Annons:
Etikettallmänt
Läst 5301 ggr
anwi
2016-05-28 23:55

orkar inte mer, snälla hjälp!!

Vet inte riktigt var ja ska börja. Kan bara kort säga att jag åt Sertralin förut för att sedan sluta hösten 2015 men då uppstod svår OCD konstigt nog? Var nämligen inte det jag behandlades för när jag tog medicinen. Sertralinen fick jag år 2011 i januari. År 2013 fick jag utmattningsdepression och alla de jobbiga symptom och dessutom samtidigt något som visade sig vara magkatarr: illamående konstant, hungrig hela tiden, luft, hungersug med mera. Var sängliggandes i en månad ca. Sen blev de lite bättre. Började alltså att äta omeprazol. Vilket jag gjorde i princip nonstop tills hösten 2015, i försök att sluta men aldrig kunnat. I samband med att jag fick ocd blev mitt matintag sämre o de pågick i några månader..åt en o samma mat typ djupfrysrätter osv. Men klarade mig. Slutade ta omeprazol utan o känna något speciellt? Märkligt nog. Min ocd gick så långt att jag tillslut inte hade annat val än att börja ta läkemedel igen - vilket då fick bli sertralin igen eftersom jag känner till den osv. (måste bara tillägga att detta va jättejobbigt då jag verkligen kände att jag ville sluta för trodde jag mådde dåligt av medicinen i slutet när ja ville sluta o kände att ja ville börja om på nytt från allt jag va med om sedan 2011). Innan jag började med medicinen igen va väll min mat inte jättebra i heller. Åt samma sak men lite bättre än innan.. Hade hyfsat lös avföring o gaser. Sket i stort sett varje dag, vilket jag aldrig gjort innan, vanlig vanlig mig är fast avföring varannan dag liksom.. När jag började med medicinen igen, Sertralin - så fick jag diarre fyra timmar efter. Vilket jag blev chockad över. (fick inte sådana insättningsymptom första gången o tog läkemedlet för sex månader sedan innan jag började igen). Blev en gång den dagen o sen rätt löst resten av veckan..tänkte då att de va insättningen endå. Sen kom det liksom en gång till akut liksom måste direkt springa på toa vilket e tur att jag e hemma. Och med svår ocd e detta jobbigt som fan. Sen gick det några dagar utan diarre men endå rätt lös avföring. Sedan kom det igen några dagar efter två gå ger på en dag, tänkte återigen att det nog går över men kom två gånger igen nästa dag då jag var tvungen att ta en imodium. Gick tre dagar, en dag utan att bajsa o två dagar med relativt fast avföring. Men fjärde dagen fick jag diarre igen…tog denna gången två imodium. Höll sig i fyra dagar. Första dagen inget alls o resterande hyfsat fast. Femte dagen diarre igen. Mådde dock ej lika dåligt efteråt som ja gjorde de andra gången. Tog en imodium och sker inte på två dagar o sen fast o normalt de andra dagarna fram till dag fem då det blev halvt. Dag sex (som faktiskt är idag, fick jag ont i magen bajsade Gdansk löst liksom innan ja åt frukost…Sen försökte ja få i mig frukost o två timmar efter det fick jag diarre o de e liksom dieekt ja måste gå. Tagit två imodium efter det men mår dåligt nu efter. Hungrig som bara den o har jätte konstiga ljud från magen typ kurrande fast endå inte, sedan ett jäkla sug osv.) Åt lite kall lax ungtillagad laxbo två brödskivor, ville jag ätit typ varje dag i en månad nu en gång om dagen o nått Annat sen på kvällen…de har funkat hyfsat. O nu börja ja bli väldigt trött på detta. Är vanligtvis deprimerad o har ångest över min ocd o allt le medicineringen o detta gör det definitivt inte bättre. Börja söka o såg då ibs..men tänkt hur kan jag ha det osv..Sen tänkte jag kanske laktos eller gluten. Äter bara flingor o sen max två tre brödskivor om dagen? Resterande mat är inget konstigt egentligen… ett mjölk Goa om dagen vilket jag inom en vecka bytt ut o druckit va lika laktosfria mjölk dryck för o va på säkra sidan. äter liksom inget konstigt. Har lite funderingar om det nu skulle kunna vara detta eller inte. Måste tillägga att jag har hormonspiral jaydees insatt 2014. Fått mens i princip varje månad med den men i använd med ocd o psykisk ostabilitet avtog mensen i sex månaders tid o fortfarande…MEN! när jag tredje gången fick diarre kom lite, men bara pyttelite blod från framdelen. Men sen fick jag inget mer förens efter en vecka med lite brun flyttning en dag o ej mer..börjas då fundera på om jag fått de pga. Mens som ej kom på så länge o på något vis triggats igång med sertralinen o det…men eftersom de nu gått lite mer ön två veckor sen den lilla mensdroppen så börjar jag ju utesluta det? Trots att jag nu fortfrande kan få lite brun flytning? Fattar ingenting….två och en halv vecka o liksom magen hål le upp några få dagar efter imodium o sen kaos igen. Mår så dåligt i detta. I under de dags då jag mår typ "bra" försöker jag handskas med min ocd. Detta är så jobbigt. Funderar på om fabrikatet - alltså märket av sertralinen gör mig känslig i tarmen så att ja måste byta den. biverkningar vorde ju avta nu efter fem vecjor liksom så utesluter det…plus att kroppen är ju van vid den egentligen sen innan? Så himla mycket jag e förvirrad o detta tar så mycket på krafterna. Hatar den här metoden "prova det" eller de e "nog på grund av detta" utan o veta…o hur ska man ens kunna veta. Har försökt o liksom bearbeta detta själv men nu ska ja försöka ringa 1177 eller något…dock känns de som dom inte kommer kunna ta mig på allvar o typ bara säga nått uteslut gluten o laktos o se eller liknande o hatar verkligen sånt. Får ju dock enda försöka göra detta… SNÄLLA!!! Från botten av mitt hjärta är drt någon som kan relatera eller försöka bolla lite med mig angående detta här? Hjälpa mig med logiken. Orkar inte mer….Mår jättedåligt just nu fattar inte varför ja ska må såhär..

Annons:
Grodan
2016-05-29 00:33
#1

Skaffa några riktigt bra kosttillskott med flera hundra mg mineraler - bland annat järn och magnesium - (ämnena ska helst sluta på -at som tex citrat och absolut inte oxid för att kroppen skall kunna ta upp dessa) samt ät några nävar pumpafrö och persilja varje dag.  Du kan även prova Blutsaft.

Annars kan du gå ut och plocka massa nyttigt i naturen nu och mumsa och försöka fylla på främst mineraldepåerna i kroppen.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sundaychild
2016-06-02 08:55
#2

Jag har haft problem med magen i säkert 20 år, de senaste åren tillkommit en massa andra symptom; värk i rygg, muskler, trötthet mm. Vet inte om jag direkt kan komma med något råd, men själv försökte jag börja äta hälsosammare, då jag gjorde en hårmineralanalys som visade att jag hade brist på i princip allt. 

Först mådde jag bättre, men efter några veckor utan probiotika och på mycket grönsaker (fiberrikt) sade min mage upp helt totalt, har gått med vattendiarré och vansinniga magsmärtor nu i en dryg vecka. 

Trots detta är jag säker på att grundorsaken sitter i magen, fel sorts bakterier, för mycket eller för lite av dem, läckande tarm, överväxt av bakterier i tunntarmen osv. Alla dessa tillstånd kan ge mest varierande symptom.

Tror inte det finns någon enkel väg ut, och jag tror inte lösningen är att stoppa i sig ännu mera kemikalier (läkemedel). Själv försöker jag nu komma ur detta akuta tillstånd med hjälp av naturell youhurt, kefir, lättsmält mat som kyckling och tillskott av probiotika.

Lycka till och hoppas vi båda mår bättre snart!

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Agafia
2016-06-08 10:26
#3

Själv har jag plockat bort både gluten o mjölkprotein ifrån min kost , och in med Magnesium . Det blev stor skillnad på mitt dagliga liv , behöver inte vila lika mycket på dagtid osv. Tror det är olika för alla hur man påverkas av olika födoämnen , du får pröva dig fram finns ingen Quick fix .

Upp till toppen
Annons: