Annons:
Etikettallmänt
Läst 6117 ggr
Bjoernjohnsson
8/8/16, 10:58 PM

Problem att vakna på morgonen

Hej

Mitt problem som har hållt på i minst 10 år är att jag har väldigt svårt att komma upp på morgonen, på jobbet t.ex. kan dom ringa å väcka mig men jag svarar i sömnen och låter klarvaken för att sedan gå rakt ner i sängen igen och sova vidare fast att jag måste upp (jobbar till sjöss) sedan när jag väl vaknar har jag inget minne alls om att jag pratat med någon, jag är verkligen trött på detta problem å behöver tips på hur jag kan ta mig ur det, eller om nån har liknande problem som kan berätta lite.

Är även trött oavsett om jag sover 5 eller 12 timmar per dygn, dåligt minne, känns lite som å gå i en dimma ibland.

tacksam för svar

Annons:
_Fisken
8/8/16, 11:11 PM
#1

Det låter som om det påverkar ditt liv ganska mycket och jag tycker du borde besöka en VC och en läkare så de kan kolla dig.  Du vet ju inte vad som fattas eller finns för mycket av i blodet exempelvis?
Jag var förlamat trött i flera år o gick till VC (flera omgångar). Det var en stor hjärntumör såg de efter att de inte hittat nåt annat…..nu säger jag inte att du har det, men det är lätt gjort att gå till VC.

Bjoernjohnsson
8/8/16, 11:22 PM
#2

ja det gör det, har funderat på det några ggr men aldrig blivit av, och nu åker jag på jobb igen på onsdag och är borta i ett par veckor, men får nog bli ett besök när jag kommer hem igen.

min far har alltid varit väldigt trött på mornarna så har alltid tänkt att det varit nått i släkten, men så blir man äldre å börjar söka sig runt lite, vilket inte är lätt då det kan vara precis vad som helst när man tittar på symptomen.

tack för svaret Fisken

crins
8/8/16, 11:41 PM
#3

Trötthet kan vara mycket! Sköldskörteln kan ge en del konstiga symtom med, som påverkar hela kroppen, trötthet, över vikt under vikt, dåligt minne mm, Gå till läkare! Blodprov, blodtryck, Stress relaterade sjukdomar kan ju också ge trötthet! mm.

Anonym
Anonym
8/9/16, 9:51 PM
#4

Tänkte också kronisk trötthetssyndrom, finns något som heter , då du varit drabbad så länge!,kanske behöver lite semester?😀 men sök läkare, blodbrist kan också ge trötthet mm.

Sundaychild
8/13/16, 11:52 AM
#5

Det där är inte lroniskt trötthetssyndrom. Vid kroniskt trötthetssyndrom blir du utmattad av vardagliga små uppgifter. 

Men däremot skulle jag nog föreslå ett besök på VC för vanligt blodprov, kan vara vitamin- eller mineralbrist, hormoner i obaland (sköldkörteln!!) eller nästan vad som helst.

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

[helga21]
8/30/16, 5:36 PM
#6

Kolla upp ditt järnvärde dvs inte hb utan ferritin

.https://sv.wikipedia.org/wiki/Ferritin

Annons:
[TanatosNyx]
9/12/16, 2:55 PM
#7

jag har just detta problem, det beror på hypothyreos. För att ta ett extremt exempel så har jag i detta ovakna tillstånd stängt av 14 (!!!) larm och sen lagt mig igen. Helt ovetande.

Farwuq
11/8/16, 7:02 AM
#8

Helt ska TS gå till vårdcentralen.
Jag gjorde så med mina problem, jag blev remitterad till neurologen som fann roten till problemet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: