Annons:
Etikettallmänt
Läst 8425 ggr
Azalhea
2017-01-01 21:44

Lymfkörtlar

Under en månads tid har jag varit hos läkaren för div saker, senast förra veckan. Jag tycker mig känna svullna lymfkörtlar men när jag kollade min journal nu så står det på av två läkare att det är som det ska. Rutinmässigt har de känt igenom nacke och hals.. skulle de märkt någon svullen lymfkörtel? Kan jag slappna av? Katastroftankar.. Lägger tråden i trötthet just för jag är trött.. alla mina prover är bra oclså. Någon!?

Annons:
Aleya
2017-01-01 21:55
#1

Ja dom känner svullna lymfkörtlar då dom känner igenom hals och nacken. Så du kan andas ut. Och ett tips är att undvika läsa journaler om man har lätt för att oroa sig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Melbun]
2017-01-01 22:00
#2

Hypotyreos ger bla svullna lymfkörtlar och trötthet. Vet inte om andra autoimmuna sjukdomar kan yttra sig så med. Men ja det finns en normal svullnad i lymfkörtlarna, ungefär som vid en förkylning också eller som vid hypo . Jag har själv alltid svullna lymfkörtlar men det kommer och går i perioder. Har de undersökt dig och inte anmärkt på något så var det inget att oroa sig för då. 🙂

Azalhea
2017-01-01 22:14
#3

Fattar inte jag tycker mig känna knölar nära struphuvudet när jag vrider huvudet åt sidan… har ont i halsens högra sida när jag vrider huvudet, ingen sveda eller liknande men något som strålar upp mot örat och en klumpkänsla.. kan tillägga att min nacke knakar väldigt men det känns verkligen som om det är nå fel.. alltför att det gör ont. Ingen feber. Normal blodstatus. Normal Crp.

Azalhea
2017-01-01 22:15
#4

Dock känns det väldigt ansträngande att prata. Läkaren har kollat mig i halsen också.. (dock inte för det jag sökt)..

hellah
2017-02-11 16:48
#5

Kanske en sjukgymnast kan hjälpa dig?

[SonjaG]
2017-05-13 16:22
#6

Man har ju muskler i halsen/nacken. Dom kan ju kännas som knölar. Det sa min doktor till mej.

Annons:
Upp till toppen
Annons: