Annons:
Etikettbehandling-och-hjälpmedel
Läst 3450 ggr
uz00x
2015-10-26 22:49

Tips för att sova bättre?

Jag har väldans problem med att hålla mig vaken. Idag te.x vaknade jag vid 6 på morgonen och var aktiv och pigg tills halv 5 . Vid halv 5 blev jag plötsligt väldigt trött och var tvungen att sova. Kunde inte hålla mig vaken i 10 minuter även om jag ville detta :/ 4 timmar senare vaknar jag och är pigg som alltid. Detta händer extremt ofta, under natten har jag sovit tillräckligt många timmar,  Jag har inga brister (Var och kollade detta nyligen) 

Min enda teori är att jag helt enkelt sover dåligt, så även om timmarna läggs in är jag inte utvilad. Hur har ni gjort för att sova bättre? 

Dessa 4a timmarnas sömn kommer att hålla mig vaken tills anske 5-6 på morgonen :/

Annons:
redsteinedrose
2015-11-05 21:34
#1

Hur mycket djupsömn får du? Har du någon typ av stress eller psykisk som ångest, depression eller att du har svårt att slappna av under dagen. känner du dig "hyper" under dagen.?

uz00x
2015-11-06 22:18
#2

Jag är väldigt lättstressad, men utöver det mentalt frisk :) Jag vet inte hur många timmars djup sömn jag får, kan man på något sätt hålla koll på det ens? :S 
INgen hyperaktivitet, men håller mig igång så att säga.

redsteinedrose
2015-11-10 10:34
#3

djup sömn kan du känna igen, vid djupsömn drömmer man inte och man sover väldigt djupt. om du sover lätt, drömmer man samt vaknar man lätt. att du är lättstressad kan vara en stor anledning till att du är trött.

Upp till toppen
Annons: