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Annons:
Herveaux
3/15/17, 5:20 PM
#1

Hundarna kan säkert vara extra stökiga nu när det är vår i luften, minns att jyckarna var extra spattiga vid första snön och första vårtecknen när jag jobbade på hunddagis.

Det jobbet är slitigt för både kropp och knopp, jobbigare än man kan tro,
så dina vänner kan ha rätt där att du börjar bli utmattad.
Håller även med dom att det är viktigt att ta tidiga tecken på allvar, att bli utbränd eller få en utmattningsdepression är inget man vill gå igenom om det kan undvikas.

Har du möjlighet att gå ner i tid eller är det allt eller inget som gäller?

Det är otroligt smidigt och lyxigt att få ha med sin egen hund på jobbet, men tänk på ditt eget mående i första hand.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

supernatural
3/15/17, 5:37 PM
#2

#1 Jag tror inte jag kan gå ner i tid, då måste de anställa någon annan som kan köra bilen. Dessutom skrev jag på heltidskontrakt bara för en månad sen typ så det känns lite fult att försöka sjukskriva sig.. :-/

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Herveaux
3/15/17, 6:00 PM
#3

Ah, okej, jo det kan jag förstå, men det är ju inte heller med avsikt som du bett din kropp att börja protestera.

Är det något annat i livet och vardagen som känns tyngre än vanligt?
Kan du ha fått en vårdepression?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

supernatural
3/15/17, 6:38 PM
#4

#3 Mitt ex tog livet av sig i höstas efter jag gjort slut, min mamma tror att det är det som kommer och spökar. Vore ju inte så konstigt.

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Herveaux
3/15/17, 7:45 PM
#5

#4 Det kan absolut vara något som ligger och tynger! Annat vore konstigt. 🤗
Har du nån att prata med så du kan få bearbeta och/eller processa det traumat?

Jag vet inte om det räcker med en kurator eller om du skulle få bättre hjälp av en psykolog som kan det där med sorgearbete.

Beklagar sorgen! 🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

supernatural
3/16/17, 6:44 AM
#6

#5 Jag ska ta kontakt med min vårdcentral idag, min tanke är att om jag går dit och pratar med någon kanske jag via dem kan få lite hjälp att få sjukskrivning på deltid, om det behövs :)

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Annons:
Herveaux
3/16/17, 9:16 AM
#7

#6 Låter jättebra, duktig du är som tar tag i det! 👍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: